Re: G15

Ben wrote:

Ik denk niet dat het een gabberjasje is. Volgens de uitleg gaat het ook over een ski-jas, zoiets zonder mouwen.

Bij mijn weten heeft een ski jas altijd een kraag, dus ik veronderstelde dat de ski jas een beetje glimmend uit zou zien zodat die zowat waterdicht zou zijn en daarom zo een gabberjas vergelijkbaar is als een ski jas, nu ja, kan helemaal naast zitten.

Ben, jij bedoelt een body.

22

Re: G15

Ben wrote:

(...) De killer was linkshandig. Op mijn vraag of Pinta links- of rechtshandig is, krijg ik een aarzelend antwoord. 'C’était un droitier.' Maar waarom die aarzeling? Weet Leon dat de cel van Jumet een linkshandige killer zoekt? (p. 307)

Mijn moeder, geboren eind WOII, was en is nog steeds linkshandig en rechtshandig. Ze werd vroeger op school gestraft met een latje op haar handen als ze linkshandig schreef, waardoor zij en bijna alle rest ook rechtshandig probeerden/leerden te schrijven. Dus iemand kan tweehandig zijn.

Re: G15

Ik ben zelf linkshandig en rechtshandig. Ik schrijf links, ik knip rechts, ik hou mijn vork links en mijn mes rechts (zoals de rechtshandigen). Mijn muis van de computer ligt aan de rechterkant. Maar ziet mij met mijn rechtse hand schrijven en niemand kan het lezen. Mijn gsm gaat naar mijn linkse oor. Ik heb thuis een jachtkarabijn en ik schiet met rechts en kijk door mijn rechteroog.

Omdat er te veel op deze wereld rechtshandig gemaakt is, heb ik aangeleerd om mijn rechtse hand te gebruiken maar mijn linkerhand is super stabiel t.o.v. de andere hand. Geloof mij, een linkshandige die afgestraft werd blijft linkshandig in handelingen, zoals iets opvangen, aanwijzen van iets, vastpakken van boodschappen uit de rek als het niet om mag vallen, ...

De man in de tekening is linkshandig, hij moest geslaagde shot uitvoeren, stabiliteit blijft nog altijd in de linkse hand zitten. Nu weet ik niet hoe zo een geweer gebruikt wordt, maar als hij niet door die lens gekeken heeft is het logisch dat hij linkse hand gebruikt heeft om te schieten. Het is ook algemeen bekend dat bij een linkshandige zijn linkeroog het beste is t.o.v. de andere.

Minkey, je moeder knipt linkshandig? 100% linkshandigen nemen schaar links vast en gebruiken hun rechterhand om het geknipte object te verschuiven in de schaar. Dit zou de hoekige kanten in het knippen van de nummerplaat verklaren. Nog leuke weetjes van linkshandigen » nl.wikipedia.org

24

Re: G15

spafles, dank u, u ontkracht samen met mij links- en rechtshandigheid. Sommigen kunnen dus beiden?

Re: G15

En wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Re: G15

Iets betere versie van G15. Hij heeft zijn kol voor zijn gezicht gerold en het lijkt alsof hij een bodywarmer/jagersvest aan heeft.

https://lh5.googleusercontent.com/-k_BfkpUQt2g/VEwm2xElulI/AAAAAAAAEWo/04_4P1dsbgo/s340/G15%2520nog%2520betere%2520versie.jpg

Re: G15

Ik vraag me sterk af van welk feit die tekening is. Deze komt niet overeen met de dader beschrijvingen van de feiten van '85 (de kleren die hij draagt) en dus naar ik vermoed zal het van een feit uit '83 gaan. Waarbij Genval of Ukkel misschien de meeste kans maken, Halle kan ook. In Ukkel had één van de daders zijn rolkraag over zijn gezicht getrokken en in Genval.

Als het Genval zou zijn dan kan dit de wachter op de parking zijn en is dit misschien het wapen waarmee op de Audi geschoten is?

In Overijse is volgens een getuige de grote dader die geld uit de kassa's eiste ook linkshandig. Als die tekening van een feit van 83 is, bestaat de kans dat het ook de dader in Overijse is.

Ben wrote:

Hij droeg ook een zonnebril met een donker montuur en hij had een zeer bleke huid.

De zeer bleke huid: was die ziek of gewond en kwam die niet veel buiten? Kan dit een tekening van Genval zijn waar ze met meer zijn en de wachter op de parking op de Audi schoot. En is dit bijvoorbeeld ook de dader die in de been geschoten is bij de aanslag op 18 september '82 in Brussel? En misschien ook dief in Dinant en de linkshandige dader in Overijse?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: G15

Ik ben zo goed als zeker, de tekening is van Genval of misschien Ukkel.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: G15

Over die robotfoto: met alles nog eens gelezen te hebben, ben ik bijna zeker dat die van Genval is. En het vestje, de zonnebril, ... de kans is heel groot dat dit Libert is. Waarschijnlijk is dit ongeveer zijn outfit van de observatie-opdrachten. Toen droeg die ook een zonnebril en het soort vest past wel bij hem. Een goed geklede overvaller.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: G15

Aanvulling en correctie op mijn bovenstaande posts. De G15 is gemaakt op basis van getuige in Aalst, dus is het geen robotfoto van de '83-feiten. Wat het dan wel heel opmerkelijk maakt want de G15 voldoet aan de beschrijvingen van één van de daders in Genval, plus in Aalst is de Faul gebruikt die met Dinant te maken heeft, en in Aalst is er geschoten met een 0.38 of 0.357 die ook in Genval gebruikt zijn. Voor de een of andere mysterieuze reden komt de 0.38 of 0.357 niet voor op het wapenschema van de CWB. Erbij rekening houdend dat er in Aalst met herladen 9mm geschoten is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.