61

Re: Onbekende robotfoto's

Merovinger wrote:

De uitvergrote onbekende robotfoto van Nijvel. Werd deze opgemaakt op basis van de getuigenis van rijkswachter Lacroix of van één van de politieagenten die onder vuur werden genomen aan de Diable des Amoureux of van een getuige die 's nachts in Eigenbrakel een taxi zag wegrijden?

Die robotfoto heeft veel weg van robotfoto G5. Deze man werd opgemerkt aan het stuur van een Saab in Sint-Denijs-Westrem.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Onbekende robotfoto's

Ben wrote:

Tekening of foto? Ik denk het eerste. Maar als iemand hem herkent, mag je het zeker melden.

http://i39.servimg.com/u/f39/11/22/12/24/onbeke10.jpg

Als het een foto zou zijn dan ik het waarschijnlijk die van Robert Becker want:

Vele maanden later geven Daniel Dekaise en eerste wachtmeester Bernard Sartillot aan, dat een van de daders nogal leek op Robert Becker, zij het wat kleiner en blond. Baloo Becker was een van de verdachten die eind 1983 werden ondervraagd in het kader van het onderzoek naar de ‘filière boraine’.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Onbekende robotfoto's

Marcel Habran?

64

Re: Onbekende robotfoto's

Doet me denken aan 'de oude'.

65

Re: Onbekende robotfoto's

En uiteraard robotfoto nr 19, zie topic Nitelet.

Vergeet ook niet dat NN22 bij Waver hoort en kijk dan ook eens naar P16.

66

Re: Onbekende robotfoto's

We mogen de zaken niet dooreen halen. En wat geschiedenisles is hier zeker niet uit den boze. De foto hierboven - met dank aan Ben - heeft niets te maken met de vermeende 'reus', en al evenmin met Nitelet.

67

Re: Onbekende robotfoto's

En waarom dan niet? Graag wat geschiedenisles en misschien ook ineens al de namen van de daders.

Re: Onbekende robotfoto's

Om te beginnen is Nitelet eerder klein van gestalte.

69

Re: Onbekende robotfoto's

Nitelet is eerder klein van gestalte volgens Bouten. Ik weet niet of hij hem heeft opgemeten natuurlijk.

Anderzijds trekt robotfoto 19 blijkbaar nogal op de dief van de Mazda 626 (zie deze site en andere voor de verklaring van Futula Bonza). Hij schatte de dader ongeveer 1,75 m. Als het dezelfde man was, droeg hij toen misschien geen plateauzolen en geen jagershoedje wat hem alvast 15 cm groter deed lijken.

Nitelet stond zeer dicht bij de bende De Staerke die voor dat soort truken bekend stond.

Je kan dit fantasie noemen of een open kijk op de zaak. Ieder zijn mening zeker.

Re: Onbekende robotfoto's

Probleem is dat we de context niet kennen waarin deze robofoto's tot stand zijn gekomen. Vergeet ook niet dat we van verschillende verdachten (o.a. Baugniet, Pinta Farkas, Claude Dubois,... ) geen enkel fotomateriaal ter beschikking hebben als referentie. Zelfs van Nitelet hebben we geen duidelijke afbeelding.