Re: Cel Waals Brabant

Ieder jaar zeggen ze dat de zaak 'dit jaar' gaat opgelost worden. Binnenkort goed weer, en zullen ze waarschijnlijk nog eens ergens een put gaan graven om te bewijzen dat ze er nog steeds mee bezig zijn.

Hoe komt het dat men internationale terroristen bijna onmiddellijk opspoort, en deze na al die jaren nog steeds niet gevonden zijn. Dat kan toch alleen maar slechte wil zijn.

Re: Cel Waals Brabant

Django68 wrote:

Volgens forumlid Chronos op het Franstalige forum zou de zaak binnenkort opgelost worden. Hij heef blijkbaar iets in het dossier gelezen dat de speurders over het hoofd hebben gezien. Misschien hetzelfde feit als Merovinger? Benieuwd...

Hebben de speurneuzen al iets aangevangen met de getuigenis van Mero?

Re: Cel Waals Brabant

Ik heb ondertussen nog tweemaal contact gehad met de cel, meer bepaald op 27 januari 2017 en 17 maart 2017. Mijn dossier ligt nog altijd tussen de vele stapels op hun bureau. Ze zijn er nog maar met drie dus is het moeilijk werken. Er zou wel al een eerste ondervraging zijn gebeurd maar ik heb geen idee of dit al iets heeft opgeleverd.

In tegenstelling tot Chronos beweer ik niet dat ik de zaak opgelost heb. Wel heb ik een bijzondere toevalligheid en mogelijks verband met een aantal reeds geciteerde personen ontdekt waarop verder onderzoek noodzakelijk is.

Re: Cel Waals Brabant

Mero, tot wanneer heb je jezelf een spreekverbod opgelegd? Of is het verstandig om helemaal nooit naar buiten te treden met de info.

Re: Cel Waals Brabant

club_le-happy-few wrote:

Ieder jaar zeggen ze dat de zaak 'dit jaar' gaat opgelost worden. Binnenkort goed weer, en zullen ze waarschijnlijk nog eens ergens een put gaan graven om te bewijzen dat ze er nog steeds mee bezig zijn.

Hoe komt het dat men internationale terroristen bijna onmiddellijk opspoort, en deze na al die jaren nog steeds niet gevonden zijn. Dat kan toch alleen maar slechte wil zijn.

Dat vind ik ook. Er is 1 instantie of dienst die nog steeds de lippen stijf houd, waarschijnlijk met redenen. Voor Waver is 1 van de officieren uit die dienst zelfs verdachte, en de verantwoordelijke minister over de jaren van die dienst is betrokken in drughandel! Toeval?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Cel Waals Brabant

Chronos blijkt zich vergist te hebben. Weer een maat om niets. Het lijkt me ook moeilijk om relevante info uit te halen uit een dossier dat wemelt van de verkeerde interpretaties, valse getuigenissen en dwaalsporen.

Re: Cel Waals Brabant

Merovinger verhaal staat nog open, we wachten af.

Re: Cel Waals Brabant

Het is als zoeken naar een speld in een hooiberg. De speld is er zeker, de hoop niet opgeven zou ik zeggen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

19

Re: Cel Waals Brabant

(...) In 1998 kreeg het onderzoek een nieuw elan met de oprichting van de cel-Jumet, die tot 80 speurders heeft geteld. Die speurdersploeg voerde 3.800 onderzoeksopdrachten uit, organiseerde 1.428 briefings, stuurde elf onderzoeksploegen naar het buitenland, liet 46 ballistische expertises overdoen en 1.698 DNA-analyses uitvoeren. Geen van die onderzoeksopdrachten leidde tot de definitieve doorbraak van het onderzoek. De cel-Jumet telde in de voorbije maanden nog zeven speurders, vijf administratieve krachten, drie personen die de scanner bedienen en drie magistraten.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Cel Waals Brabant

Uit het recente artikel "Dan toch, de finale doorbraak in Bende van Nijvel-mysterie?"

David Van de Steen en zijn advocaat Jef Vermassen weigerden gisteren elke toelichting. Zij leven allebei al een jaar in de overtuiging dat de speurders eindelijk op het goede spoor zitten. Naar hun gevoel nam het enthousiasme bij de speurders in Charleroi, onder wie enkele oud-rijkswachters, af naarmate het nieuwe spoor het goede leek te worden. En daar ligt de verklaring voor de verrassende uitspraak van Jef Vermassen, vorige week tegenover TV Oost: “Ik weet wie achter de bende van Nijvel zit.” Mogelijk is het die uitspraak die de speurders heeft wakker geschud. Deze week trokken politiemensen uit Charleroi met een foto van B. naar cafés in en rond Aalst.

Zegt alles zeker, dat een advocaat van een slachtoffer naar de media moet stappen om speurders in actie te doen schieten? Zelfs nu nog, zoveel decennia na de feiten en het opdoeken van de Rijkswacht spelen oude belangen nog mee en worden pistes met ex-rijkswachters niet grondig opgevolgd of serieus genomen omdat er een paar ex-rijkswachters in het onderzoeksteam zitten.