Re: Danièle Zucker

Een profiler wordt ingezet als het dossier is vastgelopen. Er wordt een profiel opgemaakt aan de hand waarvan speurders mogelijk weer aan de slag kunnen. Daarnaast heeft ze klaarblijkelijk ook gekeken naar welke figuren in het dossier voorkwamen maar nooit als verdachte zijn onderzocht. Zo kwam daar die naam van die kok uit. Dat is een heel ander verhaal dan Zucker die zo dom is te zeggen, die en die zijn de daders, want dat kan ze helemaal niet weten. En een gestudeerd iemand zal dat ook nooit beweren.

Re: Danièle Zucker

Doelbewuste vergissing om naar vaste daders te zoeken. Het moeten dan net allemaal verschillende daders zijn die eventjes geen probleem hebben om voor de kick te moorden voor een magere buit. En dat dan nog met wapens die gelinkt zijn aan feiten waar ze niets mee te maken hebben. Dat is echt de ultieme droom van de gemiddelde crimineel.

53

Re: Danièle Zucker

noorderling wrote:

Een profiler wordt ingezet als het dossier is vastgelopen.

In het Bende van Nijvel-dossier, maar dat is helemaal geen voorwaarde voor het inzetten van een profiler. Bij veel onderzoeken worden ze ingezet vanaf het begin, met vaak opmerkelijke resultaten.

Re: Danièle Zucker

Ik zou haar conclusies toch ook niet zomaar opzijzetten. Het bendeverhaal is natuurlijk een heel gecompliceerd dossier maar haar bevindingen zijn positief geëvalueerd door profilers met veel ervaring. Ik vraag me wel af of ze behalve Nicolas Lebon nog verdachten bij naam genoemd heeft .

Re: Danièle Zucker

Lijkt me toch geen onredelijke piste. Iemand die het milieu kent, maar niet echt tot de grote namen gerekend wordt. En hierdoor min of meer met geluk onder de radar is gebleven. Iemand die door zijn extravagante luxueuze levensstijl veel geld nodig heeft, kicks nodig heeft en bereid is hiervoor alles te doen behalve werken.

Lembeek is ook een plaats die regelmatig terugkeert, bij o.a. De Staerke's en hun entourage van kleinere maar brute criminelen die moorden voor vrij belachelijke zaken. Alsook enkele feiten in de buurt die veel weg hebben van de moord in Beersel (die cafébazin die vermoord werd omdat ze geld in haar huis had liggen). En ook op de taalgrens in bosrijk, afgelegen gebied.

Volgens mij is ze dichtbij zeker wat de eerste golf betreft.

Re: Danièle Zucker

Ook arrogant van De Valkeneer om haar rapport als oplichterij af te doen als je ziet wat de speurders er zelf van gebakken hebben.

Re: Danièle Zucker

De moordenaar van Sofie Verpeuten is volgens mij ook betrokkene bij de eerste periode van de bende.

En dan denk ik toch aan daders uit grensregio Halle, Sint-Pieters-Leeuw en Waals-Brabant (Tubize, Rebecq, Braine,...).

Re: Danièle Zucker

Het verhaal Lebon van deze dame is door Mero als eens terecht onderuit gehaald. Hier de bevindingen van Merovinger » Forum

Re: Danièle Zucker

Misschien is 2 jaar 7 op 7 niet genoeg.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

60

Re: Danièle Zucker

La profileuse des tueries du Brabant expose à Knokke

Dans les photos que Danièle Zucker expose, la passion pour les détails ne quitte pas celle qui a traqué les tueurs du Brabant.

Le moins qu’il faille écrire est qu’elle ne manque pas de cordes à son arc: Danièle Zucker n’est pas seulement docteur en psychologie, licenciée en philosophie, auteure d’ouvrages, ancienne responsable des urgences psychiatriques de l’hôpital Saint-Pierre à Bruxelles, connue du public pour avoir suivi au FBI des formations en profiling et à ce titre, une des meilleures profileuses européennes. Danièle Zucker est aussi une artiste que consacre l’exposition Un goût d’éternité qui s’ouvre demain, et jusqu’au 23 octobre, à la Galerie Guy Pieters à Knokke. (...)

Quant au Dossier des tueries du Brabant dont elle fut prématurément et brutalement écartéé, Danièle Zucker-l’artiste refuse d’en parler. Quel est aujourd’hui son ressenti? “Je n’ai pas d’amertume […], l’amertume est derrière moi. L’intérêt que je porte au contenu du dossier est en revanche resté intact. Je dis bien: l’intérêt au contenu du dossier, pas au bruit qui a été fait autour”.

La profileuse avait tiré des conclusions qu’on n’a pas écoutées. Aujourd’hui, reviendrait-elle sur ces conclusions? Mme Zucker est très claire: “Non. Pourquoi, (elles) étaient validées.”

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube