1

Topic: Patrick Pilarski

Patrick Pilarski - 25 jaar oud in 1985 - is bij het gerecht gekend voor gewapende overvallen, drugstrafieken en zwendel in gestolen cheques. Hij woonde in Brussel, zijn vader woonde in Adinkerke.

In de dagen na de overval in Aalst reed Pilarski met wapens - een riot gun, jachtgeweer en Winchester-karabijn - naar zijn ouders in Adinkerke. Om daar te geraken reed hij door een versperring van de rijkswacht. Patrick Pilarski deed jaren later het hele verhaal aan een man die hij had ontmoet in de gevangenis. Volgens Pilarski had zijn vader de wapens gedumpt in een voormalige zandwinningsput achter zijn huis aan de Moeresteenweg.

In 1991 werd hij samen met Maud Sarr veroordeeld voor twee overvallen (*) en voor een internationale zwendel in gestolen cheques.

(*) Een overval op het postkantoor van Kampenhout (Vlaams-Brabant) en een overval op een tankstation van Texaco in Keerbergen (Vlaams-Brabant).

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Patrick Pilarski

Verband met roze balletten (en niemand minder dan Maud Sarr), zwendel in cheques (!), banditisme met actieradius in Brabant, woonplaats in Brussel en link met Westkust, ... Wel, misschien een zoveelste sisser maar toch de moeite waard om eens van nabij te bekijken.

son père, un "taximan circulant partout en Belgique"

Patrick Pilarski was een reus, hij is nu overleden blijkbaar:

Ce truand, qui mesurait plus d’1m90 [...] est décédé au Soudan dans des circonstances qui demeurent inconnues.

Re: Patrick Pilarski

Het is voorlopig koffiedik kijken, maar wel interessant. Wat ik me sterk afvraag of er een link is met de Pomp en de omgeving van Vandeuren? Overvallen in Kampenhout en Keerbergen dat is niet ver van Haagt ook als men van daaruit naar Brussel rijdt ligt Zaventem met de Pomp op de weg. Hij was ook veel in het buitenland en is gestorven in Soedan, als huurling? Ook het overvallen van een Texaco station zoals Vandeuren deed. Plus de link met de roze balletten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Patrick Pilarski

Ik ben van Keerbergen, maar kan me niet onmiddellijk een Texaco-station herinneren, ik groeg in die tijdspanne nog een sponsen broekje. Wel was er een onbemand tankstation aan de plaatselijke Delhaize, die ondertussen is uitgegroeid tot 'het warenhuis van de toekomst'.

Re: Patrick Pilarski

Ik droeg een broek.

Re: Patrick Pilarski

Op zijn linkerarm heeft hij een grote tatoeage. Zou hij een biker geweest zijn? En is geweten waar hij zijn legerdienst gedaan heeft? Ook de link met internationale drughandel. Hopelijk komt er meer info. Lombarsijde is daar niet zo ver van, link met de oudere daders, zie oude munitie?

Biggus, dan heb je gelukkig de tijd van de wollen broekjes niet gekend. smile

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Patrick Pilarski

Na eens in mijn geheugen gegrasduind te hebben, staat me een Texaco-station voor de geest, op de baan van Keerbergen naar Haacht. Enkele honderden meters verder, op de rechterkant, kom je aan het stuk grond met de vijver die werd gepoogd te dreggen » Forum Werd toen om technische redenen afgeblazen, wat me nog altijd verbaast.

Re: Patrick Pilarski

Het lange artikel in HLN (in de pluszone voor abonnees) meldt dat hij mogelijk zou zijn doodgeschoten bij een juweliersoverval in Soedan, maar dit is niet bevestigd. Er is feitelijk geen spoor van Pilarski. De vader is zeker overleden.

De man zou een relatie hebben gehad met de 13 jaar oudere Maud Sarr. In de jaren negentig gingen ze uit elkaar en vertrok hij naar Spanje waar hij aan de kost kwam als drugskoerier. Hij belandde er in de gevangenis en deed zijn verhaal aan een medegevangene, wat nu aanleiding is tot de speuractie.

Schijnbaar stond hij in het milieu bekend voor zijn rijkunsten.

Dit is/was hem:

http://static1.hln.be/static/photo/2017/5/11/10/20170628050414/media_l_9826045.jpg

9

Re: Patrick Pilarski

Was er nergens spraak van Bende-leden die naar Marbella of zo zouden geëmigreerd zijn? Eén van de getuigen hier op het forum, ben z'n pseudo kwijt...

Re: Patrick Pilarski

Volgens dit artikel zijn de overvallen uit de periode eind '84:

http://i662.photobucket.com/albums/uu350/RufN/gvamaudsarr13091991kl.jpg

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.