Re: Guillaume Vogeleer

Guillaume -> William -> Bill

Re: Guillaume Vogeleer

LEO wrote:

Ik meen hier ergens op het forum gelezen te hebben dat Freddy Vermaelen, de door de Bende van Nijvel neergeschoten filiaalhouder van Beersel, vroeger samen met ene Bill (?) een bar zou uitgebaat hebben in de Brusselse rand. Ik ben de naam van de Bar vergeten en vindt het niet meer terug.

Naam van de bar: 'Butterfly'.

Re: Guillaume Vogeleer

Bill mogelijk klant van De Pomp, aangezien zoon van Willy Van Cutsem al ooit gehoord had van "den Bill". Kan natuurlijk ook andere Bill zijn, zoals "Bill" Buslik. Maar aangezien zowel Van Custem als Vogeleer in de Brusselse rand een horecazaak uitbaatte, is het niet onrealistisch dat ze elkaar kennen.

Re: Guillaume Vogeleer

LEO wrote:

Ik meen hier ergens op het forum gelezen te hebben dat Freddy Vermaelen, de door de Bende van Nijvel neergeschoten filiaalhouder van Beersel, vroeger samen met ene Bill (?) een bar zou uitgebaat hebben in de Brusselse rand. Ik ben de naam van de Bar vergeten en vindt het niet meer terug. Deze Bill zou een ex-chauffeur van VDB geweest zijn.

Volgens mij is de heer Freddy Vermaelen geen toevallige slachtoffer. En als die Bill de chauffeur van VDB is dan word het pas echt interessant!

Of Vogeleer zelf natuurlijk! Alle twee zijn heel belangrijk.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

15

Re: Guillaume Vogeleer

Filmpje » Forum

16

Re: Guillaume Vogeleer

Vogeleer als verdachte houdt geen steek. Als je het hele jaar rond op jungles vol echte communisten kunt schieten, waarom zou je dan enkel op vrijdagavond op duistere parkings op kommunikanten komen schieten?

Re: Guillaume Vogeleer

Ik zou eerder de persoon onderzoeken op wiens terrein Farcy in de jaren 70 en 80 verbleef. Misschien geen doder maar veel dichter bij de bende kunnen we niet meer geraken.

Maar nog steeds geen bevestiging gekregen van Ben dat mijn mail gelezen is. Na ongeveer week.

Ik wil niet alles met naam op het forum zetten want betrokkenen zijn nog bij leven en verstand. Waarschijnlijk zal men nog 15 jaar wachten zodat hij net als bij Podevijn onder de grond ligt.

Ik krijg hier soms de indruk dat het forum door sommigen ook gebruikt wordt om zaken te troubleren. In dit geval zijn de feiten ook echt feiten en geen gissingen van wie met wie aan den toog stond of naar seksfeesten ging wat op zich geen misdaad is.

Re: Guillaume Vogeleer

Er waren zowel mensen met rechtse als communistische achtergrond bij de bende betrokken. Wat verenigde hen?

Destabilisatie kwam beiden goed uit, wraak op rijkswacht en een land dat vierkant draaide door idioot bestuur, beiden verdienden er goed aan (drugs, wapens, prostitutie) zodat ze zichzelf en organisatie  kunnen versterken. Win win-situatie voor allen.

Re: Guillaume Vogeleer

Ik heb bericht gestuurd naar Ben en er expliciet bij gezegd dat ik niet graag zelf de tip doorgeef. Ik wil gewoon graag weten of hij het ontvangen heeft en van plan is er iets mee te doen.

Als ik het toch doe zal het volledig anoniem zijn. Maar ik zou graag hebben dat het bij een persoon terecht komt die geen 15 jaar wacht om de feiten te checken.

Dan kan ik het even goed nu al online zetten of naar de pers sturen in de hoop dat er iemand sensatie in ziet. Of ik moet ergens een opvallend dossier nalaten in bos van houssière,...

Ik heb het er echt moeilijk mee dat bepaalde personen grote jan uithangen met geld die ze verkrijgen met de miserie van anderen en duidelijk bescherming krijgen.

Officieel zijn er 28 doden maar hoeveel zijn er het als je er de slachtoffers van hun drugs- en wapenhandel gaat bijtellen, de prostituees die er niet zelf om gevraagd hebben,..?

Re: Guillaume Vogeleer

Waarom post je je hypothese niet gewoon op het forum?