Re: Guillaume Vogeleer

Omdat ik liever zou hebben dat de tip eerst wordt onderzocht, maar ik heb niets van Ben gehoord. De personen in kwestie zijn al jaren niet meer vernoemd in het dossier, en ik wens geen slapende honden wakker te maken zolang het niet moet.

Als je wat tussen de regels leest zie je dat het iets te maken heeft met het adres van de bendeleider (degene waaronder Vogeleer hier op dit forum onder werkt).

Lees de gegevens over de bendeleider (getuigenissen buren etc) en vooral het adres waarop hij verbleef is belangrijk. Even opzoeken met de computer, en je gaat zien dat de eigenaar van de grond (ook ten tijde van de Franse bendeleider!) geen onbekende in het dossier is. Op sociale netwerken kan je zijn foto zien (beste op pagina van zijn vrouw).  Je komt uit bij een eindeloze lijst van bedrijfjes op zijn naam, op naam van vrouw, kinderen en stiefkinderen ... In het kader van de Bende van Nijvel is vooral het oudste bedrijfje belangrijk dat ongeveer gelijk moet opgestart zijn met de aankomst in België van onze Franse bendeleider.

Hij heeft al topic hier op het forum n.a.v. passage in boeken van Geens en een bepaalde biografie, aangezien hij een jeugdvriend is van rechterhand Bouhouche (de ex-rijkswachter met pruik uit Thailand). Maar is hier wat in de vergetelheid geraakt, wat ik voorlopig zou wil houden.

Het is nu enkel de vraag of Ben dit al dan niet doorgegeven heeft. Ja of nee? Anders zoek ik wel een manier om het anoniem te doen.

Re: Guillaume Vogeleer

Ik heb het niet over zijn hoofdadres, maar zijn tweede adres nabij een koninklijke weg (ongeluksgetal als nummer). Maar de andere adressen zijn ook belangrijk voor bepaalde feiten.

23

Re: Guillaume Vogeleer

Duidelijke connect met Zonnetempel hier!

Zoals hierboven aangestipt is Denis Guillaume een onvoorwaardelijke aanhanger van Luc Jouret. In zijn boek "Luc Jouret, toujours vivant", beweert hij dat Jouret hem tijdens één van hun laatste ontmoe- tingen, vlak voor diens dood, zou hebben gevraagd zijn werk voort te zetten.

Bron: Parlementair onderzoek sekten deel II, 1997

Nogmaals: het parlementair onderzoek naar sekten is verplichte lectuur!

24

Re: Guillaume Vogeleer

Sorry, adhd. Even Denis Guillaume verward met Guillaume Vogeleer. Maar beide figuren verdienen onze volle focus.

25

Re: Guillaume Vogeleer

club_le-happy-few wrote:

Ik heb het niet over zijn hoofdadres, maar zijn tweede adres nabij een koninklijke weg (ongeluksgetal als nummer). Maar de andere adressen zijn ook belangrijk voor bepaalde feiten.

Was in een veel vroeger stadium ook al het toneel van huiszoekingen en verdachte handelingen. Ligt toch ook zeer kort bij omgevingen die ondertussen gekend zijn.

26

Re: Guillaume Vogeleer

Bossi, welke regio bedoel je?

27

Re: Guillaume Vogeleer

Bois de la Houssière en het kanaal in Ronquières ...

Ik vind de opmerking van club_le-happy-few alvast geen onbelangrijk gegeven. Anderzijds, weliswaar een onbegonnen werk, maar ik vermoed dat wij allen nog enorm versteld zouden staan wat er te voorschijn zou komen indien het gans Zoniënwoud minutieus zou uitgekamd worden. Ter herinnering o.a., de uitspraak van wijlen Rudy De Jonghe, BOB Leuven. "Ergens in het Zoniënwoud, maar het Zoniënwoud is zo groot...." Het Zoniënwoud kwam al meermaals ter sprake. De parking van kliniek Dr. Derscheid, de verblijfplaats van een verdachte grenzend eveneens aan het woud....

Re: Guillaume Vogeleer

En ook Ecausinnes vlakbij. Ook Thierry Smars woonde in Rebecq. Huis waar hij gezelfmoord werd? Was dit zijn ouderlijk huis? Vader grote gokschulden naar het schijnt. Farcy zette dus zowel (ex)-gendarmes, de bekende criminele bendes en legionairs naar zijn hand. Nog een naam die ik nooit zie is Achille Haemers: connectie met bovenwereld, agressief, zwaar gokverslaafd. Ik blijf er in geloven: zoek rond ARI en drugs for weapons

29

Re: Guillaume Vogeleer

Ecausinnes, inderdaad.

Thierry Smars was woonachtig te Sint Lambrechts Woluwe aan de Heydenberglaan. Aldaar werd hij op 21 mei 1986 door zijn echtgenote aangetroffen met een dodelijk schotwonde. Er waren verschillende elementen aanwezig om zelfdoding niet te weerhouden. Zoals bv de ligging van het wapen.

30

Re: Guillaume Vogeleer

Qui se souvient du PAN-PAN juste en face coin de le rue Jules V Praet? Pour l'anecdote j'ai vu un matin aux petites heures une sacrée bandes d'amis de l'eldo avoir acheter (en quantitées) des oeufs frais et non pas hésiter a bombarder la facade et vitrine du panpan pour le gag!

Écrit par: francis (titi) 12h44 - mardi 06 septembre 2011

Le Panpan portait bien sont nom ce bar avait été ouvert par 2 figures de la pègre Bruxelloise Romain qui fut le bras droit de Havelange et Guillaume Vogeleer une solide pointure aussi, Gegene fut garçon un moment fallait pas l'embêter non plus celui la. Il n'était pas rare que des coups de feu soient tires certaines nuits Je connais très bien le quartier St. Gery j'y ai passe une partie de ma jeunesse et actuellement j'y travaille toujours.

Écrit par: corinne 17h51 - jeudi 08 septembre 2011

Salut Corinne, en effet le pan-pan grave de chez grave et comme tu dit sont non"le pan pan" ce n'est pas par hazard! Moi je l'ai super bien connut quand Gègène y travailleit avec Renè je crois? GRAVE le Gègène mais aussi une fin Incompréhensible... Fait bien le bonjour a Popol et a ton fils Didier.

Écrit par: francis (titi) 23h11 - jeudi 08 septembre 2011

Cela m'intéresserait beaucoup d'en savoir plus sur Guillaume Vogeleer (PAN-PAN, etc). N'hésitez pas à poster vos souvenirs à son sujet.

Par ailleurs: qu'est devenu ce bar?

Écrit par: HERVE 15h52 - dimanche 27 mai 2012

Bron » bruxellesanecdotique.skynetblogs.be | www.facebook.com/groups/