Re: Jef Vermassen

Zou het kunnen dat de misdaden van 82-83 door een bende zware gangsters gedaan zijn? Bepaalde rijkswachters en BOB'ers die verweven zijn met dit misdaadmilieu rollen deze bende op, steken ze in het gevang voor andere minder zware feiten (in een soort deal met hen) en nemen ondertussen hun wapens in beslag.

Vervolgens doen zware figuren uit de groep Diane ism staatsveiligheid en een politieke opdrachtgever de aanslagen van '85. Ze gebruiken hiervoor ook de wapens van deze gangsters of ze steken ze gewoon samen in een zak met spullen van de Delhaize in Aalst. Ze draaien deze gangsters dus een ferme loer.

Dit verklaart waarom er nooit iemand zijn mond heeft voorbij gesproken. De gangsters moeten zwijgen want ze weten dat ze opdraaien voor de vreselijke moorden als ze hun mond opentrekken. Maar ze weten ook dat als ze zwijgen ze niet veroordeeld gaan worden aangezien ze (of een deel van hun bende) een alibi hebben door in het gevang te zitten.

Dit verklaart ook de grote pauze tussen de eerste en tweede golf: de voorbereiding van de terroristische aanslagen van 85. Dit verklaart ook het grote verschil in daden tussen de eerste en tweede golf. De misdaden van 82-83 waren gewoon inbraken, diefstallen, afrekeningen, gewapende overvallen en in '85 waren het terroristische aanslagen. In Eigenbrakel en Overijse zijn de overvallen gedaan door 2 teams uitgevoerd vanuit bv. de kazerne van Tervuren. Bij de aanslag in Aalst zullen er ook wel 2 teams geweest zijn, 1 in back -up van de andere.

12

Re: Jef Vermassen

Eerst zien en dan geloven. Ook in het geval van Vermassen. Voor hetzelfde geld gewoon goedkope publiciteit voor zijn boek...

Re: Jef Vermassen

Bendespeurders niet opgezet met complottheorie van Jef Vermassen: “Kom voor de dag met namen Bende van Nijvel”

“Indien u de namen van de leden van de Bende van Nijvel kent, kom er dan mee voor de dag. U bent altijd welkom in mijn bureau.” Bende-magistraat Christian De Valkeneer reageert verbaasd op de uitspraak van Jef Vermassen over het Bendeonderzoek. “Iedereen heeft zijn theorie, maar je moet er wel nog de bewijzen voor aanbrengen”, zeggen de speurders.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Jef Vermassen

Een reactie van De Valkeneer op de uitspraken van Vermassen:

Un Belge, Jef Vermassen, croit savoir qui se cache derrière les tueurs du Brabant. Pourquoi accuse-t-il la sûreté de l’État et le groupe Diane qui était le groupe d’intervention de la gendarmerie? Et surtout, comment sait-il?

Jef Vermassen était l'avocat de David Van de Steen, qui avait perdu ses parents et sa sœur dans l'attaque du Delhaize d'Alost le 9 novembre 1985. Huit personnes avaient perdu la vie dans ce hold-up. C'est donc une sortie très intrigante et décisive qu'a fait ce week-end Jef Vermassen sur la chaîne de télévision flamande TV Oost.

Christian De Valkeneer est Procureur général de Liège et en charge du dossier sur les tueries du Brabant. Cela fait huit ans qu’il suit cette affaire et ce, avec l’aide du Procureur du Roi de Charleroi et du Procureur général de Mons. Il insiste sur le fait qu’il y a encore à l’heure actuelle, un vrai travail d’enquête. "On ne se contente pas de refaire ce qui a déjà été fait, des pistes sérieuses sont toujours explorées."

Comme celle de l’étang d’Adinkerke, à la frontière française, fouillé cet été. Cette fouille résulte d’informations recueillies en 2012 et qui affirmaient que des armes utilisées lors des tueries du Brabant avaient ensuite été jetées dans cet étang. En 2012, l’étang avait déjà été fouillé mais de façon très laconique. Aujourd’hui, deux tiers ont été passés au peigne fin et ça va continuer dans les prochaines semaines.

En ce qui concerne Maître Jef Vermassen et ses propos, d’après Christian De Valkeneer, l’homme est connu pour son franc parlé et est un habitué des sorties médiatiques en Flandre.

De là à savoir s’il sait vraiment quelque chose? C'est La question qui dérange à laquelle répond Christian De Valkeneer ce lundi.

Bron » www.rtbf.be

Re: Jef Vermassen

'Als Jef Vermassen weet wie de Bende van Nijvel is, dan moet hij zeggen wie, en dat melden aan het parket', dat zegt advocaat Peter Callebaut uit Erpe-Mere.

Meer » www.tvoost.be

16

Re: Jef Vermassen

“Herlees het dossier. De antwoorden staan erin”

Jef Vermassen denkt dat profilers Bende van Nijvel kunnen ontmaskeren

Jef Vermassen weet wie achter de Bende van Nijvel zat. Of althans, dat denkt hij toch. Zijn onthullingen worden aan officiële zijde onthaald op een droog "geen commentaar".

Meer » www.hln.be

Als iemand de artikels van Het Laatste Nieuws of Het Nieuwsblad heeft, stuur ze dan zeker door.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Jef Vermassen

Kritische bedenking van advocaat Peter Callebaut over de verklaringen van Jef Vermassen:

Al 35 jaar zit advocaat Peter Callebaut in het dossier over de Bende van Nijvel. Hij plaatst heel wat vraagtekens bij de uitspraak van zijn collega Jef Vermassen, die gisteren verklaarde dat hij dacht te weten wie de Bende van Nijvel is. “Heeft Jef Vermassen meer gevonden in het dossier dan al die magistraten, politiemensen, journalisten die al 35 jaar op dit dossier zitten?”, vertelt hij in De Wereld Vandaag op Radio 1.

(...) "Ik ben een van de gelukkigste advocaten van het ogenblik als ik een dossier van 35 jaar oud zal kunnen afsluiten in de wetenschap dat de daders gekend en gevat zijn. Ik zal meester Vermassen morgen dan ook vragen om het mede te delen”, reageert hij enigszins sceptisch. “Ik heb al heel wat gehoord en gezien, veel verhalen gelezen, heel wat stellingen gehoord.”

(...) “Ik plaats een aantal vraagtekens bij die uitspraak: Heeft Jef Vermassen meer gevonden in het dossier over de Bende van Nijvel dan al die magistraten, politiemensen, journalisten die al 35 jaar op dit dossier zitten?” De piste van de Staatsveiligheid en de Groep Diane, die Jef Vermassen opwerpt, is al in het oneindige uitgespit, zegt Callebaut.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jef Vermassen

Merovinger wrote:

Bendespeurders niet opgezet met complottheorie van Jef Vermassen: “Kom voor de dag met namen Bende van Nijvel”

“Indien u de namen van de leden van de Bende van Nijvel kent, kom er dan mee voor de dag. U bent altijd welkom in mijn bureau.” Bende-magistraat Christian De Valkeneer reageert verbaasd op de uitspraak van Jef Vermassen over het Bendeonderzoek. “Iedereen heeft zijn theorie, maar je moet er wel nog de bewijzen voor aanbrengen”, zeggen de speurders.

Meer » www.nieuwsblad.be

Hierbij de rest van het artikel.

Topadvocaat Jef Vermassen windt er geen doekjes om. “Ja, ik denk dat ik weet wie achter de Bende van Nijvel schuilgaat. Hun namen zitten in het dossier, misschien zelfs hun foto’s. Het raadsel rond de Bende kon al lang opgelost zijn. De maatschappij heeft daar recht op. Het is dan ook spijtig dat wij op onze vragen geen antwoord krijgen van de mensen, die zeker weten wie het gedaan heeft.”

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Jef Vermassen

A.Rodin, ik geloof ook in die piste.

20

Re: Jef Vermassen

Nog een artikel over de reactie van De Valkeneer:

Tueries du Brabant: Le procureur général de Valkeneer répond au célèbre avocat qui prétend connaître la vérité

Le procureur général Christian de Valkeneer répond au célèbre avocat qui prétend connaître la vérité sur les tueries. "Il y a un point sur lequel je pense que Me Vermassen a raison", réagit le procureur général De Valkeneer en charge du dossier des tueries du Brabant. "Je pense aussi que certains qui connaissent la vérité ou des éléments utiles à la vérité, gardent encore le silence. On est parfois surpris du mutisme que certains qui ont occupé des fonctions d’une certaine importance observent alors qu’ils ont d’excellents souvenirs. Je prendrai cette image: ils vous disent ne pas se rappeler de la teneur d’une conversation mais ils vous diront qu’il y avait 4 cm de crème fraîche sur le gâteau. Des personnes qui occupaient des fonctions d’une certaine importance gardent le mutisme sur ce qu’elles savent, oui, c’est ma conviction".

Dimanche soir, l’avocat (ténor en Flandre) Jef Vermassen affirmait que la" vérité se trouve dans le dossier". "Peut-être, réagit Christian De Valkeneer. Il est possible en effet que les noms (des tueurs) se trouvent dans le dossier. Possible". Le procureur général bondit par contre quand Me Vermassen prétend que "la vérité est connue depuis longtemps et gardée secrète."

Réponse de Christian De Valkeneer: "Tous les magistrats et enquêteurs de ce dossier que j’ai rencontrés n’avaient qu’une envie: découvrir la vérité. Le jour où nous pourrons annoncer quelque chose de solide sera un très beau jour. Dire qu’on ne veut pas trouver la vérité, imaginer des pressions pour empêcher d’aboutir, c’est totalement absurde".

Ensuite, Me Vermassen ajoute: "Je pense que je sais qui se cache derrière les tueurs du Brabant". "Je lance un appel à Me Vermassen. Qu’il vienne chez Mme Michel (la juge d’instruction en charge à Charleroi). Qu’il vienne dire ce qu’il sait".

Chacun peut observer que Me Vermassen fait cette sortie en présentant son dernier livre. Argument de vente? Cela n’a pas échappé à Christian De Valkeneer: "Je suis interpellé par la coïncidence avec la sortie de son livre".

Enfin: Jef Vermassen demande que la prescription soit prolongée de dix ans.

De sa part, une incroyable méconnaissance du dossier? Le grand avocat semble ainsi ignorer que la prescription a en fait été prolongée de dix ans en… novembre 2015.

"À moins que Me Vermassen se place déjà en 2025 et demande à re-prolonger de dix ans, jusqu’en 2035", s’interroge le procureur général de Liège.

Bron: La Libre | Gilbert Dupont | 17 oktober 2017

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube