Re: Christiaan Bonkoffsky

De vraag is waarom je jezelf verdacht zou willen maken? Dat verhaal van die aanvraag op Radio Amigo is mijns insziens klinkklare nonsens. Zelfs in 1985 waren er andere kanalen om een aanslag van die omvang te monitoren, en niet te laten afhangen van een afroepnummer dat misschien ging afgespeeld worden op een lokale radio en bovendien niet op welk moment exact. En dat valt zeker niet te rijmen met de theorie dat er afrekeningen zouden geweest zijn in Aalst.

42

Re: Christiaan Bonkoffsky

Nog een aantal berichten:

Onderzoek Bende van Nijvel in stroomversnelling: “Vaak uitgelachen, maar nu krijgen we toch gelijk”

Aalstenaar David Van de Steen (41) was amper negen toen hij zijn ouders en zusje doodgeschoten zag worden door de Bende van Nijvel. Vorig jaar in november kreeg hij via een informant te horen dat de identiteit van ‘de Reus’ bekend was. “Ik ging zelf op onderzoek en gaf mijn informatie door aan het parket”, vertelt hij nu aan VTM Nieuws.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Dit weten we nu over C.B., ‘de Reus’ van de Bende van Nijvel

Het gerecht zou weten wie ‘De Reus’ van de Bende van Nijvel is. Dat werd door het hoofd van het onderzoek bevestigd aan onze redactie. Nu raken alsmaar meer details bekend over wie C.B. was.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

David Van de Steen: “Hij was fier dat hij één van die straffe mannen van de Bende was”

David Van de Steen verloor zijn ouders en zus tijdens de overval van de Bende van Nijvel in de Delhaize van Aalst en raakte zelf ook gewond. VRT NWS sprak met hem over de nieuwe ontwikkelingen in het dossier van de Bende. “Dit spoor is zo realistisch, zo echt. Het puntje van de ijsberg dat nog maar juist boven komt.”

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Broer van Bende van Nijvel-lid getuigt: ‘Hij heeft me alles verteld’

Een man uit Dendermonde heeft bij VTM NIEUWS anoniem getuigd dat zijn broer deel uitmaakte van de Bende van Nijvel. ‘Hij heeft me niet verteld dat hij “De Reus” was’, zegt hij. Toch is de man zeker dat het om ‘De Reus’ gaat.

‘Ik herken die bril, die fysionomie. Ik heb mijn broer ook jaren gekend natuurlijk.’ In een gesprek met VTM-journalist Faroek Özgunes doet de broer van ‘De Reus’ zijn verhaal. Het heeft lang geduurd voor de man kon geloven wat zijn broer hem op zijn sterfbed vertelde.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Christiaan Bonkoffsky

Is Bonkoffsky ooit vernoemd geweest in het 3 miljoenen pagina's dossier?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Is er ooit kennis geweest tussen Bonkoffsky en Marcel Moreau?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Biggus, dat verzoekje zou ik eerder als 'psychopatenhumor' zien, niet als een startsein ofzo.

46

Re: Christiaan Bonkoffsky

Mistery wrote:

Weet iemand hier of er een link is naar Beijer/Amory of Bouhouche?

Yep... de rijkswacht is alvast een link.

47

Re: Christiaan Bonkoffsky

Hier valt niet meer over te twijfelen, Bonkoffsky is de reus (of beter: 'een' reus) van de Bende van Nijvel. En elke vergelijking met de zaak-Tinck is absurd. Uit het getuigenis van de broer van Bonkoffsky blijkt ook nog het voordeel van (bepaalde, de latere) robotfoto's. Nu de killer nog.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Frappant, maar dat bedoel ik in positieve zin, is dat verlofbriefjes/-administratie uit 1985 - en wellicht ook 1982 en 1983 - bewaard zijn/is gebleven. Normaal wordt zoiets na verloop van tijd opgeruimd, maar nee, het is er nog. Eigenlijk een aantasting van de privacy, zouden sommigen anno 2017 wellicht zeggen. Maar wat is het goed dat deze administratie de tand des tijds heeft overleefd!

49

Re: Christiaan Bonkoffsky

Beste, dit is mijn eerste post hier ook al lees ik hier al jaren mee. Ik ben zelf van Aalst afkomstig. Binnenkort zal ik hier mijn bevindingen meedelen.

Aalst hoort samen met Ninove en Geraardsbergen tot de marginale driehoek van Vlaanderen (zegt men hier toch). Dus marginale café's zijn en waren er voldoende. Heb even rondgevraagd en een café met extreem-rechtse sympathieën in Erembodegem zegt streekgenoten niets. Nu als daar belangrijke vergaderingen plaatsvonden neem ik aan dat de deuren toen toe waren, misschien eens denken richting een kantine om dat die meer in club verband open zijn. Dus kan alles zijn in Erembodegem... van de voetbal, de sporthal of eventueel de schietclub?

Podevijn is een zeer goede piste. Alles met wapens in Aalst en omstreken toen trouwens denk ik. Nu gezien één dader zeker van Aalst is is de eventuele link met de slachtoffers in Aalst al interessanter aan het worden.

Wat mij intrigeert is het jaar wanneer 'Chris' moet toegetreden zijn maw zijn opleiding van twee jaar en met wie zou hij dan in contact kwam? Ik zoek eigenlijk zijn invloeden die hem deden bewegen tot het worden van de reus. Zoals Robert Beijer beweerde ingelijft te zijn geworden op de VUB in dat studentencafé. Ik probeer maar mee te denken ... Was de Staerke trouwens niet van omgeving Dendermonde oorspronkelijk? Kan fout zijn. Goede avond nog.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Zeer interessante piste. Een bekentenis aan familieleden/vrienden en een gelijkenis met een robottekening zijn op zich niet heel spectaculair, die waren er ook bij Tinck. Maar de Groep Diane/Rijkswacht-achtergrond van C.B. in combinatie met de verlofdagen die precies overeenkomen met de Bende-aanslagen van de tweede golf en het feit dat hij zeer vertrouwd was met de politiediensten en regio van Aalst zijn wat mij betreft wel spectaculaire elementen. Daarnaast was de man "ne speciale" en blijkbaar ook vertrouwd met het prostitutiemilieu van Brussel, extreem-rechts en practical shooting clubs. Las zelfs iets van schietoefeningen in de Ardennen. Hopelijk komen we de komende dagen nog wat te weten. Blijkbaar deden er in Aalst en Dendermonde al lange tijd verhalen de ronde over deze man.