Re: Christiaan Bonkoffsky

Gui Polspoel zegt hier wat ik al eerder memoreerde over Chris Bonkoffsky. Kun je de bekentenis vertrouwen van iemand die zich kapotgezopen heeft?

Bron » Nieuws

182

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Hoe dan ook, volgens Patrick is dat gebeurd na een schietincident. Hij zou in Zaventem ei zo na een collega hebben neer/doodgeschoten. Volgens Christiaan toen, was hij geflikt. Een kogel zou zijn blijven steken in de kamer (dat was in die milieus niet zo heel moeilijk om te doen) bij enkele handelingen bij het laden en ontladen. (Ik ben geen wapenexpert; dus hoe dat precies werkt, weet ik niet.)

Als je ontlaadt moet je zeker zijn dat er geen patroon meer in de kamer zit. Dit doe je door de lader uit het wapen te halen en de stukken naar achter te trekken waardoor de patroon in de kamer door de uitwerper word uitgeworpen. OEF Een fout als deze kan het leven kosten van een collega of omstaander. Zeer zware fout bij elite eenheden. Wanneer de uitwerper kapot is moet de schutter de patroon in de kamer manueel verwijderen alvorens de trekker over te halen. Wanneer het te donker is en je kan de kamer niet visueel controleren dan dien je te controleren op de tast alvorens de trekker over te halen. Dus Bonkoffsky heeft zijn eigen geflikt door zijn wapen niet goed te controleren.

183

Re: Christiaan Bonkoffsky

De Bende-speurders hebben nog bergen werk. De wetenschappelijke vooruitgang heeft hen het voorbije anderhalf jaar in staat gesteld een 20-tal DNA-profielen van mogelijke Bende-leden bloot te leggen, zegde de advocaat-generaal voor de tweede Bende-commissie. Nagenoeg al deze DNA-profielen haalde de Leuvense professor Jean-Claude Cassiman uit sigarettenpeukjes die in de taxi van de door de Bende vermoorde taxichauffeur Angelou (12 januari 1983) werden teruggevonden. Of de sigaretten door de Bende-doders werden gerookt, weten de speurders niet. Dat moet het onderzoek uitwijzen.

Het gerecht beschikt ook over één vingerafdruk van een lid van de Bende van Nijvel. Deze vingerafdruk werd teruggevonden op een stukje plakband dat de Bende gebruikt heeft om de achterlichten van een Saab 900 af te dekken. Dit voertuig werd gebruikt bij de diefstal van kogelwerende vesten bij Wittock-Van Landeghem in Temse en een moordende raid na een inbraak op een Colruyt in Nijvel waarbij drie doden vielen.

Uit een artikel van '98. Gezien Bonkoffsky onder verdenking staat voor de overval van Overijse en Eigenbrakel en eventueel die van Aalst zie ik niet goed in hoe de non-match voor DNA en vingerafdrukken hem vrijpleit.

184

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik denk dat ik iets heb gevonden:

http://bendevannijvel.com/wp-content/uploads/2014/05/Madani-Bouhouche-Christian-Amory-en-Robert-Beijer.jpg

Dat is toch Madani Bouhouche, maar Chris Bonkoffsky? Ik heb de foto wat uitvergroot en foto's erbij gezet die ongeveer overeenkomen met hun leeftijd destijds. Ook Madani Bouhouche (zodat het duidelijk is dat Bonkoffsky op de foto staat niet Bouhouche). Beijer beweerde vandaag (VTM Nieuws) dat hij Bonkoffsky niet kende. Vermassen heeft gezegd dat er nog twee mensen zijn, die gekend zijn.

Volgens mij staan ze hier op een rij tezamen. Klaar.

185

Re: Christiaan Bonkoffsky

  • Een onderscheid hier tussen de (nuchtere) mensen die al wat langer lid zijn en de (bevlogen) mensen die nu pas van zich laten horen op de website, maar die blijkbaar al die jaren alle berichten gelezen hebben, ook die van Nietsimpel...

  • Als Bonkoffsky de "reus" was, was hij nooit de reus in Aalst en heeft hij dus nooit op zijn Aalsterse collega's geschoten. Foto 19 is van Overijse, daar werd het vissershoedje gedragen en daar kunnen (?) DNA sporen in gevonden worden, maar er is dus geen DNA-link met Bonkoffsky. David Van de Steen blijft er bij dat zijn "reus" = Haemers ook zo bij Van Gils & Gasten. Elvis beweerde hier dat Bonkoffsky en David oog in oog met elkaar zaten, "over koetjes en kalfjes" spraken en dat David hem niet herkende. Geen zekerheid over gemank te Aalst!

  • Marc Vandamme maakt de klassieke redeneerfout om andersom te denken. "Bonkoffsky was bij Diane, verkocht extreem-rechtse praat, was groot, sprak over een staatsgreep, hield van wapens", dus "beantwoordde hij aan het profiel van de reus", "dus was hij de reus". Het enige wat we zeker weten is dat de reus relatief groot was, alle rest is nergens op gebaseerd! Veel rijkswachters vinden de gang van zaken in de maatschappij nog altijd zo erbarmelijk dat er verandering moet komen in de vorm van een staatsgreep. Alle rijkswachters die ik ken zijn koelbloedig en als puntje bij paaltje komt durven en zullen ze schieten en doden. En dan zijn het diezelfde HLN-lezers die trots op hen zullen zijn, dat zij hen beschermd hebben. Vergeet ook niet dat de eerste aanslag van de Bende van Nijvel in Maubeuge plaats vond, om in Frankrijk ook een extreem-rechtse staatsgreep te plegen zeker? Of is Frankrijk maar een speeltuin voor de veel belangrijkere politieke realiteit in België? "Bonkoffsky werd uit Diane gegooid, raakte zo zwaar verbitterd op de rijkswacht, dat hij op gewone burgers en rijkswachters begon te schieten, om een staatsgreep te plegen, zodat diezelfde rijkswacht eindelijk betere wapens en auto's zou krijgen, om te vermijden dat er in de toekomst nog andere bendes zouden kunnen komen die een staatsgreep zouden kunnen plegen. Kijk hem eens zo trots staan bij zijn nieuw autootje VW Golf: hij is geslaagd in zijn missie".

  • Er is onder journalisten etc. de idee dat de Bende Diane-technieken gebruikte bij de overvallen. Deprêtre getuigt van niet: het was gewoon in het wilde weg als rovers schieten zonder nadenken (schieten op alles wat beweegt, vooral ook op ongevaarlijke doelen als bewegend materiaal, (bewezen adhv kogelinslagen)) wat gewoonweg dom is. De meeste getuigen bij zo'n overval lagen plat op de grond met hun gezicht naar beneden, zwijg stil dat ze minutieus konden analyseren hoe "militair" die mannen te werk gingen. Als ik me niet vergis werden mannen gescreend tot op het bot voor ze destijds bij Diane binnen mochten en toen Arsène Pint zijn beruchte uitspraak deed "het zijn toch niet de onzen?" zijn ze nog eens heel de club afgelopen inclusief een hoop paracommando's. Maar goed, als ik hoor dat ze zich van dat werk toch niet naar behoren gekweten zouden hebben, wat Geens en De Clerck nu beweren...

  • Bonkoffsky is dood, wat je ook beweert, hij kan zich niet meer verdedigen.

  • Er moeten op zijn minst handlangers van de Bende bij de politie (Rijkswacht/politie) gezeten hebben: mensen gingen anoniem getuigen en kregen dezelfde avond nog telefoon dat ze moesten zwijgen of dat er wat ging volgen. Er missen heel veel getuigenissen in het dossier, dit zijn zware procedurefouten. In een eerste verklaring zei de broer dat Bonkoffsky zei bij de Bende gezeten te hebben, zonder dat hij bekende de reus te zijn, later veranderde dit in "hij bekende de reus geweest te zijn". Misschien vertelde Bonkoffsky zo iets, maar bedoelde hij alleen, dat er rijkswachters bij de bende zaten en dat hij daar "bij"/naast gezeten heeft. Vergeet niet dat Bonkoffsky vereenzaamd was de laatste jaren van zijn leven, wat hem een gemakkelijke prooi maakt, voor iedereen die hem wil gebruiken.

  • Mensen die zeggen "ik weet wie de daders zijn, maar zeg niks, ik ben mijn leven nog niet beu" zijn lafaards. Tijd dat ze op school in de eerste plaats leren om de machthebbers tegen te spreken.

186

Re: Christiaan Bonkoffsky

LeWhale wrote:

Dat is toch Madani Bouhouche, maar Chris Bonkoffsky? Ik heb de foto wat uitvergroot en foto's erbij gezet die ongeveer overeenkomen met hun leeftijd destijds. Ook Madani Bouhouche (zodat het duidelijk is dat Bonkoffsky op de foto staat niet Bouhouche). Beijer beweerde vandaag (VTM Nieuws) dat hij Bonkoffsky niet kende. Vermassen heeft gezegd dat er nog twee mensen zijn, die gekend zijn.

Volgens mij staan ze hier op een rij tezamen. Klaar.

Check dit krantenartikel, of doe een Google image search naar Bouhouche, dan zal je zien dat dat wel degelijk Bouhouche is in je foto.

187

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wat heb ik nou net gevraagd? Beijer kent Bonkoffsky niet (VTM en VRT Nieuws vandaag). Ik kan met de beste wil van de wereld geen Madani Bouhouche maken van de persoon links op de foto. Ter illustratie staat er een foto van Bouchouche bij, Dus van waar die plotse amnesia van Beijer? Deze foto spreekt toch boekdelen?

188

Re: Christiaan Bonkoffsky

Oeps, onze posts hebben mekaar gekruist. Die lijken anders ook behoorlijk op mekaar Bonkoffsky en Bouhouche. Dan kan die robotfoto evengoed Bouhouche zijn. De vraag is hou die eruit zag toen, zoals de foto die jij laat zien of eerder zoals de foto in mijn samenstelling.

189

Re: Christiaan Bonkoffsky

Das toch duidelijk Bouhouche en niet Bonkoffsky. Kijk naar de groote. Bouhouche komt staand bijna op gelijke hoogte met Amory die neerzit. Hij komt ongeveer even hoog als Beijer die zeker geen meter 90 is.

En ik hoop dat je het niet over mij hebt Charly, ik ben hier 8 jaar geleden geregistreerd.

190

Re: Christiaan Bonkoffsky

Klopt, dat is inderdaad Bouhouche, maar wel in de jaren 70. Die beeldverwarring zal ook wel weer niet zonder reden zijn.