201

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik weet ongeveer welk huis het is maar voor een nummer zou ik er es moeten langsrijden. Mischien vannamiddag.

202

Re: Christiaan Bonkoffsky

Die GTI is er over. Als hij het echt was maakt hij er bijna een statement van... Jammer dat de nummerplaat niet te lezen valt.

203

Re: Christiaan Bonkoffsky

Douglas De Coninck heeft gelukkig ook door dat het DNA-materiaal mager is en Bonkoffsky dus niet vrijpleit. » Nieuws

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Wat betreft die drie flessen vodka en zijn gewicht van 42kg... Wat is Polspoel zijn bron?

De verhalen over zijn gewicht en drankgebruik komen uit de interviews met zijn broer, ex-vrouw en ex-vriendin. Al in de vroege jaren negentig zou hij een fles whiskey per dag hebben gedronken plus een hoeveelheid Leffe. Iemand die zo veel jaren zo enorm veel drinkt en wiens lichaam nog slechts een geraamte is, heeft geen hoofd meer dat helder kan denken. Drank tast alles aan, niet alleen je lever.

De verwarring die bij sommigen ontstaat over Bouhouche dan wel Bonkoffsky toont aan dat de man, behalve zijn gestalte, eigenlijk maar een alledaags uiterlijk had. Een vrij smal gezicht, een grote vierkanten bril (destijds de mode) en een doorsnee-rijkswachtsnor. Je kunt er de robotfoto van de Reus in zien. Maar ik denk dat er in 1985 gauw nog een paar duizend anderen waren die even hard op die robotfoto leken. Een robotfoto uit 1997 gebaseerd op een twaalf jaar oude herinnering... Toch al niet iets wat erg betrouwbaar is.

205

Re: Christiaan Bonkoffsky

vdb wrote:

Douglas De Coninck heeft gelukkig ook door dat het DNA-materiaal mager is en Bonkoffsky dus niet vrijpleit. » Nieuws

Wie zegt dat het DNA-staal dat van Christiaan Bonkoffsky werd afgenomen, het DNA-staal was dat uiteindelijk werd gebruikt om te matchen met de weinig beschikbare bewijsstukken? Ik durf daar niet zomaar blindelings stellen.

206

Re: Christiaan Bonkoffsky

CleverTrevor wrote:

De verhalen over zijn gewicht en drankgebruik komen uit de interviews met zijn broer, ex-vrouw en ex-vriendin. Al in de vroege jaren negentig zou hij een fles whiskey per dag hebben gedronken plus een hoeveelheid Leffe. Iemand die zo veel jaren zo enorm veel drinkt en wiens lichaam nog slechts een geraamte is, heeft geen hoofd meer dat helder kan denken. Drank tast alles aan, niet alleen je lever.

De verwarring die bij sommigen ontstaat over Bouhouche dan wel Bonkoffsky toont aan dat de man, behalve zijn gestalte, eigenlijk maar een alledaags uiterlijk had. Een vrij smal gezicht, een grote vierkanten bril (destijds de mode) en een doorsnee-rijkswachtsnor. Je kunt er de robotfoto van de Reus in zien. Maar ik denk dat er in 1985 gauw nog een paar duizend anderen waren die even hard op die robotfoto leken. Een robotfoto uit 1997 gebaseerd op een twaalf jaar oude herinnering... Toch al niet iets wat erg betrouwbaar is.

Ja, dat had ik ook vernomen; echter effectief 'drie flessen vodka per dag'; heb ik nergens gehoord/gelezen. Dat hij zwaar aan de drank was, dan weer wel.

Als we nu advocaat van de duivel zouden spreken, en zouden stellen dat op basis van overmatig drankgebruik, Christiaan Bonkoffsky alles heeft verzonnen en aldus niets met de bent te maken zou hebben, waarom dan zegt Patrick Bonkoffsky dat Beijer en Bouhouche regelmatig over de vloer kwamen? Meer nog, waarom zegt hij dat ze het steeds over 'zaken' hadden, waar hij zelf dan het fijne niet van afwist.

En zelfs daar heb ik dan (maar dat zei ik al) mijn bedenkingen bij, daar het me nogal riskant zou lijken om delicate zaken te bespreken in aanwezigheid van een 'buitenstaander'.

207

Re: Christiaan Bonkoffsky

Das nu niet zo moeilijk he. Bouhouche & Beijer arriveren, Bonkoffsky zegt tegen z'n familie dat hij iets moet bespreken over het werk en trekt zich met Bouhouche & Beijer terug op zn kamer/de keuken/tuin. Z'n broer had al aangegeven dat Bonkoffsky thuis niet mocht praten over het werk.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Als we nu advocaat van de duivel zouden spreken, en zouden stellen dat op basis van overmatig drankgebruik, Christiaan Bonkoffsky alles heeft verzonnen en aldus niets met de bent te maken zou hebben, waarom dan zegt Patrick Bonkoffsky dat Beijer en Bouhouche regelmatig over de vloer kwamen? Meer nog, waarom zegt hij dat ze het steeds over 'zaken' hadden, waar hij zelf dan het fijne niet van afwist.

En zelfs daar heb ik dan (maar dat zei ik al) mijn bedenkingen bij, daar het me nogal riskant zou lijken om delicate zaken te bespreken in aanwezigheid van een 'buitenstaander'.

Ik denk dat Patrick daar verder over ondervraagd moet worden. Nu is het erg vaag. Heeft Chris hem ooit gezegd dat het Bouhouche & Beijer waren, of hebben ze zich aan hem voorgesteld? Of kende Patrick hun namen niet en ging het om twee mannen die leken op Bouhouche (uiterlijk van gemiddelde rijkswachter) en Beijer (uiterlijk van gemiddelde bankbediende), en concludeert hij nu dat zij het waren? Hoe vaak heeft hij ze gezien? Wanneer was dat precies?

Het lijkt me niet geloofwaardig dat zij, in het bijzijn van Patrick en in het huis van hun ouders (Chris woonde bij zijn ouders in de jaren tachtig) over de Bende plannen gaan zitten beramen. "Zaken waar hij het fijne niet van afwist" kan van alles zijn. Maar om dan te concluderen dat ook Patrick bij de Bende lijkt me nonsens, want dan zou hij nooit hebben rondgebazuind dat zijn broer iets op het sterfbed had gezegd en ook over B&B zwijgen.

Beijer ontkent Bonkoffsky te kennen. Dat wil weinig zeggen, maar door de jaren heen hebben journalisten en speurders toch een goed zicht gekregen op de kennissenkring van B&B uit die tijd en daar zat, voor zover we weten, geen Bonkoffsky bij.

209

Re: Christiaan Bonkoffsky

Candiru wrote:

De familie van Chris Bonkoffsky heeft nieuwe foto gegeven. Als ik mij goed kan herinneren was de naam van zijn hond Layka, een Duitse herder.

https://images.vrt.be/w1280hx/2017/10/24/a61f54e2-b8d7-11e7-bbe7-02b7b76bf47f.jpg

Op de achtergrond zie je het Apostelken waar hij regelmatig vertoefde.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trojan wrote:

Bedankt! Dat relativeert dan een paar van m'n bovenstaande vragen. Kan je ook het huisnummer confirmeren? Nr. 120 is in elk geval geen gewoon huisje in de rij. Veel achterbouw ook.

Langestraat 120 is een gewoon rijhuis. De achterbouw is van nummer 116 en 122. Er is niet speciaal aan dat huis.