211

Re: Christiaan Bonkoffsky

CleverTrevor wrote:

Ik denk dat Patrick daar verder over ondervraagd moet worden. Nu is het erg vaag. Heeft Chris hem ooit gezegd dat het Bouhouche & Beijer waren, of hebben ze zich aan hem voorgesteld? Of kende Patrick hun namen niet en ging het om twee mannen die leken op Bouhouche (uiterlijk van gemiddelde rijkswachter) en Beijer (uiterlijk van gemiddelde bankbediende), en concludeert hij nu dat zij het waren? Hoe vaak heeft hij ze gezien? Wanneer was dat precies?

Het lijkt me niet geloofwaardig dat zij, in het bijzijn van Patrick en in het huis van hun ouders (Chris woonde bij zijn ouders in de jaren tachtig) over de Bende plannen gaan zitten beramen. "Zaken waar hij het fijne niet van afwist" kan van alles zijn. Maar om dan te concluderen dat ook Patrick bij de Bende lijkt me nonsens, want dan zou hij nooit hebben rondgebazuind dat zijn broer iets op het sterfbed had gezegd en ook over B&B zwijgen.

Beijer ontkent Bonkoffsky te kennen. Dat wil weinig zeggen, maar door de jaren heen hebben journalisten en speurders toch een goed zicht gekregen op de kennissenkring van B&B uit die tijd en daar zat, voor zover we weten, geen Bonkoffsky bij.

Het klopt inderdaad, dat er een grote kans is (net zoals hij 'concludeert' dat zijn broer 'de reus' was) dat hij na de bekentenis van zijn broer, reflecteert naar die periode van toen en 'denkt' dat het om Bouhouche en Beijer ging. Vragen die inderdaad gesteld mogen worden (voor zover dat al niet is gebeurd), is hoe zeker hij er van is dat zij het waren en/of zij zich effectief zo hebben voorgesteld.

Zou het effectief om andere collega's gaan die regelmatig op bezoek kwamen; dan is de vraag in hoeverre het toen gangbaar was, dat collega's bij elkaar over vloer kwamen, om over het werk te praten. En als het dus niet Bouhouche en Beijer waren, wie dan wel? Leven die collega's nog; en kunnen zij bevestigen dat zij het waren?

Langs de andere kant, is de kans groter dat je je vergist in één persoon; dan in twee personen die dan ook nog eens samen in de picture kwamen. Als van die twee, er één zou zijn geweest die totaal niet paste in het plaatje, dan zou je aan de eerste ook gaan twijfelen, omdat het volledige plaatje niet klopt. Ik ben hier dus eerder geneigd om aan te nemen, dat het wel degelijk om beide heren ging. En dan blijf ik het vreemd vinden, dat zo een gevoelige materie op een zo risicovolle plaats zou zijn besproken geweest.

Ik zeg niet dat Patrick lid was van de bende. Wel sluit ik die piste helemaal niet uit, al moet gezegd dat er bijzonder weinig voor te beargumenteren valt.

Re: Christiaan Bonkoffsky

walkabout wrote:
kleur wrote:

Iemand die op stelten lijkt te lopen - was één van de beschrijvingen. Als je deze foto ziet?

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22688319_361654890941598_3297069620052290971_n.jpg?oh=047994c3c41d6d0ebebc8668996d4814&oe=5A837096

Hij poseert hier trouwens fier naast een Golf GTI! Waar en wanneer werd deze foto genomen? Van wie is de GTI?

Raf wrote:

Die GTI is er over. Als hij het echt was maakt hij er bijna een statement van... Jammer dat de nummerplaat niet te lezen valt.

Godverdomme mannekes toch. Stop nu toch eens met alles uit zijn context te halen en om onzin uit te kramen op dit forum. Check eerst even uw bronnen vooraleer iets neer te pennen!

Die foto heeft heeft niets maar dan ook niets met Bonkoffsky te maken. Het is een foto van de patrouille van de politie van Edegem en van de Mobiele Brigade van 7 oktober 1983. Weliswaar gaat het om een bizar feit in Antwerpen dat misschien wel aan de Bende van Nijvel zou kunnen gelinkt worden maar die politieman heeft daar niets mee te maken. Die man deed daar toen gewoon zijn werk. Heel het verhaal achter de feiten van deze foto staat hier » Forum

De bron van de foto is de blog van de gepensioneerde politieman uit Antwerpen Willy De Belder. Op zijn blog geeft hij ook nog bijkomende toelichting over die fameuze feiten in Antwerpen in oktober 1983 » copzorgen.wordpress.com

213

Re: Christiaan Bonkoffsky

Slachtoffer David Van de Steen zei op tv in "Van Gils en Gasten" over Patrick Bonkoffsky het volgende:

"Als Marc (Van Damme, cafévriend van Chris) mij niet gecontacteerd had en ik geen contact opgepakt had met Charleroi dan zweeg hij nog."

Patrick is dus pas beginnen spreken toen z'n stilzwijgen hem verdacht zou maken bij de speurders.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trojan wrote:

Had Bonkoffsky echt een dakloze in huis genomen? Mij lijkt het denkbaar dat er in de laatste fase van zn leven, door de heisa rond Tinck, én door de aanwezigheid van een zeer actief forumlid op een steenworp, iemand de klok rond in zijn omgeving is geplaatst, om het geheim te garanderen tot aan zijn dood. Het zou in elk geval zeer interessant zijn om te weten wie die dakloze dan wel is. De broer lijkt er met geen woord over te reppen?

Dat zou dan deze zijn ...

https://i.imgur.com/sSKx7tK.jpg

Re: Christiaan Bonkoffsky

Verdorie, ik wist wel dat die Van Den Steen ergens tussen zat, want hij zit ook als vriend bij Patrick, nu weten dus waarom!

216

Re: Christiaan Bonkoffsky

vdb wrote:

Ik weet 100% zeker dat Bonkoffsky op het laatst van z'n leven in de Langestraat woonde. Hij heeft echter op de Moorselbaan ook gewoond. Vermoedelijk is hij verhuisd na z'n scheiding.

Volgens bepaalde informatie woonde Bonkoffsky in de Moorselbaan 117 te Aalst, zeker voor de periode 2004-2014. Kan er iemand zijn geboortedatum en plaats bevestigen? Dan weet ik dat mijn informatie klopt.

217

Re: Christiaan Bonkoffsky

PetriStef, ken je de nickname van deze persoon op het forum? Heel interessant.

218

Re: Christiaan Bonkoffsky

X-Fader wrote:

Kan er iemand zijn geboortedatum en plaats bevestigen? Dan weet ik dat mijn informatie klopt

Geboorteplaats zou Dendermonde zijn; met name op 6 april 1954.

219

Re: Christiaan Bonkoffsky

X-Fader wrote:
vdb wrote:

Ik weet 100% zeker dat Bonkoffsky op het laatst van z'n leven in de Langestraat woonde. Hij heeft echter op de Moorselbaan ook gewoond. Vermoedelijk is hij verhuisd na z'n scheiding.

Volgens bepaalde informatie woonde Bonkoffsky in de Moorselbaan 117 te Aalst, zeker voor de periode 2004-2014. Kan er iemand zijn geboortedatum en plaats bevestigen? Dan weet ik dat mijn informatie klopt.

Heb ondertussen ook wat rondgebeld hierover. Als 117 het huis is naast het huis van de dochter van carnavalprins Sergeant, dan kan ik dat bevestigen. Twee huizen voor of achter de toenmalige fietsenwinkel van Kamiel Sergeant. Bonkoffsky moest daar vertrekken wegens woning onbewoonbaar verklaard. Woonde toen al met zgn dakloze. Wat de periode betreft ... mijn bron sprak van tot 2011 of 2012.

220

Re: Christiaan Bonkoffsky

Wim wrote:

Geboorteplaats zou Dendermonde zijn; met name op 6 april 1954.

Ok dan hebben we het over de juiste persoon. smile

Trojan wrote:

Heb ondertussen ook wat rondgebeld hierover. Als 117 het huis is naast het huis van de dochter van carnavalprins Sergeant, dan kan ik dat bevestigen. Twee huizen voor of achter de toenmalige fietsenwinkel van Kamiel Sergeant. Bonkoffsky moest daar vertrekken wegens woning onbewoonbaar verklaard. Woonde toen al met zgn dakloze. Wat de periode betreft ... mijn bron sprak van tot 2011 of 2012.

Bonkoffsky zou op Moorselbaan gewoond hebben vanaf 1 augustus 99.