291

Re: Christiaan Bonkoffsky

De reden waarom Bonkoffsky waarschijnlijk vroeg om in het Frans verhoord te worden, is volgens mij gewoon omdat hij waarschijnlijk was opgedragen dit te doen. Door verhoor in het Frans te vragen kwam hij waarschijnlijk bij Lionel Ruth of zijn ploeg terecht, vanwie ik uitga dat hij erop uit was het extreem rechts/rijkwachtspoor onderuit te halen. Ruth is immers zelf ex-rijkswacht en laten we het handje klap met Bougerol verhaal, en het feit dat hij slachtoffers die naar het politiek spoor informeerden stond uit te lachen ook niet vergeten. Blijkbaar kwamen telefonische tips ook bij de ploeg van Ruth terrecht hetgeen ook een en ander kan verklaren i.v.m. de eerste tip in '98.

292

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trojan wrote:

Voor wie nu nog altijd twijfelt: godverdomme! Stop daarmee. Ik ken meerdere mensen die bedreigingen hebben gehad nadat ze nieuwsgierig werden naar de Moorselbaan in Aalst. Er zijn daar bv. vergaande pogingen ondernomen om mensen te doen verhuizen. Waarvan het raam uitkijkt op de voordeur van nr. 117. Respect voor Vermassen! Dat hij miserie riskeert, is zacht uitgedrukt. Hoekhuis waar paar dagen geleden politie inval is geweest, was ideaal huis om nr. 117 te surveilleren.

Inderdaad, heel vreemd het mysterie rond dit huis. Steekt daar iets onder de grond of onder het beton van voor de verbouwingswerken?
Kwam/komt daar volk over de vloer dat niet gezien/geweten mag zijn? Kreeg Bonkoffsky na al die jaren nog steeds een vorm van bescherming?

Wat ik nog altijd niet begrijp is dat iemand als Bonkoffsky, die dagelijks graag zoop en in elk café gekend was, en die dus na de nodige overvloedige drank eigenlijk dagelijks een groot risico had om tijdens zattemanspraat zijn mond voorbij te spreken dit nooit gedaan heeft, tenzij dan op zijn sterfbed blijkbaar. Die man moet een zware last gedragen hebben gans die jaren, en als ik zijn broer als een klein kind zag wenen tijdens zijn relaas, dan denk ik dat zijn bekentenis niet pas was vanop zijn sterfbed, maar dat hij dit al veel langer wist en dat de druk gewoon te hoog geworden was om nog verder te kunnen zwijgen.

Zijn broer zag Bouhouche en Beijer regelmatig over de vloer komen, dus dat als link moet die broer toch ook al langer geweten hebben dan pas vanop het sterfbed van Chris Bonkoffsky? Zijn broer was duidelijk een man die volledig ingestort reageerde, een zware zwijglast van ook vele jaren die van zijn schouders viel, en iemand die eigenlijk een soort tranen van geluk weende, dat hij het eindelijk mocht openbaren, en er ook een zware last "van zijn" schouders viel.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Goedemiddag forumleden, ik ben hier nieuw, maar de afgelopen dagen alles gevolgd via het forum en gelezen wat ik kon. Ik was in 1985, een pasgeborene, maar de zaak heeft mij altijd geboeid... Wat mij zoals velen interesseert is het gedrag van Bonkoffsky na de feiten. Een passage een in HLN-online van eergisteren:

Een uurtje later stapt B. het café binnen. “Hij bestelde een pint en zette zich erbij”, vertelt een van hen. “Pas nu besef ik dat Christiaan ons die nacht wellicht kwam uithoren over wat we al wisten over de schietpartij.” Daags nadien meldt B. zich net als zijn collega’s aan. “Om te helpen bij het verdere onderzoek op de terreinen van de Delhaize. Niemand heeft die dag iets gemerkt aan zijn gedrag. Hij deed doodnormaal.”

ik vraag me af, wat Bonkoffsky gedaan heeft tussen de aanslag, en de aankomst op die bijeenkomst bij de rijkswacht ... Waar heeft hij zich gewassen/omgekleed?

294

Re: Christiaan Bonkoffsky

Candiru wrote:

Wat ik nog altijd niet begrijp is dat iemand als Bonkoffsky, die dagelijks graag zoop en in elk café gekend was, en die dus na de nodige overvloedige drank eigenlijk dagelijks een groot risico had om tijdens zattemanspraat zijn mond voorbij te spreken dit nooit gedaan heeft, tenzij dan op zijn sterfbed blijkbaar.

In dat opzicht kan je je natuurlijk ook gaan afvragen, of hij wel een 'natuurlijke' dood is gestorven. Net zoals Bouhouche, werd hij gecremeerd. Is hij vermoord, net nadat hij alles aan zijn broer heeft opgebiecht? Is het daarom dat zijn broer nu stelt dat "alles boven moet komen?"

295

Re: Christiaan Bonkoffsky

Huurde Bonkoffsky die woning op Moorselbaan of was hij eigenaar? Eventueel kan de verhuurder meer info geven.

296

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ongeveer aan de overkant van nummer 117 had je vroeger een Stock Americain. Stock Americain in België was eigendom van de ouders van Buslik. Toen die gebouwen werden afgebroken, gebeurde dat volgens mijn bronnen, achter grote schermen, en met omzeilen van bouwwetgeving. Als er per se naar lijken moet worden gegraven dan zou ik idd onder die betonplaten van waar vroeger Stock Americain was een keer kijken.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trojan wrote:

Voor wie nu nog altijd twijfelt: godverdomme! Stop daarmee. Ik ken meerdere mensen die bedreigingen hebben gehad nadat ze nieuwsgierig werden naar de Moorselbaan in Aalst. Er zijn daar bv. vergaande pogingen ondernomen om mensen te doen verhuizen. Waarvan het raam uitkijkt op de voordeur van nr. 117. Respect voor Vermassen! Dat hij miserie riskeert, is zacht uitgedrukt. Hoekhuis waar paar dagen geleden politie inval is geweest, was ideaal huis om nr. 117 te surveilleren.

Quote Trojan 2014:

Gisteren kwam er wel erg nadrukkelijk een heel duister Afrikaans type pal achter me zitten op de trein. De suggestie dat Fourez-Dewit diamanten vervoerden, dateert al van een week terug. Ongeveer terzelfdertijd start een onwaarschijnlijke reeks toevalligheden in m'n klein bestaan. Die me dermate enerveren dat ik gisteren PV liet opstellen.

Nog wat van vernomen Trojan?

298

Re: Christiaan Bonkoffsky

Pffff. Sommigen hier zouden echt beter wel wat nadenken in plaats van hier een stortvloed aan hersenspinsels los te laten (duistere Afrikaanse types??!). Kunnen we de discussies wat meer ter zake en feitelijk houden aub? Wat ook beweerd mag worden: jullie geven de journalisten momenteel meer dan gelijk in de beschrijving van het forum. De nuttige info (die er gelukkig wel nog is) raakt hier veel te snel ondergesneeuwd. Dank.

299

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trojan wrote:

Ongeveer aan de overkant van nummer 117 had je vroeger een Stock Americain. Stock Americain in België was eigendom van de ouders van Buslik. Toen die gebouwen werden afgebroken, gebeurde dat volgens mijn bronnen, achter grote schermen, en met omzeilen van bouwwetgeving. Als er per se naar lijken moet worden gegraven dan zou ik idd onder die betonplaten van waar vroeger Stock Americain was een keer kijken.

Weet je nog in welk jaar dat was?

300

Re: Christiaan Bonkoffsky

Nee, maar dat moet te vinden zijn denk ik. Tenzij er helemaal geen administratie is geweest bij die afbraak. Maar dan hebben de betreffende administraties wel wat uit te leggen.