371

Re: Christiaan Bonkoffsky

rafb wrote:

Volgens Marc Van Damme zou Bonkoffsky Gauloise gerookt hebben en geen Marlboro. Zo verklaart hij dat de Marlboro-peuk met DNA in het dossier niet matchte.

Bonkoffsky rookte in de jaren'70-'80 inderdaad Gauloises. Gauloises zonder filter. Het kan uiteraard altijd dat (bijvoorbeeld "wegens uitverkocht in de winkel") men eens een ander pakje noodgedwongen moet kiezen.

Non semper ea sunt quae videntur

372

Re: Christiaan Bonkoffsky

kabouterpiet wrote:

Die 300kg gaat niet over het gewicht van de magneet, maar over het trekvermogen.

Mooi kabouterpiet, toch nog enkelen op dit forum die bij de realiteit kunnen blijven. De magneet weegt trouwens slechts 950 gram. big_smile Einde discussie zou ik zeggen!

373

Re: Christiaan Bonkoffsky

Mr. Kite wrote:

Het zou interessant zijn mochten we deze nieuwe beelden van Bonkoffsky kunnen vergelijken met de reportage die al in een ander topic is aangehaald. In deze beelden komt een groot figuur van de rijkswacht al stappend in beeld rond: 2:14 - 2:18 en 2:33 - 2:38 » YouTube

Dit is wel een extreem lang en smal iemand. Die ook zeer houterig beweegt, houdt zijn lichaam zeer stil tijdens het stappen. Maar ik postte al eerder een foto die ik op Facebook vond onder de naam Bonkoffsky (door iemand anders gepost) waarvan ik dacht dat hij het was: zeer lange benen, gelijkaardig brillenmontuur, ... pauzerend langs VW Golf, werd hier afgebrand. Zou een ander iemand zijn uit andere regio? Merk op dat er mogelijk sprake is van meerdere reuzen.

Ik herhaal mijn vraag: wat is er met het geld gebeurd? Hij moet hier toch aan verdiend hebben, door de overvallen zelf of voor wie het verder wil zoeken door opdrachtgevers? Maar hij blijft gewoon zijn leven lang werken, nota bene bij de rijkswacht? Wat met al die agenten/voormalig rijkswachters uit Aalst en omstreken? Je zal me toch niet zeggen dat niemand de link heeft gelegd? En omwonenden? Is men nog steeds bang? Zo ja voor wie?

Re: Christiaan Bonkoffsky

Misschien was hij slecht in geldzaken, of deed hij het idealisme en niet voor het geld (in geval van terrorisme). Ik vermoed dat het geld vooral aan de top zal uitgedeeld worden. En misschien om bij de politie dingen te laten verdwijnen?

Bekijk ook deze post door Denis P. op het Franstalige forum, is hij dat?

https://i62.servimg.com/u/f62/19/79/86/56/captur11.png

https://i62.servimg.com/u/f62/19/79/86/56/captur10.png

En visionnant hier une série d'émissions ayant trait aux Tueurs du Brabant, je suis tombé sur ceci, provenant de "Devoir d'enquête" de la RTBF diffusée le 3 mars 2010. Durant ce reportage il est fait mention, via des images d'archive, du Westland New Post, le groupuscule néo-fasciste. Et je remarqué ceci (voir photos). Ce gaillard géantissime, que j'ai entouré d'un rond rouge, ne vous rappelle-t-il pas quelqu'un? Aurait-il porté le bouc à une certaine période de sa vie, fin des années 70, début 80?

375

Re: Christiaan Bonkoffsky

Eerste screenshot zou ik zeggen van niet, tweede screenshot van wel maar zonder uitsluitsel. Zijn ze trouwens zeker dat beide screenshots dezelfde man tonen, ze dragen allen dezelfde uitrusting...

376

Re: Christiaan Bonkoffsky

kleur wrote:

Iemand die op stelten lijkt te lopen - was één van de beschrijvingen. Als je deze foto ziet?

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22688319_361654890941598_3297069620052290971_n.jpg?oh=047994c3c41d6d0ebebc8668996d4814&oe=5A837096

Dat is een foto van de Gemeentepolitie van Antwerpen, afdeling "Mobiele Brigade". De persoon links (die "lange smalle" dus) heeft de graad van Agent-Brigadier. (Bonkoffsky staat dus niet op die foto.)

Non semper ea sunt quae videntur

377

Re: Christiaan Bonkoffsky

CleverTrevor wrote:

De Reus is de ene keer door getuigen omschreven als iemand die eruitzag als een body builder.

Er bestaat een foto van Bonkoffsky in het carnavalspak van de Dendermondse Gilles. Dat gaat wel richting bodybuilder qua schouders en borstkas. Maar geen idee of je voldoende soepel kan bewegen in zo’n pak om een raid te doen. Bestaat zo’n pak uit 1 stuk of uit meerdere?

Re: Christiaan Bonkoffsky

kleur wrote:

Ik herhaal mijn vraag: wat is er met het geld gebeurd? Hij moet hier toch aan verdiend hebben, door de overvallen zelf of voor wie het verder wil zoeken door opdrachtgevers? Maar hij blijft gewoon zijn leven lang werken, nota bene bij de rijkswacht? Wat met al die agenten/voormalig rijkswachters uit Aalst en omstreken? Je zal me toch niet zeggen dat niemand de link heeft gelegd? En omwonenden? Is men nog steeds bang? Zo ja voor wie?

De buit was 7 miljoen BEF wat min of meer gelijk is aan € 175 000. Dit moest dan minstens nog eens gedeeld worden door drie. Dat is geen vetpot. Precies of je zou met die buit ineens je werk kunnen opzeggen en een luilekkerleven gaan leiden. € 175 000 gecorrigeerd met de ABEX-index is min of meer € 380.000. Gedeeld door drie kan je daar nog niet eens een één slaapkamer appartement met komen.

379

Re: Christiaan Bonkoffsky

De overvallen waar Bonkoffsky/robotfoto 19 aan gelinkt worden zijn die op Delhaize van Eigenbrakel en Overijse op 27 september 1985. De buit van Eigenbrakel was +- 200.000 Belgische Frank. De buit van Overijse was een goeie 990.000 frank. Samen dus minder dan 1,2 milj. Belgische frank. Omgerekend naar euro dus minder dan 30.000 €. Indien dat bedrag enkel maar door 3 zou moeten worden gedeeld en er geen "kosten" zouden zijn, zou dat op iets minder dan 10.000 € per persoon uitkomen.

Trojan wrote:

Er bestaat een foto van Bonkoffsky in het carnavalspak van de Dendermondse Gilles. Dat gaat wel richting bodybuilder qua schouders en borstkas. Maar geen idee of je voldoende soepel kan bewegen in zo’n pak om een raid te doen. Bestaat zo’n pak uit 1 stuk of uit meerdere?

Als ik de gepubliceerde foto bekijk van Bonkoffsky in die kayak met een reddingsvest aan, dan vind ik persoonlijk dat Bonkoffsky tamelijk gespierde armen had in die periode. Als een van de kogelwerende vesten die bijvoorbeeld gestolen werden bij Wittock-Van Landeghem in Temse, gedragen werd door hem, dan zag hij er wellicht meer gespierder uit. Bijna iedereen ziet er gespierder en imposanter uit als hij een kogelwerende vest draagt. Daarbovenop komt er bij dat je bij het type van kogelwerende vesten welke gestolen werd in Temse, belemmerd werd in je bewegingsvrijheid waardoor je al sneller een wandelgang hebt van het stereotype van een bodybuilder (je armen breder houden en meer macho wandelen).

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Christiaan Bonkoffsky

Heb hier even een vreemde getuigenis gehad! Zat deze avond op café en aan de praat geraakt met een man die naast mij zat, hij vertelde zelf dat hij van 1951 is. Hij had het over de Bende van Nijvel en zei dat hij er meer van wist. Toen ik verder vragen stelde kwam
ik te weten dat Bonkoffsky er zeker mee te maken had! Hij had meegedaan aan de raids in Overijse en Eigenbrakel. Maar die van Aalst had hij niet meegedaan maar stond op de wacht. Den ‘Bonno’ stond bekend om veel te drinken dus was vaak heel zat en rookte zeer veel.

Ook zou de bende Haemers er mee te maken hebben die de raid in Aalst uitvoerde. Het idee van de maskers kwamen natuurlijk van Bonkoffsky en zijn kompanen die er een vleugje carnaval wouden aan toevoegen. Ook het bericht voor de bende van hofstade zou een ‘Aalsters’ idee geweest zijn, gezien de flauwe humor. Verder wou hij opeens niets meer lossen, heb zijn naam en contactgegevens gevraagd ook dit wou hij niet geven ...