11

Re: Wat is de Loge?

Het kan moeilijk anders dan dat het in België ook bestond (en bestaat) met zijn cumulerende politiekers. Wijs me de politieker aan die in geen enkele beheerraad van bedrijven zit. Mijn inziens wordt de "Ons kent Ons" politiek door de loge's in stand gehouden. Waarom al die geheimdoenerij als de bijeenkomsten zo onschuldig zijn? Waarom de onderlinge hulp als men er om vraagt? En niemand weet waarvoor die onderlinge hulp kan dienen! Welke zaken worden zo gefinancierd, zaken waarvan het plebs niets mag weten!

12

Re: Wat is de Loge?

Eerst een kleine anekdote. Ik heb halfweg jaren '8o iemand zeer goed gekend die op jonge leeftijd lid geworden is van de loge. De jongeman was zeer getalenteerd en ideologisch een groot idealist, maar dat belette niet dat hij het jaar rond ... winkeldiefstallen pleegde.

Volgens mij was de loge vooral een plaats waar mensen elkaars carrière vooruit helpen. Verbonden door een vage ideologie, de wereld verbeteren zeg maar. Wel met een elitair karakter, aristocratisch bijna, zo van: wij hebben de brains en zullen dus wel best weten wat goed is voor het volk.

Re: Wat is de Loge?

Het zal er waarschijnlijk niets mee te maken hebben » www.hln.be

Re: Wat is de Loge?

club_le-happy-few wrote:

Het zal er waarschijnlijk niets mee te maken hebben » www.hln.be

En wat denken jullie van deze foto? Lijk uit de Schelde gehaald: wie kent deze man met vrijmetselarijring?

http://static0.hln.be/static/photo/2014/1/11/7/20140728210339/media_xll_6958162.jpg

15

Re: Wat is de Loge?

Waar en waneer is dat lichaam uit de Schelde gehaald aub? En wat is de link?

16

Re: Wat is de Loge?

club_le-happy-few wrote:

En wat denken jullie van deze foto? Lijk uit de Schelde gehaald: wie kent deze man met vrijmetselarijring?

Miniscule kans dat er een link is met de Bende van Nijvel, maar zou toch graag weten of dit lijk ooit een naam heeft gekregen.

17

Re: Wat is de Loge?

Bericht is van einde juli 2014.

Op donderdag 24 juli werd in de Schelde in Wetteren het lichaam aangetroffen van een man. Hij kon nog niet worden geïdentificeerd.
Het gaat om een man van ongeveer 60 jaar oud. Hij is normaal gebouwd en 1m67 lang. Hij heeft een nogal prominente grijze snor en hij heeft schoenmaat 40. Bij aantreffen droeg hij een beige polo en een grijsachtige sweater met een korte rits van het merk "Fruit of the Loom" en een zwarte jeansbroek. Aan de ringvinger van zijn linkerhand droeg hij een ring met het symbool van de vrijmetselarij. Wie deze man kent of andere nuttige informatie heeft die kan leiden tot de identificatie kan de politie verwittigen op het gratis nummer 0800 30300 of via opsporingen@politie.be.

In 1985 was deze persoon aldus halfweg de dertig.

Mij doet deze afbeelding meteen denken aan robotfoto 20, welke te boek staat als betrokken bij de overval op Dekaise te Waver. Tenzij ik info ontbreek, is over deze persoon geen nadere info met betrekking op zijn lichaamsbouw gekend?

Re: Wat is de Loge?

peter wrote:

In de jaren 70, 80 waren er in Italië heel gevaarlijke loges die eigenlijk het land bestuurde. Op Sicilië waren de loges gewoon de macht. Ondernemers, politiek, leger, politie, maffia, kerk, geheime diensten. Misschien zat er in België ook wel 1?

P2 » Forum

Re: Wat is de Loge?

Robotfoto 20 prima, maar vergeet dat deze snorremans dertig jaar jonger was in der tijd.