1

Topic: Foto paarden

Jan Rosseel heeft voor zijn project 'Belgische Herfst' een aantal bewijsstukken kunnen fotograferen. Eén van deze bewijsstukken is onderstaande foto met twee paarden. Geen idee waar het vandaan komt en wat de betekenis is:

http://i18.servimg.com/u/f18/11/22/12/24/foto_p13.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

2

Re: Foto paarden

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Bouhouche meer om dieren gaf dan om mensen en dat een moord hem minder deed dan een dier dat afzag. In de gevangenis zag een mede gevangene of advocaat hem wenen omdat zijn 2 paarden verkocht werden ... Zou dat daarmee in verband kunnen gebracht worden?

Re: Foto paarden

Nee. Dit bewijsstuk is ergens verzameld en de vraag is dus waar.

4

Re: Foto paarden

Het lijkt mij een oud fotoalbum, ik kan me vergissen. Misschien van op de camping te Heverlee of van Vanden Eynde in Beersel?

5

Re: Foto paarden

Tru Dat wrote:

In de gevangenis zag een mede gevangene of advocaat hem wenen omdat zijn 2 paarden verkocht werden.

't Is inderdaad een mede-gevangene die dat gezegd heeft: "Ik heb hem één keer zien wenen: toen hij hoorde dat zijn twee paarden verkocht waren." Of het iets met deze foto te maken heeft, weet ik niet.

De bron van deze uitspraak kan je hier vinden » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Foto paarden

Het thema 'dierenwelzijn' komt men wel vaker tegen in de dossiers rond de Loden Jaren. Op de Franstalige site vind je hierover info als je zoekt onder 'Veeweyde'. In mijn nieuwe boek 'De Elite van de Macht. De Macht van de Elite' breng ik ook dit aspect onder de aandacht.

7

Re: Foto paarden

Er zijn dus stukken die nu pas aan het grote publiek worden voorgesteld? Omdat iemand ze wil fotograferen? 30 jaar later?

Foto is gemaakt in de lente: sparren/dennen bomen, zien er erg gezond uit, boterbloemen in een weide, lijkt eerder op een postkaart. Te perfect om een foto te zijn. Of iemand (of een familielid) kan wel heel goed timen en heeft fotografenskills en ook nog een goed toestel in huis, zeker voor die tijd!?

Re: Foto paarden

De vriend van Beijer waar ik het al maanden over heb. Zijn Facebook-pagina, staat vol met paarden. Zitten ook in het milieu van de paarden.

9

Re: Foto paarden

club_le-happy-few, mag ik vragen wie en wat je bedoelt, m.a.w. uw piste aub. Ik vind gelijkenissen met iets.

Re: Foto paarden

Het adres dat ik al paar keer gegeven heb... Nu ook vriendjes met zoon Beijer, waar dan weer Amory comment op heeft dat het helemaal zijne pa is. Bezeten door paarden en auto's. Zelf zijn ze voorzichtig met posts, maar af en toe kan je ze toch linken via omweg, vrienden, ...