Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

zenga wrote:

Aubanel, gewoon een bedenking die ik me net maakte. Ben je nu niet ietsje te veel aan 't panikeren? Djuroski heeft hem 2x herkend, is in de pers verschenen met naam en gezicht en hij loopt hier toch ook nog steeds rond? Als P.V. inderdaad die dader zou zijn, dan lijkt het me in de eerste plaats Djuroski die moet vrezen en niet jij omdat je online info deelt (jammer genoeg ondersteunt bendevannijvel.com geen encryptie, maar goed).

Misschien een idee om je IP-adres via een VPN te laten lopen, om je bezorgdheid weg te nemen Aubanel.

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Aubanel wrote:

De twee namen van Vermassen zijn, zo weet ik uit goede bron, geen rijkswachters, maar wel WNP'ers. Maar drie namen zijn er nog te weinig om de 'Bende van Nijvel' te bepalen.

Dan bedoel je enkel de uitvoerders? Ik denk eerder een opstelling 3x3 (uitvoerders) + organisatie.

13

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Ja, club, ik deel die mening. Uitvoerders in groepen van drie: twee maal drie of drie maal drie, met daarbovenop de organisatie op de achtergrond en controlerend. In die zin zou het mogelijk kunnen zijn dat een trio gevormd werd door WNP'ers en een trio door rijkswachters, al dan niet bijgestaan door een trio van ordinaire boeven.

14

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Heel kort, mijn visie/beeld: Bovenlaag: de spreekwoordelijke generaals (politiek). Middenlaag: de buffers (Bouhouche en consoorten). Onderlaag: executers.

15

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Beste Wim, momenteel wordt er nogal lachwekkend gereageerd op de vroegere hypotheses van enkele forumleden! In antwoordt op uw vorige post hier zou ik u willen vragen om bij "Hypotheses" eens mijn bevindingen na te lezen. Moet niet hoor!

16

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

LEO wrote:

Beste Wim, momenteel wordt er nogal lachwekkend gereageerd op de vroegere hypotheses van enkele forumleden! In antwoordt op uw vorige post hier zou ik u willen vragen om bij "Hypotheses" eens mijn bevindingen na te lezen. Moet niet hoor!

LEO, deze komen in grote lijnen overeen lees ik. Ik zit al een tijdje met die structuur in mijn hoofd; maar vrees dat het heel moeilijk zal aan te tonen zijn. Zelfs vandaag, hebben we over niet één executer, 100% zekerheid. Hoewel, Bonkoffsky wat mij betreft, puur gevoelsmatig als bendelid mag gezien worden; daarom niet noodzakelijk als 'de reus'.

Hoe dan ook, om on topic te blijven, ... zou deze genaamde P.V. waar Aubanel mee kwam opzetten, de rijkswacht zijn, wiens foto uit een line up werd gehaald? Vraag aan Aubanel, zijn voornaam, beginnend met P, bestaat uit vijf letters, zijn familienaam uit zeven letters?

17

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Slachtoffer getuigt: “Eén van de daders herkend op rijkswachtbureau”

Nu er mogelijk een doorbraak is in het dossier van de Bende van Nijvel, hebben verschillende slachtoffers vandaag hun verhaal gedaan. Bozidar Junior Djuroski herkende in de rijkswachtkazerne een van de daders, maar werd afgewimpeld. (...)

Bozidar Junior is een slachtoffer van de Bende-overval op de Delhaize van Eigenbrakel op 27 september 1985. Bij die overval kwamen vijf mensen (*) om het leven. Zelf raakte hij zwaargewond, zijn vader Bozidar Senior Djuroski werd doodgeschoten.

De man beweert nu één van de bendeleden nadien herkend te hebben in het rijkswachtbureau van Aalst, waar hij als getuige een verklaring moest gaan afleggen. Dat gebeurde weken na de overval, na een lang verblijf in het ziekenhuis. “In een gang van de rijkswachtkazerne in Aalst kwam ik een persoon tegen met hetzelfde uiterlijk als één van de moordenaars die voor mij heeft gestaan”, zei hij in een interview op TV Oost Nieuws.

Bozidar herkende zijn gezicht, maar durfde zijn vermoeden eerst niet uit te spreken. Pas tien jaar later kwam hij ermee naar buiten. Hij werd opnieuw ondervraagd en haalde de foto van de man uit een line-up. De man op de foto was een rijkswachter. Maar Bozidar Junior werd afgewimpeld. “De speurders die zich ontfermden over de Bende van Nijvel hebben er onderzoek naar gedaan en zeiden mij dat hij niets met die feiten te maken had”, aldus Bozidar Junior.

Maar het slachtoffer was pertinent zeker van wat hij gezien heeft. Hij kan zich het gezicht van de moordenaar nog heel goed herinneren. “Plots zei mijn vader: buk je! Voor ik dekking zocht, zag ik iemand schieten. We hoorden lawaai alsof er bommetjes ontploften. En ik raakte gewond. Ik ben bij bewustzijn gebleven en ging hulp halen in de Delhaize. Toen mijn vader zei dat ik mij moest bukken, zag ik een man op vijf of zes meter van onze bestelwagen staan. Hij schoot en ik zag zijn gezicht. Hij had een strenge, expressieve en donkere aanblik.”

Sinds zijn laatste verklaring heeft Bozidar Junior Djuroski niets meer gehoord van de speurders. Hij hoopt dat de waarheid dan ook snel aan het licht komt. “Psychisch is het moeilijk, en ik zou graag hebben dat er resultaat wordt geboekt. En dat wij en de andere families onze rouwperiode kunnen afsluiten.”

Lees hier het hele artikel » Nieuws

(*) Fout van de journalist. Bij die overval kwamen drie mensen om het leven.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Aubanel wrote:

De gelijkenis van deze P.V. met de robotfoto op basis van Djuroski's getuigenis (ook onder hypnose) is gewoon hallucinant.

Om welke robotfoto gaat het dan? De robotfoto van de reus in Overijse komt van iemand anders.

19

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Robotfoto nummer 4.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Getuigenis Bozidar Djuroski jr.

Aubanel wrote:

Dat is precies wat mij bang maakt, om het zo te zeggen. Deze P.V. kende Peter De Vleeschauwer en was medio de jaren 90 BOB'er in Aalst. Maar het is ongetwijfeld informatie die bij de onderzoekers van Jumet bekend is. Minstens weten zei wie ik bedoel (en van wie  Djuroski in Aalst kippenvel kreeg) - waarmee ik niet wil zeggen dat PV de killer was. Het is Djuroski die zegt dat hij hem heeft herkend.

Aubanel, hebt U soms geen foto van deze P.V.? Het is zeer belangrijk. Je mag hem mij doorsturen in privébericht. Dank U.