51

Re: Laurent Podevijn

De Laurent Podevijn die een zaak had op de Gentsesteenweg is overleden in juli 1979 op 73 jarige leeftijd en was de vader van Laurent Podevijn die een zaak had in de Sint-Jobstraat.

52

Re: Laurent Podevijn

Ok, bedankt. Geboren in 1906 dus. Kan overeenkomen met deze geboorteakte » madeinaalst.be Zekerheid is er niet, in 1906 kan meer dan één Laurent Podevijn geboren zijn in Aalst.

Maar Ben, de forumbeheerder, sprak in 2015 hier over info over een vader zoon link tussen Jozef Podevijn en de Laurent Podevijn uit de Sint-Jobstraat. Hij vroeg wel of iemand dat kon bevestigen. Als wat jij schrijft klopt, is dat gerucht de wereld uitgeholpen en kan die Laurent jr. niet de zoon zijn, toch?

Volgens het In Memoriam van de BMB overleed Laurent Podevijn jr. trouwens op 9 oktober 2007, en niet in 2009 zoals in een post hier en op tueries wordt vermeld.

Re: Laurent Podevijn

Ik val hier nu op dit gegeven ... ik dacht dat Podevijn enkel bevriend was met Bouhouche & Mendez. Maar nu lees ik hier ook dat hij Lekeu en Beijer goed kende, is dit correct? Of zijn dat vage geruchten.

Re: Laurent Podevijn

Is die Podevijn verwant met Eddy Podevijn uit Zottegem? Die had zeer vroeger een zaak in motorfietsen maar is later een wapenwinkel en schietstand begonnen die nu nog steeds bestaat.

55

Re: Laurent Podevijn

Ik ben hier al een tijdje met interesse alles aan het lezen. Ik heb Laurent Podevijn goed gekend. Hij was in de jaren 70 en 80 invoerder van motoren Triumph, Norton en MZ. Hij was ook verdeler van BMW. Deed ook onderhoud aan de moto's van de "zwaantjes" en dus kwamen er ook veel rijkswachters bij hem over de vloer.

Re: Laurent Podevijn

Is dit een broer van Eddy Podevijn uit Zottegem? Die deed vroeger ook in moto's maar is later wapenwinkel en schietstand begonnen in Zottegem. Ik denk dat die nu bijna op pensioen gaat. Zijn zoon heeft die zaken nu overgenomen.

57

Re: Laurent Podevijn

howitzer wrote:

Is dit een broer van Eddy Podevijn uit Zottegem? Die deed vroeger ook in moto's maar is later wapenwinkel en schietstand begonnen in Zottegem. Ik denk dat die nu bijna op pensioen gaat. Zijn zoon heeft die zaken nu overgenomen.

Dat weet ik niet.

Re: Laurent Podevijn

Er is zelfs en Bongo bon waarmee je met eer Kalashnikov en AR15 bij Podevijn kan gaan schieten » www.bongo.be

59

Re: Laurent Podevijn

Is het geweten waarom Van den Abiel de vinger naar Podevijn wees? David Van de Steen schrijft in zijn boek dat het niet boterde, en Van den Abiel stak niet onder stoelen of banken dat Podevijn meer van de zaak wist. Hoever gaat die rancune terug? Is de volgorde en plaats waar de slachtoffers in Aalst gemaakt zijn volledig uitgemaakt?

Re: Laurent Podevijn

Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat je een overval gaat ensceneren en acht mensen gaat doodschieten omdat je een vete met één van de slachtoffers zou hebben. Hoe kon je trouwens op voorhand weten dat die naar de Delhaize zou gaan op dat uur? De bende was al een uur voor de overval samen gekomen.