121

Re: Zoekactie Ittre

Man man man, de munitie en wapens(s) die gevonden zijn hebben niets met de Bende van Nijvel te maken. Zoals ik eerder al poste waren ze uit de jaren 90. Wat een klucht, wat een cinema. Hoe kun je op deze manier nog een geloofwaardig onderzoek leiden? Hadden ze nu echt op dat ze ons een tweede Ronquières of Bois de la Houssiere in onze nek kunnen smijten! Dit diende enkel om de aandacht van Vermassen af te leiden. Voor deze cinema hebben ze dan wel een budget en gingen ze zogezegd een boot met magneet huren in Nederland omdat ze dan precies bezig zijn en zeker zijn dat ze zeker niets gaan vinden.

Triest voor de mensen die echt willen dat het opgelost geraakt.

122

Re: Zoekactie Ittre

Verwacht niet te veel van het onderzoek.

Het is alsof je met een vergrootglas in je eigen organisatie aan het zoeken bent naar de dader. Ook al bestaat de rijkswacht officieel niet meer, er zijn meer dan genoeg mensen met een achtergrond uit die hoek.

De kans dat ze die reguliere criminelen gaan vinden acht ik klein. In de praktijk is het al moeilijk om een inbreker of dief na een delict te achterhalen door meestal een gebrek aan informatie over de identiteit.

Maar wat de rijkswacht criminelen betreft is het andere koek. Daar zijn wel indicaties. Het gaat om het zoeken naar bewijzen en de leider(s) te achterhalen. Dat moet je laten doen door mensen die niet in de organisatie werken, maar door een onafhankelijke instelling.

Re: Zoekactie Ittre

Het is simpel volgens mij, de ex-rijkswachters uit de ARI-entourage + drugs for weapons wat ook de link is met het criminele milieu (baas Farcy, taakverdeling leden Haemers-De Staerke).

Laat ons zeggen dat de door gangster- en spionagefilms  geïnspireerde fantasten Bouhouche-Beijer hun meerdere hebben moeten erkennen in Farcy. Zij hebben de plannen aangebracht, maar Farcy had de controle omdat zowel de rijkswachters en bendeleden Haemers-De Staerke zware schulden bij hem hadden.

Hij is de zakenman, de andere showmannen, cowboys en avonturiers die van dag tot dag leven.

Re: Zoekactie Ittre

De wapens, de munitie, de twee koffers met de vermelding "Rijkswacht-Gendarmerie" die gevonden werden door de magneetvissers in Virginal, hebben blijkbaar - volgens de uitgevoerde expertise - niets te maken met de Bende van Nijvel. Zouden wij te weten komen waarmee deze vondst wel te maken heeft?

125

Re: Zoekactie Ittre

Dat deze wapens niets met de Bende van Nijvel te maken hebben, wist het kleinste kind! Er zaten zelf geen algen op de koffers en er stond duidelijk op S/96 wat zou blijken september 96.

Dit is er echt over! Afleiding! Om de aandacht die Vermassen had en de miskleunen af te leiden. Het mag in geen geval uitkomen wie er achter de Bende van Nijvel zat, dat is nu wel overduidelijk. Ik kan begrijpen dat je overgefrustreerd rondloopt als onderzoeker!

Re: Zoekactie Ittre

Maar wie heeft al die munitie, wapens en twee koffers in het kanaal geworpen? Iemand die een zeer duidelijk teken wil geven: zoek in de richting van de Rijkswacht!

127

Re: Zoekactie Ittre

Wie denk je? Waarschijnlijk iemand die dacht op deze manier de 250.000€ te incasseren.

Re: Zoekactie Ittre

Het blijft merkwaardig dat een kist met munitie van de rijkswacht zijn weg naar het kanaal heeft gevonden. Het lijkt er niet op dat het de bedoeling was dat deze spullen gevonden werden, dus er moet toch ergens een verband zijn met een duister zaakje lijkt me. Mocht het om echt bewijs gaan dan is het wel vreemd dat er zo´n duidelijke afzender op staat natuurlijk.

1 + 1 = 2

Re: Zoekactie Ittre

En duizenden kogels!

Re: Zoekactie Ittre

kenza wrote:

Wie denk je? Waarschijnlijk iemand die dacht op deze manier de 250.000€ te incasseren.

Is er serieus nog iemand die dit serieus neemt? De types duiken op? Begin bij jezelf, sorry hoor...