661

Re: Nijvel: 17 September

Onlangs verscheen op het forum een foto van Patrick Haemers met een baard.

Re: Nijvel: 17 September

Temse en Nijvel: zelfde moordenaars

Het staat nu vast dat de moordende overvallen op een jutefabriek te Temse en op het Colruyt-warenhuis te Nijvel door dezelfde niets ontziende gangsters zijn gepleegd. De wapens waarmee de slachtoffers werden afgemaakt zouden afkomstig zijn van een andere dodelijke raid op wapenhandelaar Dekaise te Waver. Daar werden de gangsters verrast door een toevallige voorbijkomende politiepatrouille. Eén van de agenten werd ook daar tijdens een vuurgevecht gedood. Momenteel worden nog andere zaken onderzocht waarbij dezelfde gangsters zouden kunnen betrokken zijn.

Dat het om dezelfde daders ging, vermoedde men al toen bleek dat zowel te Temse als te Nijvel gebruik werd gemaakt van een donkerkleurige Saab 900 Turbo. Die zekerheid moest echter komen van een onderzoek dat de twee aangestelde wapendeskundigen minutieus voerden. (*) Zij zijn tot het besluit gekomen dat dezelfde wapens gebruikt werden in beide gevallen. Te Nijvel werden liefst vijf verschillende wapens van verschillend kaliber gebruikt.

Eén van deze wapens zou ook gebruikt zijn geweest te Waver in september van vorig jaar toen de politieman werd doodgeschoten. In gerechtelijke kringen zit men echter met de handen in het haar omdat buiten de twee gegevens, voertuig en wapens, verder geen enkele element naar de daders wijst.

Onschuldige mensen werden zonder mededogen afgemaakt met verschillende salvo’s. Sommigen van hen hadden niet minder dan vier verschillende kogels in hun lichaam. De meeste daarvan werden rakend (met de loop tegen het lichaam) afgevuurd. Komt daarbij ook nog dat verscheidene gewonden geraakt werden door patronen ‘Chevrotines’ waarin zich per patroon 12 loodjes met een doorsnee van 8,8 mm bevinden, die verschrikkelijke verwondingen teweegbrengen.

De toestand van de huisbewaarster Linda Van Huffelen (26) uit Temse is nog steeds zorgwekkend. De vrouw is nog in een diepe comateuze toestand in het Pelikaanziekenhuis te Temse.

De twee zaken worden gekoördineerd door de onderzoeksrechters Serrus van Dendermonde en Wezel te Nijvel.

Bron: Het Nieuwsblad | 23 september 1983

(*) die twee deskundigen waren Pletinckx (die o.a. de expertise gedaan heeft op de moord op Bruno Vandeuren) en Claude Dery.

663

Re: Nijvel: 17 September

Ik wil nog eens terug komen op mijn post 649 van dit topic en de reactie van Mero in de post die erop volgt. Het was wat ongelukkig van me dat ik een qoute heb geplaatst waarin verwezen wordt naar de inhoud van de koffer van het vermoord koppel en bepaalde verbanden die er zijn. Dit was in feite niet mijn bedoeling, er is geen enkel element die in de richting wijst dat het koppel iets vervoerde of zo.

Ik ben het eens met Mero dat het koppel brute pech heeft gehad, en in mijn zoektocht heb ik niets belastend over het vermoord koppel gevonden, wat ik ook niet verwachte. Ik ben het wel niet eens dat er zoveel toevalligheden zijn die nacht, het dossier bulkt van de toevalligheden die er niet zijn.

Het valt extreem op dat vele van de namen die genoemd worden rond Temse en Nijvel te maken hebben met een specifieke materie, zelfs bij WPN is er heel veel kennis over. Dit element buiten de gebeurtenissen houden is geen serieus onderzoek voeren.

Wat als het nu eens het plan van de daders was om juist dit element en materie uit beeld te houden? Wat tot op vandaag blijkbaar lukt. En het staat toevallig in verband met een andere materie die men ook uit beeld wilt houden.

Trouwens een ander element waar geen haan over kraait is hoe de rijkswachtcombi onder vuur genomen is. De kogelinslagen in de rijkswachtcombi bewijzen dat dit geen betrapping is. Geen enkele betrapte inbreker neemt zo precies een combi onder vuur. Hoewel de kogelgaten er zijn is er niemand die er eens bij stil staat dat het precisie werk was. Ze knoeien bij het inbreken, maar zijn perfect in staat om rijkswachters en politie uit te schakelen en hebben genoeg wapens mee om een veldslag uit te vechten.

Dus zoeken we inbrekers?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Nijvel: 17 September

Ik houd nog steeds op een dollende bende (zie Bende van Venlo), misschien gebrouilleerde uit de maatschappij (rijkswacht). Deze dollende bende was zeker niet dom, en schepte er een genoegen in om met dwaalsporen de boel te destabiliseren.

Re: Nijvel: 17 September

De vermoedelijke vluchtroute van de daders na de feiten aan de Colruyt in Nijvel » Youtube

666

Re: Nijvel: 17 September

Nijvel was een mooi staaltje wat planning betreft. Een mooie afrekening. Hoeveel zouden die moorden opgebracht hebben? 5 flesjes olie een pakje koffie en een slof sigaretten. Komaan, be real!

667

Re: Nijvel: 17 September

Tru Dat wrote:

Nijvel was een mooi staaltje wat planning betreft. Een mooie afrekening. Hoeveel zouden die moorden opgebracht hebben? 5 flesjes olie een pakje koffie en een slof sigaretten. Komaan, be real!

Er is een verschil tussen wat ze meegenomen hebben en waarom ze die overval pleegden. Ze kwamen zeker om de kluis te breken. Daarom hebben ze die oxy-set gestolen ... deur en kluis breken. Ze hadden waarschijnlijk geen capaciteit om het te doen, maar ze moesten zich voorstellen dat het genoeg zou zijn om ... Een beetje zoals in de bioscoop... en ook zoals in de reservoir schieten om de auto in brand te steken. Met de komst van de politie en het schietpartij hebben ze meegenomen wat ze konden. En vergeet niet (in hun gedachten) dat ze ook nog de Mercedes konden verkopen (niet in zijn geheel maar in stukken), een auto die ze moesten laten na de Diable Amoureux.

Re: Nijvel: 17 September

Merovinger wrote:

De vermoedelijke vluchtroute van de daders na de feiten aan de Colruyt in Nijvel » Youtube

De maker van het filmpje heeft de route aangepast op basis van de opmerkingen op het tueries-forum. Dit is zijn laatste versie van de vluchtroute » Youtube

Re: Nijvel: 17 September

Er is heel wat te lezen over deze overval en de moorden en er wordt mij dunkt heel veel bij betrokken en dat maakt het voor mij ongeloofwaardig! Ik bedoel dat de slachtoffers gelokt zijn, dat er bewust gewacht werd op de Rijkswacht etc.

Maar stel nu, en ja dat is slechts de kijk die ik heb en verder hoeft dit niet de waarheid te zijn maar gewoon een andere kijk, dat het zo gegaan is:

De gangsters, koelbloedige moordenaars/onverschrokkenen/gekken (die doden alsof zij een appeltje schillen (zie de Slimans bv.)) zijn op weg naar een nachtelijke inbraak (waarom niet eens dit naast overvallen bij daglicht) met hun Saab. Ze hebben door de nacht gescheurd en nu hapert de Saab, krachtverlies. Ze komen bij de Colruyt te Nijvel aan en zien een Mercedes staan aan de DATS-pompen met iets verderop een plassende man. Het is nacht en verder niemand te zien! Zij denken "aha daar is de oplossing, een Mercedes!" Bloeddorstig zoals ze zijn, knallen zij de man meteen neer en mishandelen en vermoorden ook de partner (zij doden met gemak van een appel te schillen, zie ook de theorie van Adam) en slepen de lijken naar de kant om te voorkomen dat anderen die nog zouden kunnen langskomen die lijken zien.

Ze willen de Mercedes mee en zien op de peilwijzer dat die niet zoveel benzine meer bevat en ofwel zien zij dat de man de kaart al in de automaat had gestoken (iets wat niet zo voor de hand ligt maar wel echt mogelijk is. Ik meen mij te herinneren dat ik ook wel eens zo deed bij een nachtelijke rit toen er niemand anders was en ik dringend moest) ofwel zoeken zij bij de slachtoffers naar de kaart en de code maar vinden die niet en kunnen dus niet tanken. Misschien werd de vrouw daarom wel eerst gefolterd om de code te geven?Misschien vandaar het gesleep met de lijken (hen in het licht van de pompen te brengen om te zoeken/kijken naar de portefeuilles etc) en terug aan de kant te leggen/pogen te verbergen nadien?

Nadien - die bende bloeddorstigen is nooit bang - rijden ze naar achteren en gaan aan de slag met de brander en doen de diefstal. De diefstal wordt onderbroken wegens alarm en de gangsters willen er van door gaan, heleboel dingen staan klaar en enkele zijn al ingeladen. Gek als ze zijn - maar niet de grote intellectuelen - schiet een van de gekken de koffer open van de Mercedes (sleutel nemen etc vindt die niet de moeite).

Intussen komt de Rijkswacht aan die zij meteen onder vuur nemen! Zo brutaal en drastisch als zij steeds te werk gaan. Ze schieten ook hier om te doden! Het verdere verhaal is gekend. Ze nemen de beide wagens want ze willen de Saab (blijkbaar is die hen van dienst geweest al en houden zij er aan) ook mee en ja de rest van het verloop van de nacht lezen wij hier in dit topic uitgebreid.

Kortom: niks uitgekozen slachtoffers en opwachten van Rijkswachters maar een samenloop van omstandigheden die de bende gekken afhandelt zoals zij hun raids en overvallen en inbraken altijd hebben afgehandeld, moorddadig dus! Wat ook zou zeker zijn: de wapens zijn dezelfde als bij Dekaise-overval en dus die Franse dolle gangster bende (die al aangehaald zijn elders, ook door mij) komt op de proppen! Ook de overval te Temse dus .driemaal die bende gekken: Dekaise, Nijvel en Temse.

670

Re: Nijvel: 17 September

Een samenloop van omstandigheden m.b.t. de slachtoffers (zoals je stelt) is zeker niet uit te sluiten!