61

Re: Danièle Zucker

“Bende van Nijvel was geen terreur, maar groot banditisme”

Misdaadanaliste Daniele Zucker kreeg zeven jaar geleden al de opdracht om het dossier van de Bende van Nijvel onder handen te pakken. Haar conclusie ging niet in de richting van terreur, zei ze in De Wereld Vandaag op Radio 1.

De laatste tijd gaan steeds meer stemmen op om misdaadanalisten op het dossier van de Bende van Nijvel te zetten. Een multi-disciplinair team, desnoods uit de Verenigde Staten, moet er naar kijken zoals ze naar cold cases kijken, zo klinkt het. Zeven jaar geleden kreeg misdaadanaliste Zucker exact diezelfde opdracht. Haar werd gevraagd om de eerste golf van aanslagen, in ’82 en ’83, te bestuderen.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

62

Re: Danièle Zucker

Zou - dixit Hilde Geens in Beetgenomen (pag. 393) - afgeserveerd geweest zijn door De Valkeneer. Vreemd toch, dat iemand die in de leer gegaan is bij het FBI, op die manier uitgerangeerd werd.

63

Re: Danièle Zucker

Men wil gewoon geen pottekijkers! Dit is reeds 32 jaar de teneur. Zelfs onderzoekers die een bepaald spoor volgden dat niet in hun kraam paste werden weggepest! Stel je voor dat iemand hun beweringen met bewijzen kan weerleggen! Er kunnen rare zaken gebeuren dan! Onderzoeksrechter Schlicker liet het onderzoek voor wat het was, barricadeerde zijn villa als een fort met camera's en al, en wilde van de bende niets meer horen. Toch niet normaal hé!

64

Re: Danièle Zucker

Helaas zéér normaal. Vanwege de politieke tussenkomsten. Medeopdrachtgevers met de beschermende hand. Politieke sturingen die het onderzoek boycotten.

65

Re: Danièle Zucker

Dat neemt niet weg dat Danièle Zucker misschien wel kan of mag spreken ... Haar expertise moet toch wel e.e.a. aan het licht kunnen brengen. Als ik "Beetgenomen" als waarheidsgetrouw (?) mag aannemen, dan zouden haar bevindingen m.b.t. de eerste golf van aanslagen het daglicht niet gezien hebben. Misschien heb ik iets gemist op dit forum, maar de resultaten van haar onderzoek lijken me wel - om het zacht uit te drukken - interessant.

66

Re: Danièle Zucker

Ik blijf het bijzonder jammer vinden dat ze de feiten van 1985 niet kon onderzoeken. Haar conclusies waren nog interessanter geweest dan.

67

Re: Danièle Zucker

Het doet me herinneren aan een zaak dat in Nederland is opgelost. Indien ik me niet vergis in 2004 of 2006.

Re: Danièle Zucker

Ik refereer naar deze post van Merovinger » Forum

Re: Danièle Zucker

Bossi wrote:

Het doet me herinneren aan een zaak dat in Nederland is opgelost. Indien ik me niet vergis in 2004 of 2006.

Ik weet niet welke zaak u bedoelt, maar misschien de Bende van Venlo? Die was actief in de jaren negentig, maar kwam door een film rond 2004 weer in het nieuws. Een losvast clubje jonge kerels die moordden, mishandelden, inbraken. De ene keer voor de fun, de andere keer voor een paar euro's (guldens toen nog), dan weer voor een drugsdeal. De speurders konden er eerst geen touw aan vastknopen. De buit was nooit hoog, het geweld daarentegen aanzienlijk. Was het bij ons gebeurd, zouden er vast mensen geroepen hebben dat iemand de strategie van de spanning aan het uittesten was... Maar deze mannen vonden het gewoon "kicken".

Re: Danièle Zucker

Ik vind deze piste heel erg geloofwaardig en haar goed aansluiten bij de analyse die ik maakte, met bijkomend dat de insteek gegeven werd vanuit verbittering en zelfs een haat van een aantal gefrustreerde (ex) Rijkswachters die voor de uitvoer criminelen ronselden! Criminelen die voor buit gingen en vanwege een ongekende bloeddorstigheid (lees: psychopaten) buitensporig moordlustig/gewelddadig tekeer gingen!

Deze piste is zoals ik meen te lezen vaak ondergesneeuwd geweest door de grote complotdenkers en de staatsgreeptheoriegelovers. En inderdaad de Bende van Venlo is mij ook bekend en ik treed ClevorTrevor hier ook bij!