51

Re: Hypothese Cobra

De Onkreukbare wrote:

Als alles echt is en wat ge tussen de regels kunt verstaan (dossier Pinon) heb ik maar 1 besluit voor de geschiedenisboekskes:
1830 het ontstaan van België
2018 het einde van België ??......

Klein beetje overdreven lijkt me dat, nee?

52

Re: Hypothese Cobra

Ik heb de indruk dat Cobra een onderzoeker is zoals wij (met andere woorden, iemand die niet over bijzondere kennis/daderkennis beschikt), maar denkt te weten hoe het nu allemaal in elkaar zit en dit aan ons wil laten kennen.

53

Re: Hypothese Cobra

Dat gevoel heb ik ook. Hij heeft ook een zekere afkeer, boosheid, angst. En waarschijnlijk ondervond hij bepaalde gevolgen door de bende of speurders. Of hij weet het niet of hij laat het achterste van zijn tong niet zien.

Re: Hypothese Cobra

Het volgende zou een tipje van de sluier kunnen oplichten

Komt eveneens uit een mail van cobra

pour Luc: affaire VDB . Vous pouvez vous renseigner si vous avez un réseau mais le jour de la disparition les enquêteurs m'ont sonné vers 3h de la nuit pour me demander si je n'avais aucune trace permettant à retrouver VBD vue je me trouvais dans son environ proche étant responsable pour le quartier Ché d'Anvers où à l'époque VDB était le président de la braderie ;Leur quartier c'était le cafe des Sports beaucoup fréqenté par un ami politique de VDB et échevin.
Cette histoire dont vous parlez dans vos messages s'agissait une "dispute" entre VDB et des autres commerçants dans le quartier concernant une guerre pour devenir à nouveau président de la braderie. Et en effet à un certain moment VBD a fait appel à un major de la GD pour calmer les faits.

J'ai été présent dans chaque affaire brûlante juste pour obtenir des info.

55

Re: Hypothese Cobra

Zou ook kunnen dat cobra een speurder op rust is? Hij noemt maar een naam: pilarski. Ik heb zo de indruk dat het spoor pilarski opgekuist is in Adinkerke. Ik denk dat het spoor pilarski tot een doorbraak zou kunnen leiden. Juist spijtig dat cobra met niets concreet op de proppen komt. Lijkt een beetje op Trojan, heel vaag maar nooit geen bewijs.

Re: Hypothese Cobra

ik lees hier maar bij van de gebeurtenissen de laatste tijd en zie dan dhr Vermassen op de proppen komen en cobra ook maar dan elders en tja....

ik denk dat als het waarheid is
beiden...dus de tip van Vermassen een puzzelstuk dat goed valt
en de info die cobra heeft

we nog enkele dagen geduld moeten hebben en dat er dan plots wel enig belangrijk tot zwwe belangrijk nieuws zou kunnen komen!
Ik weet dat er veel mist en vele verhalen al dan niet door fantasten zijn geschreven aangaande de Bende van Nijvel.
maar...
voordeel vd twijfel zeg maar

ik denk dat je eindejaar nog best spannend kan worden...en laat dit een hoop zijn van ons allemaal want er is tot nu toe nog niks bewezen of anderzijds aangetoond doch dat zou misschien straks anders kunnen zijn

Re: Hypothese Cobra

Kenza, ga eens terug naar gisteren om 16u44. Hij noemt juist heel veel namen.

58

Re: Hypothese Cobra

Ik moet denken aan een liedje van Fisher-Z (popgroep) en meer bepaald aan één lijntje : there's more in the picture than meets the eye.

Als leek is het geen makkelijke opgave om een rode draad doorheen alle reeds aangehaalde pistes te detecteren. Zijn ze op één of andere manier gelinkt ? Ik denk het wel. Is het dan zo moeilijk om de daders te ontmaskeren ? Veel minder, denk ik, al moet je dan wel abstractie maken van al die theorieën.

Alle opties open laten : geen evident gegeven, maar intussen blijf ik mensen als Cobra en anderen toch wel geïnteresseerd volgen.

59

Re: Hypothese Cobra

Juist coconut, ik had de post overgeslagen. Iets in mij zegt dat hier een bom gaat ontploffen. Maar cobra zou iets duidelijker moeten zijn en rustiger. Als pilarski terug in beeld komt zou het kunnen bingo zijn. Ik wil niet vervelend doen maar dan komt de steengroeve van lessines terug in the picture.

Re: Hypothese Cobra

Ik denk dat het te mooi is om waar te zijn. En hou er rekening mee dat iedereen een account kan aanmaken op deze websites. Daarom niet de daders maar familieleden, betrokkenen etc. als ik dan 1 voorbeeld moet geven, Beijer zijn zoon is vrij actief bezig met wat er geschreven wordt over de bende van nijvel op het Franstalige forum.

Als je een boek leest van bv Guy Bouten lees je +- hetzelfde als wat Cobra zegt. Het is zoals die tips van Vermassen, gewoon oud nieuws dat ze terug eens onder de aandacht brengen. (Ik wil hier niet zeggen dat het niet klopt wat men schrijft maar ik ben wantrouwig tov deze personen met hun grote tips en theorieën)