Re: Theorie van Aubanel

Aubanel wrote:

Vanden Abeele ruilde zijn kortstondige loopbaan als Oostendse veilinghouder voor een blitzcarrière in de zware misdaad met tal van bedenkelijke 'opdrachten'.

Kun je iets meer vertellen over Jean Vanden Abeele en zijn carrière in de zware misdaad? Als ik me niet vergis heeft hij later een bouwfirma opgericht?

22

Re: Theorie van Aubanel

Zie hier » www.nieuwsblad.be

Re: Theorie van Aubanel

Aubanel wrote:

Wie mij ook interesseert in dit Bende van Nijvel-verband, is Daniël Laeremans (Daniël le Belge), autosjoemelaar, auteur van talloze misdrijven met geweld en mededader van een hold-up in september 1990 in Braine l'Alleud, met koelbloedige moord op een pomphouder (Maximilien Mehaignoul). Laeremans was 35 jaar toen hij in 1992 door het assisenhof van Nijvel werd veroordeeld. De doder van dienst was waarschijnlijk een Griek, Ioanis Grompanopoulos. Mededader was een Siciliaan, Antoinio La Ferara, woonachtig in Tubize.

» archives.lesoir.be

Heb je er ooit nog iets meer over gevonden?

24

Re: Theorie van Aubanel

Beste Inwoner van Aalst - ondanks alles een erg mooie stad -, neen, ik heb daar niet meer voort op gezocht. Volg nu een ander spoor: dat van manipulaties ten behoeven van de toenmalige Rijkswacht, met Dendermonde en Eric Sack, zoals je hebt kunnen lezen. En de onverbiddelijke link met het dossier van de vermoorde rijkswachter Peter de Vleeschauwer. Malafide ex-rijkswachters hebben echter zonder enige twijfel heel wat zaken 'uitbesteed': contract, wapen, geld.