Re: Getuigenis David Van de Steen

En ineens staat vast dat Martial Lekeu in 1985 een telefoontje gepleegd heeft met de 'waarheid'. Of heeft men zo lang gewacht om zijn familie te beschermen? Met de huidige ontwikkelingen kan ik enkel maar stellen: dat veel mensen doen alsof ze van niets weten als het hen goed uitkomt. Voor mij zijn deze personen ook 'passieve mededaders'! Hoe gruwelijk de daden zijn: moord, kindermisbruik, ... Men sluit de ogen in ruil voor promotie, geld, macht, ...

Men dacht, de volkswoede zal wel overgaan en dit zal vergeten worden... Maar toen kwam het internet-tijdperk en de fora, wat ze toen niet ingecalculeerd hebben. Ik denk dat we kunnen stellen dat het laatste jaar toch iets meer kunnen voorstellen over de leefwereld van daders en betrokkenen. En net als in het dagelijkse leven en bij de 'maffia' (wat dat zijn ze meer dan een 'Bende') is er een hiërarchie waar te nemen. Met criminelen (in ruil voor strafvermindering/vrijpleiting?), gefrustreerde rijkswachters beneden de ladders en bovenaan ...

62

Re: Getuigenis David Van de Steen

Je kan inderdaad een mooi verschil zien bij de mensen die betrokken waren/zijn bij het onderzoek! Welke werden verwijderd en vernederd en welke werden verwijderd en bevorderd?

63

Re: Getuigenis David Van de Steen

Het is onmogelijk om na te gaan of Martial Lekeu de waarheid gesproken heeft. Het is een intussen gekende tactiek om anderen in diskrediet te brengen om zo je eigen hachje te redden. Beijer doet dat constant, Lekeu is dood en kan dus niet meer ter verantwoording geroepen worden.

Re: Getuigenis David Van de Steen

David Van de Steen: “Ik wil geen slachtoffer zijn van de Bende, maar een overlever”

“Ik was misschien pas negen, maar ik realiseerde me op het moment heel goed dat ze mijn vader, mijn moeder en mijn zus vermoord hadden.” Bende-nabestaande David Van de Steen blikt terug op het Jaar van de Reus’, waarin de Bende van Nijvel eindelijk een gezicht kreeg.

Zijn wens voor 2018 behoeft geen uitleg. David Van de Steen wil het aktetasje kunnen wegzetten. Op een plek waar hij daarna nooit meer hoeft te zijn.

Lees hier het hele interview » Nieuws

Re: Getuigenis David Van de Steen

Dat telefoontje van Lekeu was me niet bekend. Lekeu belt naar David vanuit de VS? Met welk motief? Anderen in diskrediet brengen? Medelijden met David? Dat laatste zou niet iets zijn dat past in het profiel van Lekeu.

66

Re: Getuigenis David Van de Steen

kenza wrote:

Het strafste is dat ze zelfs mee discuteren op de forums.

Dit is een beschuldiging die nergens op slaat en ik zou het appreciëren moest je met zo'n beschuldigingen stoppen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

67

Re: Getuigenis David Van de Steen

Ben wrote:

Dit is een beschuldiging die nergens op slaat en ik zou het appreciëren moest je met zo'n beschuldigingen stoppen.

Op de Franstalige fora zijn er toch een aantal vaak genoemde namen die aan de discussie deelnemen (o.a. Libert, Joel Lhost, Beijer, ..).

68

Re: Getuigenis David Van de Steen

Ben wrote:

Dit is een beschuldiging die nergens op slaat en ik zou het appreciëren moest je met zo'n beschuldigingen stoppen.

Wat ik ook bedoelde is trouwens al meermaals ter sprake gekomen op dit forum. Begrijp uw reactie niet goed?

Re: Getuigenis David Van de Steen

zenga wrote:

Op de Franstalige fora zijn er toch een aantal vaak genoemde namen die aan de discussie deelnemen (o.a. Libert, Joel Lhost, Beijer, ..).

Ik begrijp wat je bedoelt zenga, maar genoemd forumlid spreek van forums dus meervoud. Daarmee zou de suggestie kunnen ontstaan ook hier. Zoals wel meer gevraagd wie, wat en waar. Tevens heeft het bericht totaal geen meerwaarde om dat het al uitgebreid was vermeld.

70

Re: Getuigenis David Van de Steen

Radio-2 interview van David op 2 januari 2018 (luisterfragment, onder het artikel) in verband met de uitspraak dat de Bende-zaak binnen de 2 maand is opgelost. Het fragment gaat eerder over de man van 96 (Lucien) die de getuigenis deed op z'n sterfbed in verband met het verhuren van de loods.

» www.radio2.be/oost-vlaanderen/

Non semper ea sunt quae videntur