1

Topic: 1 jan 2018 > too little too late?

Ja, je mag het gerust mijn hypothese noemen.

Ondanks de nieuwe sporen zoals Bonkoffsky, de gebr. Sliman, de biecht van de fruithandelaar, Pilarski en co is er mijn inziens fundamenteels niets veranderd. Ik bedoel; de linken met de politiek, het gedrum binnen de magistratuur, de onbekwaamheid en gefoefel van rijkswacht en politiediensten ... Het is allemaal zonneklaar maar de losse eindjes krijgen we niet met elkaar geknoopt.

Het is eigenlijk niets meer dan een virtueel gevecht tegen het menselijk ego aan het worden. Want wie wil er nu graag opgeven?

Ondertussen zijn er ook al zoveel schakels tussenuit, de overledenen ... Stel dat je ooit iets kunt bewijzen tegenover verdachten zoals Bouhouche, Marnette, Beaurir, Lhost, Mayerus, Godfroid, Smets, VDB en ga zo maar door ... Zelfs een bekentenis zit er niet meer in. De overgeblevenen, ondertussen waarschijnlijk krasse zeventigers-plus, hebben al lang geen zin meer om er nog maar met één woord over te praten (er vanuitgaande dat ze dat nog zouden kunnen). Daarbij komt nog dat een aantal dossiers geheel of gedeeltelijk (gemanipuleerd) verdwenen zijn. Voorgoed. We hopen misschien dat ze nog ergens op een stoffige zolder liggen maar is dat realistisch?

Eens was het een georkestreerde doofpotoperatie, dat is ook mijn idee, maar ik vrees dat het dat al lang niet meer is. Het zijn allemaal uitgerafelde draadjes geworden die stilaan uit elkaar vallen tot stofjes die onverbiddelijk door onze vingers wegwaaien. Zouden we niet beter trachten te aanvaarden dat we er niet uitkomen. Dat het gewoon niet meer mogelijk is. Dat de ketting al lang stuk is en de ontbrekende schakels verloren? Instinctief heb ik het gevoel ‘neen’ te roepen. Doorgaan tot het bot, al was het alleen maar voor de nabestaanden. Maar maak ik mezelf nu niets wijs? Geven we allen de nabestaanden geen valse hoop door ons gedrag? Ik vraag het me elke dag af. Soms meer dan één keer.

Ik hoop ik dat ik me schromelijk vergis.

2

Re: 1 jan 2018 > too little too late?

zeno, mooi verwoord en er zit een zekere logica in. Opgelost gaat het niet meer raken, zeker niet met de bedoeling om de daders te kunnen straffen! Toch vindt ik het nodig om in het potje te blijven roeren, alleen al om enkele lugubere onbekenden te laten weten dat er nog steeds mensen zijn die willen weten wat de bedoeling was van wat er gebeurd is! Alhoewel miniem, maar er komen nog steeds nieuwe feiten in de openbaarheid. En die mogen niet verwaarloosd worden! Laat ons hopen dat er ooit betrokkenen of speurders hun hart willen laten spreken en hun ondervindingen mogen bekend maken!

Re: 1 jan 2018 > too little too late?

zeno, u zegt: zouden we niet beter trachten te aanvaarden dat we er niet uitkomen. Dat het gewoon niet meer mogelijk is... Ik heb daar maar 1 antwoord op: Neen! Ik begrijp dat veel mensen de moed opgeven, maar langs de andere kant zitten we in een fase waar de boel terug wat begint te rollen. Het schandaal is zo groot dat we dat zo niet kunnen laten! Winners are losers who never give up.

Aan al de bende-leden actief op passief: God vergeeft, ik niet. Ik hoop echt dat er nog een klein beetje integere onderzoeksrechters/magistraten/rijkswachters overblijven die zichzelf nog in de spiegel kunnen kijken en een beetje ballen in hun broek hebben en er voor gaan ongeacht de gevolgen voor: politiek/instellingen/gerecht/magistratuur/enz.

Wie wil er nu kindermoordenaars helpen/beschermen? Tenzij dat ge zelf een ziekelijke hond bent... Alleen al voor al de overgebleven slachtoffers en familie: we doen verder, want ik ben geboren om mensen te helpen en niet om verdriet te zaaien. Loontje komt om zijn boontje.

4

Re: 1 jan 2018 > too little too late?

Ik respecteer ieders mening, dus ook de jouwe. Maar ik ben opgevoed met onder andere de waarde dat zaken noodgedwongen ‘aanvaarden’ in het leven niet persé kinderachtig is of een hoog ‘loser’ gehalte bevat. Je wilt eigenlijk wraak nemen op die personen die velen onrecht hebben aangedaan maar wat als dat niet meer kan? Oké, we kunnen sporen en levenslopen van een gigantische rits verdachten trachten te achterhalen maar dat wil nog niet veel zeggen. Stel dat je morgen nog wat hulzen vindt en een GTI wrak in een kanaal. Wat schieten we daar op de dag van vandaag nog mee op? Wij, de hobby speurders zeg maar, kunnen geen gangsters (leven ze nog?) met elkaar confronteren om de waarheid te achterhalen. En laat het nu net dat zijn wat je nodig hebt wil je een organisatie blootleggen.

Dat al die gangsters van de jaren 80, informanten, rijkswachters, GP’ers enz. van het Brusselse elkaar wel eens zijn tegengekomen is zeer waarschijnlijk. Dat zijn dus allemaal ‘links’ maar of ze een effectief misdadig karakter hadden is niet te bewijzen. Time is running out. Mogelijk zal er nog wel eens iemand op zijn sterfbed een bekentenis doen of een hogere rijkswachtkolonel of commissaris vernoemen die zaken heeft gemanipuleerd. Maar welke objectieve waarde kan je daar aan hechten? Was Bonkoffsky de ‘reus’ van Aalst? Daarover is na enkele maanden nog altijd geen zekerheid. En ondertussen zitten we weeral met een rits nieuwe namen ...

5

Re: 1 jan 2018 > too little too late?

En toch blijf ik hopen dat in 2018 iets meer concreets gevonden/aangetoond zal worden al hebben wij daar geen vat op. De toekomst zal het wel uitwijzen maar hopelijk krijgen de nabestaanden toch antwoorden op vragen die ze al meer dan 30 jaren stellen. Dat geldt uiteraard ook voor de speurders op dit forum. smile

Nu we toch aan de vooravond van een nieuw jaar staan: mijn beste wensen voor iedereen. Dit forum was (en is nog steeds) voor mij een openbaring met een schat aan informatie - jammer dat ik van het bestaan ervan pas laat op de hoogte ben geraakt. Doe zo voort, zou ik zeggen.

@ Cobra (wie hij ook moge zijn): rust en vooral gerechtigheid gewenst.

6

Re: 1 jan 2018 > too little too late?

Zeno, opgeven is verliezen en daarvoor vloeide te veel inkt, ijver en inzet!

7

Re: 1 jan 2018 > too little too late?

Mijn beste wensen voor het nieuwe jaar en dat het wonder der bekentenissen zich dit jaar mag voltrekken.

8

Re: 1 jan 2018 > too little too late?

Eveneens voor alle forumgebruikers en hun familieleden de beste wensen en vooral een uitstekende gezondheid toegewenst.

Re: 1 jan 2018 > too little too late?

Er is een eenvoudige logica dat er personen zijn die meer weten en niet durven of mogen praten. Die personen aan het praten krijgen meer is er niet nodig om beweging in het dossier te krijgen. Bultot bijvoorbeeld weet heel veel meer dan hij laat blijken om maar één naam te noemen. Of een Bourgerol en Libert houd ook nog veel achter.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: 1 jan 2018 > too little too late?

Dat is het hele eieren eten....tevens het heikele punt! Ook de advocatuur weet veel...tijdens het verdedigen van een "aantal gekende klanten" voor weliswaar andere feiten zijn tijdens de erg intieme gesprekken (die een advocaat op zo een momenten met grote criminelen heeft) zeker een aantal dingen ter sprake gekomen maar uiteraard niet naar buiten gebracht (en dat is geheel normaal hoor) omdat het openbaar ministerie/de aanklager andere aanklachten had! De verdachten en hun advocaten brengen dus geen feiten aan het licht/ten berde die niet aan de orde zijn maar weten allicht echt wel wat meer want Belgie is een klein landje en zeker toen kenden de grote criminelen elkaars doen en laten heus wel en daarmee ook zeker voor een stuk hun advocaten