Re: Zaak Dutroux

patrickhaemers wrote:

Volgens mij weet U totaal niet wat de gebroeders Lippens op hun kerfstok hebben

Ik wil meer erover weten. Ik ben niet eens met het feit dat de broers waren met rust gelaten maar ik geloof ook dat zij waarschijnlijk onschuldig zijn. Tot nu toe ben ik op de hoogte van geen enkel bewijs tegen hun, behalve de inhoud van de dossiers X. Ik zoek bewijs tegen de broers sinds jaren,  en ik heb zeer goede bronnen in, bijvoorbeeld, Knokke. Maar ik heb tot nu toe niets gevonden.

Ik heb zelf onderzoek gedaan op Ibiza, met journaliste Marie-Jeanne Van Heeswyck. Zij had een bron die praatten over de broers, en pedofilie, op Ibiza. Zeker en vast, volgens Van Heeswyck, dat de broers schuldig zijn. Jaren later, vond ik dit verhaal zeer verdacht. Meestal omdat ik had ontdekkingen over Van Heeswyck zelf gevonden. Ook over Douglas De Coninck.

Ik heb zelf contct genomen met de bron. En de waarheid ontdekt. Volop leugens. Geen enkel bewijs tegen de broers. En Van Heeswyck kende het. Ik denk dat, na de lek van de dossier Dutroux, de articles over X1 en smokescreen waren. En dat Vanheeswyck en Deconinck en sleutelrol speelden. Zij hadden een doel. De waarheid te camoufleren.

Re: Zaak Dutroux

Vandaag op FR2 (Frankrijk 2) Faites entrer l'accusé : le démon Marc dutroux. Zeer interessant om kijken, om 22u20.

Re: Zaak Dutroux

Ik vrees dat er niets nieuws zal in gezegd of getoond worden, maar wie weet. Misschien toch eens kijken wat het wordt.

Re: Zaak Dutroux

swansongunsung wrote:

Ik denk dat, na de lek van de dossier Dutroux, de articles over X1 en smokescreen waren. En dat Vanheeswyck en Deconinck en sleutelrole speelden. Zij hadden een doel. De waarheid te camoufleren.

Swan, hoe zijn die tot zo'n doel gekomen volgens jou? Wie was hun opdrachtgever volgens jou ? Heb je een concreet bewijs wie hun opdrachtgevers waren? Of heb je alleen veronderstellingen, hypothesen , of deducties? Waarom moesten ze de waarheid camoufleren? En wat is in dit geval "de waarheid" ? Kun je omschrijven wat je bedoelt met "de waarheid" in deze context? Ik ken de inhoud van het X1 dossier en het X1 - onderzoek vrij goed; ikzelf  denk niet dat de artikels erover een smokescreen waren, toch zeker niet opzettelijk en met voorbedachte rade.

Re: Zaak Dutroux

Eerste ding. Ik wil Regina Louf absoluut niet aanvallen. Zij was zeker zwaar misbruikt en altijd van goede trouw, volgens mij. Het is vreselijk hoe zij aangevallen was in de Belgische media. Tweede ding. De lek van de dossier Dutroux kon echt de hele land destablisieren. Ik denk dat wij zijn eens met dat.  En echte bom. En het is zeker en vast dat, vanaf het moment dat de staatsveiligheiddienst op de hoogte was van het feit dat de dossier gelekt was, had de dienst een prioriteit. De lek te controlieren. Niet omdat de staatsveiligheiddienst "slecht" was. Maar omdat de staatsveiligheiddienst verantwordelijk is voor de stabiliteit van de land.

Nu, wat gebeurde naar de lek? Vele journalisten op de hoogte waren van de lek. Ging iedereen onafhankelijk artikels schrijven? Dat zou normaal zijn. De dossier Dutroux was de lek van de eeuw. Maar NEE! Er is een "coördinatie" van de journalisten, via Marc Reisinger, in het huis van Doctor Pinon! Alles wordt beslist. Alleen enkele journalisten, dat iedereen kon "vertrouwen", gaan erover schrijven. Alleen Van Heeswyck, Deconinck, Bulte, Bouffoux en Reisinger gaan erover schrijven in het begin. 

Van Heeswyck, Deconinck, Bulte, Bouffoux en Reisinger waren zelf verantwoordelijk voor de mediastorm rond X1. Omdat NIEMAND praatten, in het begin, over het feit dat de dossier Dutroux was gelekt, maar alleen over de dossiers X. Het is juist dat, later, de journalisten praatten over andere feiten in de dossier. Maar in het begin was het X1, X1 en alleen X1 en de dossiers X!

En Ruf, je weet ook dat Deconinck heeft vreselijke leugens geschreven over de ontmoetingen bij Dr Pinon. Alleen om De Baets and Bille te beschermen? Onzin! Wat heeft Deconinck over ex-rijkswachter Marc Toussaint geschreven in De Morgen?

"Volgens mij is Kuifje zonet de koffer in gedoken met die griet van Paris-Match."

Complete leugens. Vreselijke leugens. "De griet van Paris Match" is, sinds enkele dagen, op de hoogte. Zij zegt dat zij gaat en klacht maken tegen De Coninck. En wat is de reactie van De Conninck tegen mij, en Rene de Witte wanneer wij confronteren Deconinck met zijn leugens?

"Wij zijn beide leden van de veiligheidsdienst." Godverdomme.

Deconinck en Vanheeswyck hebben systematisch de waarheid gecamoufleerd. Iedereen, zelfs de mensen die niet eens zijn met hun, denken dat deze journalisten integer zijn. Niets is minder waar. Maar ik had jaren nodig voordat ik dat wist. Gecamoufleerd... De boerderij in verband met de kidnapping van An en Eefje. De "organisatie" achter Vanderelst (zeer belangrijk ivm de alibi van Nihoul). De rapport Godbille. Nihoul and Bouty staan binnen! De ijzersterk verbindingen tussen necrofiel Mattheussen en Nihoul in een klein dorp naast de franse/belgische grens, en de brussels club "La Piscine" (regelmatig gebruikt bij Nihoul). En, niet te vergeten, volop leugens over de broers Lippens op Ibiza.

Re: Zaak Dutroux

Ruf, je hebt mij gevraagd. Wat, volgens mij, is de waarheid? De "onschuldigste" antwoord is eenvoudig. Deconinck en Vanheeswyck werkten gewoon voor de staatsveiligheid.  En de staatsveiligheid een doel had. Stabilisieren. Geen risico nemen met de onthullingen in de dossier Dutroux. Zeker niet na het spaghetti-arrest van Connerotte, De Witte Mars ezv

Maar vele mensen wisten dat de dossier gelekt was. Dus, geen mogelijkheid om de dossier in de doofpot te plaatsen. Dus enkele journalisten "gekozen" waren, in het begin, om niet te schrijven over de hele dossier, maar alleen de X's. Maar ik geloof dit niet. Ik denk dat Magistraat Godbille gelijk had wanneer hij schreef over een mogelijk P2-achtige organisatie in Belgie. En in Italie Licio Gelli (hoofd P2) wilde drie P2 journalisten in elke publicatie.

Re: Zaak Dutroux

Er was gisteren een docu op TF1 over Dutroux. Maar heb het zelf niet gezien, vergeten.

18 (edited by Ruf Nachtergaele 14-05-2009 14:53)

Re: Zaak Dutroux

Er werd absoluut niets nieuws in meegedeeld, het was een herhaling van een documentaire van 2003. Journalist Dawant , die overleed in maart 2006, kwam  er veelvuldig in aan bod. PS: het was op FR2.

19 (edited by Ruf Nachtergaele 15-05-2009 11:49)

Re: Zaak Dutroux

patrickhaemers wrote:

Huiveringwekkend. Is dat nooit nergens ter sprake gekomen. Wat is er met dit monster gebeurt?

Ik vond nog een paar  krantenartikels i.v.m. die necrofiel. Zie ook informatie in verband met deze zaak op de volgende links » www.dekamer.be | www.dekamer.be

http://i209.photobucket.com/albums/bb161/RufNachtergaele/necrofiel/HetVolk1819jan1997necrofiel.jpg

http://i209.photobucket.com/albums/bb161/RufNachtergaele/necrofiel/DeMorgen290499necrofiel2.jpg

Re: Zaak Dutroux

Paul Marchal denkt dus dat het dossier stopgezet zal worden. Dezelfde levenswandel als het dossier-Bende van Nijvel?

Het dossier-Dutroux bis zal stopgezet worden zonder resultaat. Dat zegt Paul Marchal, vader van Ann, één van de slachtoffers.

Vandaag is het exact 15 jaar geleden dat Ann Marchal en Eefje Lambrecks verdwenen. De twee Hasseltse meisjes waren toen op vakantie in Oostende. Ze werden ontvoerd en later vermoord door Marc Dutroux. Na het dossier-Dutroux werd er in 2001 een dossier-Dutroux bis geopend. Hierin werden de netwerken rond Dutroux onderzocht.

Meer » "Dutroux bis wordt stopgezet zonder resultaat"

Ik vraag mij af wat wij, de gewone burgers, kunnen doen om dit te voorkomen?