11

Re: Xavier Sliman

Zijn er foto's van de gebroeders Silman? En waar woonden ze, in Hastière of wonen ze daar nu nog? Hastière is niet zo groot, als je stuurboord van de Maas bekijkt is alles daar opeen geplakt. Je hebt daar een superette, een tankstation, beetje café's, een beetje bakker en een slager en 2 frituren waarvan een met mooi zicht op de Maas. En iedereen kent daar iedereen. Ook heb je daar een carrosserie-garage aan het begin van het chalet caravanpark. Op het chaletpark wonen echt rare mensen en is volgens mij iedereen jager.

Re: Xavier Sliman

Lijkt me de ideale buurt voor criminele activiteiten. Je kan België-Frankrijk binnen en buitenrijden zoals je wil. Grensverdragen waren er in die tijd nog niet (dacht ik).

Re: Xavier Sliman

kenza wrote:

Zijn er foto's van de gebroeders Silman?

Thierry is in 2011 overleden op 55 jarige leeftijd. Dit is degene die nog in leven is » www.facebook.com

Re: Xavier Sliman

Ik meen gelezen te hebben dat die broers Sliman in Charleville-Mézières in Frankrijk woonden? Niet in Hastière.

Re: Xavier Sliman

Klopt, overvallen en moorden deden ze ook in België maar ze woonden (nu nog altijd) in Charleville.

Re: Xavier Sliman

Charleville-Mézières is een tamelijk grote stad hoor. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, is het in die stad het Hof van Assisen de smeerlap-kinderdoder Pierre Fourniret heeft veroordeeld...

Re: Xavier Sliman

Kijk, zo hebben we al een en ander en het lijkt wonderwel niet onzinnig allemaal dat deze heerschappen onze wenkbrauwen laat fronsen!

18

Re: Xavier Sliman

Inderdaad luk! We mogen nu niet te snel conclusies trekken. Cruciaal is toch de link met de Belgische criminelen. Of werden zij samengracht zonder ze elkaar kenden? Lijkt me moeilijk maar niet onmogelijk. En door wie? Had die restaurantuitbater daar iets mee te maken? Van die moord (Michel Piro) werden ze vrijgesproken …

Re: Xavier Sliman

Als je ervan uitgaat dat Bonkoffsky inderdaad mee deed met de bende en je vergelijkt ze met de gebroeders Sliman dan zie je als gemeenschappelijk punt de liefde voor wapens (Slimans deden blijkbaar geregeld wapen beurzen). Xavier Sliman is trouwens nog steeds jager blijkbaar, of hij volgt het teminste toch goed op aan zijn fb interesses te zien. Even bij vermelden dat onafhankelijke en buitenlandse profilers besloten dat de daders even goed jagers konden zijn waardoor ze wel een professionele indruk konden nagelaten hebben die verward werd met een militaire training. Cerfontaine, waar Bonkoffsky zijn caravan had ligt trouwens ook niet bijzonder ver van de woonplaats van de Franse broers, al is dit allicht al ver gezocht. Weet iemand toevallig of Bonkoffsky ook een jager was?

Re: Xavier Sliman

Scaramouche wrote:

Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, is het in die stad het Hof van Assisen de smeerlap-kinderdoder Pierre Fourniret heeft veroordeeld...

Mijn excuses de smeerlap-kindermoordenaar noemt Michel Fourniret (niet Pierre). Hij werd voordeeld tot levenslang door het Hof van Assisen van Charleville-Mézières...