Topic: Thuin

In Lobbes zijn mogelijk nog 2 bende-verdachten gesignaleerd nabij de controle-inspectie. Maar weet niet meer in welke periode. Dit is ook in een soort bosje, maar vrij klein. Dit is niet het bos waar ik het hier beneden over heb, dat ligt geloof ik meer in de buurt van Biesme-Sous-Thuin.

En wat valt er op: in de buurt van Thuin terug een groot bos met enkele kleine steegjes erin, een kanaal, de abdij van Aulne die ook nog ergens in Bendedossier ter zake komt. Op één of andere manier voelen ze zich goed in bossen. Deden ze daar schietoefeningen, safe houses, ...?

Zoals ik vroeger al aanhaalde is er ergens in de buurt van Thuin/Lobbes ook zo'n soort camping met extreem marginale 'verwilderde' mensen. Ergens op een heuvel, maar weet de exacte locatie niet meer. Mensen die totaal geen voeling meer hebben met de maatschappij en leven in soort vervallen caravans/chalets. Ik heb ze daar gezien, maar foto's nemen leek me geen goed idee. wink

Daarnaast is er in de buurt nog een plaats waar er enkele caravan-woningen zijn maar ik heb het niet over deze. Deze caravans liggen vlak naast de straat en lijken nog in acceptabele staat, zouden eventueel buitenverblijfjes kunnen zijn.

In de jaren 80 of begin jaren 90 moet er in Thuin ook een grote heroïnevangst geweest in een vrachtwagen. De misdaadwereld is klein ... ik weet niet of dat nieuwsartikel nog opgespoord kan worden. Het heeft toen het vrt-nieuws gehaald.

Re: Thuin

Hier zie je een kaartje waar bossen in buurt van Lobbes/Thuin goed zichtbaar zijn » Google Maps

Was dit een comfortzone? Zoals ik al zei, vrij groot bos in de buurt met vele paadjes en weggetjes! Andere parallel met bos van Houssières: in de nabijheid van water en dus ook boten waar ze zich eventueel kunnen verschuilen. In Ronquières ook woonboten op het kanaal. Heeft er iemand dit eigenlijk gecontroleerd? Het ligt zo voor de hand, dat er waarschijnlijk niemand aan dacht! Net als in Ronquières loopt er door die regio de oude tramlijn, die nu dienst doet als Ravel.

Re: Thuin

club_le-happy-few wrote:

In de jaren 80 of begin jaren 90 moet er in Thuin ook een grote heroïnevangst geweest in een vrachtwagen. De misdaadwereld is klein ... ik weet niet of dat nieuwsartikel nog opgespoord kan worden. Het heeft toen het vrt-nieuws gehaald.

Kan je nog herinneren of het 80 of 90 was? Kan misschien wel interessant zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

4

Re: Thuin

Nog over Thuin:

Marcel Barbier licht eveneens zijn biografie toe en geeft meer uitleg over verkenningsacties die hij in de buurt van Thuin met Latinus heeft uitgevoerd, met het oog op de aanleg van een geheim kamp en een geheime wapenvoorraad. 

Bron: Verslag Tweede Bendecommissie

Pierre Morlet: "Als Marcel Barbier het heeft over zijn diverse, vooral paramilitaire activiteiten (dus op de scheidingslijn tussen paramilitaire activiteit en ontspoorde jeugdbeweging) die hij samen met Latinus ontplooit, verklaart hij dat hij de streek van Thuin en meer bepaald in het bos van Hourpes heeft uitgekamd. Als precieze plek voor een van die zoektochten, die tot doel hadden een plaats te vinden voor een soort geheime trainingsbasis, wijst hij een plek aan heel dicht bij de plaats waar de wagen werd ontdekt die was gebruikt bij de feiten van Anderlues, met name de aanval op juwelier Szymusik van 1 december 1983. Dat is uiteraard een feit. Tot dusver heeft het onderzoek niet meer opgeleverd dan wijzen op dat verband."

Bron: Verslag Tweede Bendecommissie (bijlage 5)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Thuin

Eind jaren '80 of in jaren '90 is er in Thuin een truck gevonden/onderschept met lading heroïne. Snelwegparking geloof ik. Herinnert zich dat nog iemand? Zouden krantenartikels hiervan nog terug te vinden zijn? Het zou toen overal op het nieuws geweest zijn.