31

Re: Aalst: 9 November

Vraag me af of ze in aalst de kogelvrije vesten gedragen hebben. Is dit ooit onderzocht?

32

Re: Aalst: 9 November

winne wrote:

Is er eigenlijk al iets nieuw op het Kuros front of is dit te voorbarig? En zijn ze er nog mee bezig?

Laat ons hopen, wat kuros zegt is waarheid. Het is aan de speurders om de vele toevalligheden die er zijn te onderzoeken. In het onderzoek die hij zelf na een tijdje is begonnen bleken puzzelstukken in de puzzel te passen, hoe meer men in het verhaal puzzelt hoe klaarder het wordt.

Het enige wat jammer is, is dat hij pas 20 jaar na de feiten is beginnen puzzelen. Door bepaalde zaken die hij vroeger nooit zou geloven te gaan onderzoeken. Verder kan ik vertellen dat het nu alleen van de speurders afhangt. Persoonlijk denk ik dat ze bepaalde pistes niet willen onderzoeken, dat is mijn ondervinding. Maar net als jullie, hoop ik dat ze het verhaal van Kuros eens deftig onderzoeken.

En indien het niet gebeurd zou ik toch eens goed nadenken. Je moet altijd opletten denk ik, maar als er niet gebeurd moet men het openbaar maken via bepaalde mensen. Maar eerst de officiele weg volgen lijkt het veiligste en het beste.

Het hier op de site zetten zou voor jullie heel fijn zijn en ik denk dat kuros dat vroeg of laat wel zal doen, maar hier leest zowel vriend als vijand mee dus laat ons toch nog even afwachten. Wat ik nog wil zeggen is dat kuros vroeger al eens naar Jumet is geweest, toen draaide het negatief uit, maar ondertussen is er meer. Wordt zeker vervolgd

Re: Aalst: 9 November

Als ik van Kuros was zette ik dat toch maar op papier en verstuurde ik een paar exemplaren naar hier en daar. Ge weet nooit wat er allemaal gebeurd.

34

Re: Aalst: 9 November

Alles staat inderdaad op papier, en is naar mijn mening in meerdere "goeie" handen! Enkel afwachten nog en hopen!

35

Re: Aalst: 9 November

Dan wens ik je veel succes Kuros, en laat ons hopen dat je iedereen weer een stap vooruit brengt.

36 (edited by club_le-happy-few 29-06-2009 17:28)

Re: Aalst: 9 November

Inderdaad, en als het niets met de Bende te maken had, is er alvast één piste die kan uitgesloten worden. Er gebeurden zoveel dingen in de jaren '80 die misschien onterecht aan de Bende gelinkt worden. Het is bv. mogelijk dat de leden met andere mensen uit het milieu nog andere taken (buiten de Bende van Nijvel) voor hun rekening namen. Ik veronderstel dat het misdaadmilieu en dan vooral de hele zware jongens elkaar kennen van in bepaalde etablissement en gevangenissen.

Daarnaast, Philippe De Staerke zei dat hij soms met totaal onbekenden een klus ging doen, die soms uit het buitenland kwamen en vaak niet eens Frans of Nl verstonden (dan wel voor inbraken denk ik). Eerst observeren, dan de misdaad, geld-goederen verdelen en dan iedereen naar huis. Het voordeel is dat ze dan elkaar niet kunnen verraden.

Die mensen leven van dag tot dag. En als ze geld hebben moet het rollen, maar ze kunnen het ook niet bijhouden. Eens het op is, hebben ze vaak terug snel geld nodig. Als je ziet dat De Staerke nu munten e.d. opkoopt via ebay e.d. Ik zou het toch nog altijd niet goed vertrouwen om hem in mijn huis te laten om mijn muntcollectie te komen kopen. Kan me voorstellen dat als oudjes reageren, daar misbruik van kan gemaakt worden. Of zit hij nu echt op het rechte pad?

37

Re: Aalst: 9 November

club_le-happy-few wrote:

Inderdaad, en als het niets met de Bende te maken had, is er alvast één piste die kan uitgesloten worden.


Dan zouden die 8 moorden door een andere bende gepleegd zijn en dan zou Aalst ook niets met de Bende van Nijvel te maken hebben. Ik weet niet of dit mogelijk is,aangezien de zakken in het water alles in kaart brengen of is dit een vals spoor? Anderzijds kan er ook ruzie ontstaan zijn in de Bende of bij wapenleverancier, want die zakken zijn toch ook opmerkelijk. Er zijn meerdere mogelijkheden.

club_le-happy-few wrote:

Of zit hij nu echt op het rechte pad?


Dat zou mij verwonderen, een vos verliest zijn streken zelden of nooit;dat zie je ook een beetje in wat hij nu doet. Als je er verder op na denkt toch,vroeg of laat komt hij mensen tegen die ook nog wat antiek hebben. Het is natuurlijk maar een veronderstelling maar De Staerke is volgens mij gene uil op dat gebied. Met andere zaken loopt hij het risico om terug in de gevangenis te geraken.

38 (edited by club_le-happy-few 29-06-2009 23:10)

Re: Aalst: 9 November

Hehe P. Le Collectioneur. big_smile Het is mogelijk dat er een meningsverschil geweest is binnen de Bende. En dat een gedeelte de moorden in Aalst op eigen houtje heeft gepleegd. Dat er anderen het te riskant vonden en afgehaakt hebben of weet ik veel om welke reden. Of dat er enkele belangrijke pionnen in de gevangenis zaten, maar ze dringend geld nodig hadden en het zich dan maar geriskeerd hebben. Een van de pionnen die vastzit heeft het door en geeft onmiddellijk de opdracht om alle wapens te laten verdwijnen. Dan zitten we ineens:

  • Met die wapens in Wallonië (kanaal), Bois De Houssière (verzamelplaats)

  • De Staerke die een kistje wapens gaat begraven.

Ofwel waren dit andere bendes die vreesden dat ze gingen opdraaien voor die moorden, en hebben die alles in volle paniek weggesmeten. In gangstermilieus bestaan er codes: geen mensen vermoorden tijdens overval, zeker geen rijkswacht/politie neerschieten en kinderen al helemaal niet. Als dit gebeurt verhogen controles en kunnen ze hun werk niet meer doen en hebben ze geen inkomsten. Had men in de gevangenis zwart op wit geweten dat Philippe De Staerke er mee te maken had, was die nu niet meer in leven geweest denk ik.

39

Re: Aalst: 9 November

club_le-happy-few wrote:

Had men in de gevangenis zwart op wit geweten dat Philippe De Staerke er mee te maken had, was die nu niet meer in leven geweest denk ik.

Ik vindt ook dat de speurders heel los over hem heen gingen,uiteindelijk was hij in aalst toch gezien. En als we iets horen komt het van hem. Hij kan zijn geheimen moeilijk bewaren, hij praat met beetjes tegen mensen die hij denkt te vertrouwen in de gevangenis, maar officieel is het allemaal zever. Zo denkt men op den duur niets meer van u. De verklaringen in de kranten, de brieven aan Coveliers waren volgens mij om druk uit te voeren op zijn kompanen. Ze moesten hem helpen of hij zou wel eens echt beginnen praten. Waarom ga je anders zo'n verhaaltjes gaan vertellen,je gaat normaal je onschuld toch uitspreken? Nee hij zegt dat hij erbij was, voor aandacht te krijgen. Tuurlijk maar niet alleen van de pers volgens mij.

Hij had connecties met de Franse en Italiaanse maffia, zigeuners, Haemers, Bouhouche, ... Hij kreeg schietles van Bultot in Sint Pieters Leeuw. Hij werkte voor geheime diensten waarschijnlijk en wie weet was hij juridisch onschendbaar. Dat het spoor van De Staerke niet volledig is uitgekamt is volgens mij het bewijs dat hij er bij betrokken was, misschien wel meer dan we zouden denken. Ik denk dat hij wel makkelijk mensen vond die zonder aarzellen mensen zouden omleggen. Er zijn zovele elementen en toch haalde men er niets meer uit.

Re: Aalst: 9 November

kuros wrote:

Alles staat inderdaad op papier, en is naar mijn mening in meerdere "goeie" handen! Enkel afwachten nog en hopen!

Het is inderdaad beter voor uw gezondheid dat zo te doen. cool Ik hoop met u mee. Ge weet nooit wie er allemaal nog rondloopt die dat putje dicht wil houden.