Re: Kester

vleermuisje1971 wrote:

Hier moet ik even formeel zijn; "een getuigen ziet een Golf" dus niet de Golf.

Precies! En zoals ik aanhaalde in de regio (die ik ken dus vanwege geboren en getogen en sociale/uitgaans leven) reden er behoorlijk wat Golfjes rond waarvan ook enkele zwarten (ik nam zelf enkele keertjes het stuur van bv. twee ervan van vriend/vriendin). Het was weekend en dus heel wat over en weer gerij ook tussen de dancings in de streek van Aalst/Ninove/Hekelgem/Essen/Meerbeke/Halle etc. door uitgelaten jongeren en ja ook enkele Golfjes daarbij zeker en vast. De vraag is dus terecht: welke Golfjes zijn gezien waar en wanneer? Dus ja, goed vleermuisje1971 dat je dit eventjes stelt! Een Golf ... inderdaad!

262

Re: Kester

Dag Raf, ik ga hier niet verder over doordrammen ik heb andere dingen te doen. De enige die daar ook die avond toen kwam was een van de zussen Palsterman. Er staat trouwens een foto van die avond op mijn Facebook, alleen op de parking! PS: ben geen leugenaar é vriend.

263

Re: Kester

HIPA, ik ken Raf persoonlijk en Raf doet telkens de moeite om via het forum de herdenking van de Bende van Nijvel-slachtoffers levend te houdenmet de beste bedoeling. Ik denk dan ook dat het hier om een misverstand gaat.

Mijn antwoordt op jullie, want het wordt moeilijk om jullie nog uit elkaar te halen, is: dus volgens jullie had de Bende van Nijvel eerst naar The Fast Furious gekeken en dat zou natuurlijk verklaren waarom het hier volgens jullie ineens krioelde van de Golfjes? Wat dan ook raar is dat er terug een getuigenis van de Golf van de Bende van Nijvel richting Kester en na Kester is er geen enkele maar dan geen enkele keer de Golf gezien! Een zware overval zoals die in Aalst doe je met beperkte aantal mensen en heel goed voorbereid! Hoe meer mensen er aan deelnemen hoe meer er kunnen praten! En agent Eddy Nevens heeft de Golf niet zien rechts afslaan, er zijn tal van getuigen met bevestiging bij de CWB dat de Golf via Okegem-Pamel-Neigembos-Kester is gereden. Dus dwaalsporen leggen in dit topic gaat niet meer.

Re: Kester

Niet vergeten dat mijn vader de Golf met de (3) mannen eerst naast hem zag aan een rood licht en later op de oprit van een huis op de Route de Quenast in Bierghes. Ook een getuige met een jeep zag ze in Bierghes diezelfde avond. Ik heb de route Aalst-Braine Comte ontelbaar veel keer gedaan omdat mijn grootouders daar vroeger woonden (op een km van Bois de la Houssière). Je hebt 2 routes die de snelste weg zijn, een langs Ninove-Herne-Soignies. En de snelste van de 2: Aalst-Gooik (Kester)-Leerbeek, dan richting kruispunt Terlinden en daar afslaan richting Bierghes. Enzoverder. Tenzij ze het zichzelf moeilijk maakten door nog kleinere baantjes te gaan gebruiken is dit absoluut de snelste route naar het bos.

265

Re: Kester

HIPA wrote:

Dag Raf, ik ga hier niet verder over doordrammen ik heb andere dingen te doen. De enige die daar ook die avond toen kwam was een van de zussen Palsterman. Er staat trouwens een foto van die avond op mijn Facebook, alleen op de parking! PS: ben geen leugenaar é vriend.

Ik zeg niet dat je een leugenaar bent, maar je spreekt jezelf al 2x tegen. Eerst zeg je er verleden jaar geweest te zijn, dan blijkt dit 2016 geweest te zijn. Dan meld je dat er een man zijn verhaal aan je verteld heeft, en in je laatste post schrijf je dat de enige aanwezige buiten jou een van de zusjes Palsterman was.

Neem me niet kwalijk, maar ik zie de laatste tijd op dit forum de bomen door het bos niet meer, en lees erg kritischer dan vroeger.

266

Re: Kester

Inwoner van Aalst, de getuigenis van uw vader is een meerwaarde aan het onderzoek want dankzij de getuigenis van uw vader weten we nu met zekerheid dat de Bende van Nijvel bewust een dwaalspoor aangelegd heeft voor iedereen naar het Bois de la Houssiere te lokken en iedereen op een paar mensen na trapten daar in! Het Bende van Nijvel-onderzoek waren meer dan 30 jaar leugens en nog eens leugens. Nogmaals, Kester en de steengroeve van Lessines zijn matrieel bewijs en mag het zeker niet uitkomen.

Re: Kester

Het is zeer jammer dat men in '85 niets heeft gedaan met de tip van mijn vader. Toen kon hij misschien nog het exacte huis aantonen, nu (begrijpelijk) kan hij na meer dan 30 jaar enkel nog ongeveer tonen over een afstand van enkele 100en meters waar hij ze precies de oprit zag oprijden. Ik hoop alleen maar dat ze in Rebecq/Bierghes hun administratie op orde hebben mocht er ooit nog eens iets mee gedaan worden. Dan kan je met een namiddagje opzoekwerk de bewonerslijsten van de Route de Quenast bestuderen.

En niet te vergeten, de "jeeprijder" kan hier allicht ook nog interessante informatie aan toevoegen, helaas heb ik de indruk dat Dupont niet echt happig is om zijn bron mee te delen. Hij lijkt enkel uit op een interview wat onnodig is, Bouten heeft de getuigenis in zijn boek geschreven waar eigenlijk niet meer kan aan toegevoegd worden.

Het enige wat we over deze getuige weten is:

"Ook raken de speurders er na verloop van tijd alsmaar meer van overtuigd dat er in feite twee Golf GTI’s werden gebruikt. Een antracietgrijze, gebruikt door de drie moordenaars, en een groene, die als observatiewagen dienst deed en voorheen gebruikt werd in Overijse en Eigenbrakel. Van die laatste wagen slaagt men erin de vluchtroute deels te reconstrueren, dankzij een koppige jeeprijder die de moorddadige bolide in zijn vlucht was nagereden. De wagen reed vanuit Aalst naar Ninove, vandaar naar Leerbeek, Herfelingen en Biérges. Daar raakte de jeeprijder het spoor bijster."

Re: Kester

Zou dit niet gelinkt kunnen worden met de villa op de Chemin Royal? Misschien zijn ze daar gewoon gestopt om niet verder achtervolgd te worden. Eens de achterliggers weg waren, gewoon rustig doorgereden naar huis. Chemin Royal is ook garagist, dus waarom geen concurrent verdacht maken? (Indien men gestopt is aan die garage/tuningbedrijf.)

Re: Kester

Het zou inderdaad kunnen dat ze er stopten om een dwaalspoor te creëren, mijn vader herinnerde zich echter dat de auto leeg op de oprit stond toen hij er passeerde. En mijn vader "achtervolgde" de Golf zeker en vast niet want hij dacht dat het jongeren waren die de flauwe plezante aan het uithangen waren met maskers en was enkel wat verschoten van hun agressieve rijstijl en opgefokt gedrag in de wagen. Ze waren trouwens al zo goed als uit het zicht toen ze de oprit van het huis opreden. En tegen dat mijn vader het huis passeerde was de auto al leeg.

Het is pas 's avonds laat of de volgende morgen dat hij hoorde op radio of tv dat er een overval was in Aalst. Het feit dat ze maskers droegen (dus niet de vermomming die ze ophadden in Aalst) kan wijzen op dat het een andere equipe was, een bewust afleidingsmanoeuvre of omdat ze meerdere vermommingen hadden. Eén voor in de winkel en dan de maskers voor mocht het onderweg nog nodig zijn die snel aan en uit te trekken zijn.

Dat het een dwaalspoor moest zijn kan dus zeker maar ik stel mij dan ook de vraag waarom er dan nooit verder naar onderzocht is. Waarom niet alle pv's van mijn vader terug te vinden zijn (hij ging de eerste jaren bij elke getuigenoproep zijn verklaring afleggen).

De getuigenis van uit dat boek van Dupont, de man/vrouw met de jeep lijkt mij goud waard. Als deze ze echt op de hielen zat tot in Bierghes vraag ik me af of hij ze daar kwijtspeelde omdat hij achter mij pa vast stond bij het rode licht. Misschien heeft deze persoon het beter onthouden wat, waar en hoe. Mijn vader zegt dat het hem altijd bijbleef hoe de bestuurder op zijn stuur aan het kloppen was in afwachting van het groene licht (misschien wist hij dat de jeeprijder hem zou inhalen).

Re: Kester

Een bedenking: waarom zou de vluchtauto of een gangsterauto, dus met gangsters hoe dan ook of ze nu de overval deden of niet, braafjes aan een stoplicht wachten? Eventjes uitkijken of er geen aanrijding zou kunnen zijn en optrekken en wegwezen zou toch een reactie zijn die verwacht wordt. Zo uit het zicht dan en verder op naar de schuilplek zo de bedoeling was. Stel je voor dat de jeeprijder of een andere er aankomt en uitstapt en stoer eventjes verhaal gaat halen, dan zouden ze veel meer nog kans lopen op herkenning achteraf toch of onmiddellijke confrontatie? Ik bedoel maar.