Re: Getuigenis Onderzoekbende

Het zou dan om René Navez moeten gaan.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Iemand bekend met een zekere Vincent Leroy?

» www.lesoir.be | www.lesoir.be | www.assisen.be/archief | www.assisen.be/archief | www.lesoir.be

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Helaas vind ik niet veel meer van deze kerel. Ik vind het toch bijzonder, afmaken met nekschoten dat doe je al niet "per ongeluk" omdat he tuit de hand loopt. Vincent leverde blijkbaar de auto waarmee de overval gebeurde. Toch wel zware jongen(s) dan. Wetende dat mijn getuige de Golf zag aan een huis in Route de Quenast in Bierghes en er blijkbaar nog een getuige zou zijn (boek van Ponsaers en Dupont). Ik wacht nog steeds op meer info over deze tweede getuige, maar Dupont in zijn oude notities aan het zoeken zijn mailde hij mij.

De garage van Vincent zou op de expresweg gelegen hebben en dus niet waar mijn getuige ze zag de oprit van een huis oprijden. Maar Bierghes is zodanig klein dat het mij toch interessant lijkt...

En off topic, hoe meer je hier leest, hoe meer ik echt de indruk krijg dat Rebecq, Quenast, Bierghes enzovoort een echt broeinest moet geweest zijn banditisme. Ok, in Brussel zal het erger geweest zijn maar daar is de bevolkingsdichtheid ook wel veel groter. Voor zo een "boerengat" te zijn is het toch wel bizar. Ook het gemeentebestuur van die tijd zou wel eens mogen onderzocht worden. Als de getuigenissen kloppen dat er bij de boerderij waar Farcy vermoedelijk zat helikopters landen 's nachts en auto's in colonne rondreden, zou ik als burgemeester toch wel eens gaan kijken wat er daar gaande is.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Trojan wrote:
Inwoner van Aalst wrote:

°33: Navez R., 1921, Politieman in Brussel

Navez , die naam komt terug in Ecoovie verband, er is een commissaris Navez die bewijsmateriaal heeft vernietigd. Noteer ook de carnavalisten in de post hierboven! Kan Ben een link plaatsen naar de parlementaire onderzoekscommissies sectes? Er staat veel met naam en toenaam. Vooral de financiële kant van die sectes is de moeite om uit te diepen, er wordt bewogen met miljarden. En wat ook met naam genoemd wordt in de parlementaire onderzoekscommissie sectes: smokkel van uranium!

Ik heb het bekeken maar het gaat bij u over een andere mr. Navez.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Ik wacht momenteel op een kopij van een verklaring van de rijkswacht maar er is mij intussen al verzekerd dat Farcy op de Route de Quenast een villa had. Van zodra ik het zwart op wit heb laat ik het weten. Hij staat allesinds al in een telefoonlijst met zijn naam op dat adres. Toeval?

Re: Getuigenis Onderzoekbende

En klopt het adres van Bouten dan niet ... m.n. Chemin Royal? Of heeft hij adressen door elkaar gehaald. Jammer genoeg lijkt Bouten onbereikbaar om bevestiging te vragen alhoewel dit cruciale info is. Idem voor de verwarring tussen de Armaco-firma's. Cruciale info!

De familie had allesinds verblijfplaatsen in Watermaal-Bosvoorde, Elsene, Beersel. Allen op kleine afstand van bendefeiten. En ook goed vertrouwd met grensstreek België-Frankrijk.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Geen idee, maar gezien de getuigenissen van de buurtbewoners van Chemin Royal vermoed ik dat hij ook daar verbleef. Misschien zijn domicilie op de Route de Quenast (gezien vermelding in telefoonboek) maar in werkelijkheid op de Chemin Royal verblijven. Op de Route de Quenast heb je ook niet zo veel privé. Maar tot zolang ik geen kopij heb is het nog onder voorbehoud, hoewel ik wel al een printscreen van de oude telefoongids heb. Het zou een bendelid zijn van Farcy die ooit verklaarde dat hij op de Route de Quenast verbleef/woonde/villa bezat. Het kan toeval zijn maar zijn overbuur was toen een "Leclercq" dus dat kan eventueel ook familie geweest zijn.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Officieel was hij 'voortvluchtig', dus waarschijnlijk niet op zijn naam alhoewel hij bescherming kreeg van François & co en 'belangrijke tipgever' was. Zijn laatste bezoek voor zijn ontsnapping in Nederland was iamand van DEA.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Hij gebruikte zijn stond als Albert F. in het telefoonboek ipv Farcy A. Als dit het enige "spoor" zou zijn zou ik het inderdaad vergezocht vinden maar er is naar schijnt een verklaring van Lafaurie die zegt dat Farcy op de Route de Quenast woonde. Ik hoop dus om dit zwart op wit te krijgen een van de komende dagen.

Re: Getuigenis Onderzoekbende

Het afluisterschandaal rond Lafaurie was zogezegd einde BOB-carrière Bouhouche-Beijer. Het is ook in die context dat villa op Chemin Royal in beeld komt. Toen op naam van schoonzus Jacqueline Leclercq? Op dat adres was ook carrosserie van Albéric Otten ingeschreven (lid van ARI, jeugdvriend Beijer en ook bevriend met Amory en vermoedelijk Michel Verdeyen).

Foute info? Kan Otten destijds relatie gehad hebben met J. Leclercq? Nadien was ze samen met een trucker Mansy Patr. Ook vader Farcy zou vrachtwagenchauffeur geweest zijn. Zat Albert in Frans verbeteringsgesticht of toch al in België? Kan dit achterhaald worden... Otten en Beijer zaten in 'pensionaat'. Vandeuren zou ook in instelling gezeten hebben.

Na 2000 hadden fam. Farcy-Leclercq zeker een adres in Watermaal-Bosvoorde en Halluin. Kan het zijn dat ze al die adressen behouden hebben gedurende de jaren.