451

Re: Hypothese Cobra

Cobra wil je aub wat duidelijker schijven uw teks is heel verwarrend

Re: Hypothese Cobra

Allemaal goed en wel maarrrrr...is het niet veel geblaat en geen/weinig wol??
De jaren verstrijken...en nog niks is opgehelderd!
En Cobra die kan het hier zomaar losjes uit de pols oplossen?

We wachten met spanning op de grote doorbraak.

453

Re: Hypothese Cobra

Mag ik u vragen op welk artikel van het Wetboek van Strafvordering u zich beroept Cobra ?

Zoals ik het begrijp is het:

Aflopen van voortdurend misdrijf: start verjaringstermijn.
Eerste daad van onderzoek of vervolging: stuiting van verjaring indien binnen de oorspronkelijke verjaringstermijn.

Spreekt u over fraude met het gebruik van valse stukken ?

454

Re: Hypothese Cobra

cobra wrote:

wetboek van strafvordering: voortdurende misdrijven: legale voorziene verjaringstermijn begint pas te lopen bij de eerste akte van vaststelling van dit specifiek misdrijf en kan éénmaal gestuit worden met eenzelfde termijn de dag VOOR het,einde van de eerste verjaringstermijn.

In de zaak DELHAIZE  werd er GEEN AKTE opgesteld van de gevonden bewijsstukken van zware fraude dus.....
stel dat Cobra vandaag 11/04/2018 legaal gevorderd wordt om een PV op te stellen van deze materiële fraude stukken dan loopt de voorziene termijn voor fraude vanaf vandaag.
Heb in mijn carrière veel grote fraude zaken meegemaakt , gingen decennia terug, werden ontdekt in het kader van een andere zaak tijdens een legale huiszoeking, werd een PV van gemaakt ( ging over fraude van toen 25 jaar terug).
De zaak werd in der minne geregeld door de instrumenterende magistraat, de BBI en de betrokkenen.

Ander voorbeeld: KB Lux. Toen men mij vroeg wat Cobra ervan dacht: heel simpel. Geen gerechtelijke vervolgingen mogelijk gezien
de feiten werden bekomen door een illegaal verkregen bewijsstuk : een door huisdiefstal verkregen diskette.
En gelijk gehad. Sommigen hadden al uit schrik een minnelijke schikking getroffen met de BBI dus waren hun geld kwijt.

Hier weet men ervan maar het blijft bij getuigenissen en nota's en GEEN LEGAAL PV TOT OP HEDEN....en geen PV.?

dus simpel: geef Cobra dat fameus dossier van afdreiging en een paar zwarte transferten en er wordt terstond een directe vordering gedaan (tegen de som van 500 € voor kosten = wet) bij een o.r. die dan een akte opstelt en dan pas begint de verjaringstermijn.


Dit is een artikel van het wetboek van strafvordering dat enkel werd aangepast ingevolge de mogelijkheid van afkopen van straf ingeval van bewezen (dus niet vermeende ) fraude.

Wat ons betreft: dat dossier DELHAIZE bestaat nog ;werd volgens info gevonden door Willy in 1991 (hoe dat weten we niet)
maar de info ruikt naar verder onderzoek.

WIl je de Bende van Nijvel oplossen dan via deze achillespees : de 30.000.000.000 BF van de CIA bank : G.B. = bank van de Saksen Coburgs
zegt dat niet genoeg?

en zoekt de zaak Carlo De Benedetti op ? de man die de G.B. ging aanpakken. mooie dossier lectuur

maar vooral en vooral : probeer eens binnen te geraken in de memoires van Walter de Bock.
Wordt zoals een moeder kloek bewaakt. Had allang moeten in beslaggenomen zijn geweest.
Waarom niet? Wel doe een aanvraag en lees. Maar val niet achterover. De waarheid is nor erger dan de grootse gissing.

Wat Cobra hier  "uitkraamt" was reeds gekend en geweten door deze uitzonderlijke begaafde journalist.
De grootste fout:: vertrouwen stellen in een verkeerde personen.....
en zo begroef hij zijn grootste droom : de publicatie van de waarheid omtrent de Bende van Nijvel voor eeuwig in de coulissen van de
bibliotheek.

en nog zoiets vreemd: leden van het Comité bieden zich aan lang gelegen en krijgen geen toegang en geen reactie

Stel dat dit gebeurde met Cobra: krijg toelating tot archief volgens de geijkte procedure en dan zegt die persoon dat er geen toegang wordt gegeven aan ander materiaal. Op welke basis??? wel als respons krijgt die vent een paar menotten om na te denken, obstructie van het gerecht, bellen naar de magistraat, een huiszoekingsmandaat en ALLES WORDT IN BESLAG GENOMEN;
dat zijn echte speurders. De rest zijn betaalde vazallen van politieke prostituanten die zichzelf belangrijk noemen

waar het geheim van Walter : constitutionele crisis. ..?

Simpel: politiewerk.

Ben schreef:

In haar dankwoord richt Hilde Geens zich ook tot "het archief van Walter De Bock":

Het archief van Walter De Bock aan de Leuvense Universiteit, waar ik intensief van gebruik heb kunnen maken en vruchteloos heb gezocht naar wat Walter toch bedoeld zou hebben met dat zinnetje, kort voor zijn dood: "Het verhaal van de Bende van Nijvel moet helemaal herschreven worden."

455

Re: Hypothese Cobra

Hoe zou je zelf zijn als je jaren aan een stuk gediscrediteerd wordt ... welke krachten/machten spelen er eigenlijk zonder dat wij daar ook maar enig beeld van kunnen vormen ? Ik weet het niet; kan alleen maar hopen dat speurders/onderzoekers toch maar de  moed vinden om hun verhaal te (mogen/willen) doen.

456

Re: Hypothese Cobra

P-51 wrote:

Hoe zou je zelf zijn als je jaren aan een stuk gediscrediteerd wordt ... welke krachten/machten spelen er eigenlijk zonder dat wij daar ook maar enig beeld van kunnen vormen ? Ik weet het niet; kan alleen maar hopen dat speurders/onderzoekers toch maar de  moed vinden om hun verhaal te (mogen/willen) doen.

De dankbaarheid van het Rijkswachtcommando. Rijkswachters die oog in oog stonden met een schutter...

www.youtube.com/watch?v=yoPRhDLhfuQ

457

Re: Hypothese Cobra

zoek Stiénon als hij nog leeft en de andere van de Bouhouche gang in kader van de 144.000.000 BF.
stinkt iets MET DIE CASSETTE en de VDB KLIEK
en nog iets om over na te denken

één zin in het bendecommissie rapport:
de vreemde relatie van in het begin van de FJ
DOSSOGNE-LEKEU-DEMOL

zoek en lees GEVAAR DEMOL en je zult het licht zien zeker in het kader van de vreemde stille FN55+;;;;;;;;
en raven2 : waarom zo stil op forum Cobra?

en waar verbliijft DE BAETS denkt U????

en het bolwerk Zuid-Frankrijk waar ze allen zitten of op reis gaan in, het imperium van VAN WEYCKAMP (hoe kwam die vent aan al die tientallen miljoenen alsook de andere o.a. Bouhouche?)
en FN55+ = Zuid-Frankrijk valt niet op.

en zijn BOB'ers die uiterlijk oké waren maar door afpersing of afdreiging ( familiale problemen met kinderen) verplicht geweest zijn ol uit de bocht te gaan behalve in de BND affaire
buiten RAES EN NOG 2 : ALLEMAAL STRONT AAN DE KNIKKER
BND: de eerste testcase van de Bende van Nijvel
dwaalspoor: dader wordt slachtoffer en vica versa: de sleutel van de strategie
en ALBERT FARCI : de godfather van de BND BIC SV = sleutel

en EATON van de DEA samen tafelen met iemand van de CIA gestationeerd in Brussel in de Irish Tavern..... en Latinus.....

Re: Hypothese Cobra

cobra wrote:

en waar verbliijft DE BAETS denkt U????

en het bolwerk Zuid-Frankrijk waar ze allen zitten of op reis gaan in, het imperium van VAN WEYCKAMP (hoe kwam die vent aan al die tientallen miljoenen alsook de andere o.a. Bouhouche?)
en FN55+ = Zuid-Frankrijk valt niet op................

bolwerk Frankrijk: ik heb verschillende kennissen en familie die in Frankrijk iets gekocht hebben en daar wonen, ook in Spanje; dat op zichzelf maakt  niemand op geen enkele manier verdacht vind ik. En niet alle ex-politiemannen hebben zin om over dossiers uit het verleden te praten, en dat kan om diverse gewone begrijpelijke redenen zijn. Dat  hoeft niet per se verdacht te zijn.

459

Re: Hypothese Cobra

cobra wrote:

ga één woord zeggen: laat mij nooit doen.

Dat zijn 4 woorden.

cobra wrote:

stel dat ik nieuwe bewijzen hier op het forum plaats zonder de cel te verwittigen dan zal Cobra hoogst waarschijnlijk een PV op zijn broek krijgen wegens obstructie van het gerecht in een lopend onderzoek.

Beetje goedkoop argument om geen dingen te hoeven bewijzen/verklaren vind ik. Als "ze" u willen pakken hadden ze dat al lang gedaan... denk je dat je geen strafbaar feit pleegt door vb een procureur-generaal te beschuldigen van machtsmisbruik (zelfs als dit zou waar zijn)? Er zijn genoeg uitspraken te vinden waar ze u kunnen mee pakken als ze dat echt zouden willen.


cobra wrote:

op heden geen legale stuitingsdaad

Maar neen. Zoek dit niet zo moeilijk. Aangezien je van een stuitingsdaad spreekt weet je wat dat is. Het stuiten van het onderzoek is extreem simpel. In principe volstaat elke vorm van onderzoeksdaad. Dit wil zeggen dat als men na trekt (onderzoeksdaad) of een verdachte in het dossier nog steeds op hetzelfde adres woont, dit voldoende is om een stuiting te verkrijgen. Dat duurt 2 minuutjes. That's all. Zo simpel is't. Waarom zouden ze dan een ingewikkelde  en riskante stuitingsdaad uitvoeren?

cobra wrote:

Het enige wat mij soms stoort zijn mensen die erbij waren hier op de site en schrik hebben.

Jij bent wel bang voor een PV'tje aan uw broek te krijgen  wink   Eerder "pussy"  in plaats van  "cobra" dan smile

cobra wrote:

Stel dat hier of eender waar op een forum over de Bende van Nijvel iemand details geeft en meldt dat hij of zij erbij waren en die kloppen.
Binnen de 24 uur kloppen ze aan je deur ( de cel) dankzij de CCU die allang eens komen neuzen zijn in 'stilte'.

Ik denk dat ze wel al eerst eens grondig gecheckt zullen hebben of het niet om een fantast gaat. Ze zouden anders behoorlijk veel werk hebben bij 't CCU. En ze hebben al zo een hoop werk. Als ze er niet aan twijfelen, dan zullen ze u uiteraard proberen te traceren. En maar best dat ze daders proberen te identificeren.

Volledige garantie tot 100% anonimiteit op Internet is onbestaand. Zeer grote vorm van anonimiteit is wel mogelijk. Daarbij acht ik de kans klein dat de Computer Crime Unit uw identiteit kan achterhalen (en ik onderschat ze niet) met de middelen die ze hebben en kunnen gebruiken als je deze kent en weet wat kan / niet kan / hen zeer moeilijk maakt (ik heb het over de Belgische CCU, niet op internationale zaken waar bijvoorbeeld de VS ook tussen zit).

De Amerikaanse overheid (FBI/DEA/IRS) heeft meer dan 2 jaar nodig gehad om de identiteit van de beheerder van Silk Road (illegale website n°1 in die tijd) te kunnen achterhalen. Uiteindelijk hebben ze die gevonden omdat een van zijn nicknames op een forum vergezeld was van een email adres met simpelweg zijn eigen naam in. Volledig een menselijke fout van hem dus. De Belgische CCU zal u dus niet zo snel vinden als je u echt verdiept in die materie.

cobra wrote:

...VAN WEYCKAMP...

cobra wrote:

...FARCI...

Gebruik eens de juiste schrijfwijze van eigennamen (al meerder keren gezien). Gewoon al voor de geloofwaardigheid en ook voor geen verwarring te laten ontstaan.

Non semper ea sunt quae videntur

460

Re: Hypothese Cobra

Cobra, alles wat ik weet of te weten kom gooi ik op het forum zoals heel veel mensen hier! Cobra, het is naar mijn mening heel ongeloofwaardig door te zeggen dat je bewijs hebt en u dan telkens terugtrekt of met het zoveelste excuus afkomt dat je mag vertellen. Cobra, kom met bewijzen af. We rekenen op u! Als u dat niet doet komt u net zoals de vele fantasten die hier de gepasseerd zijn. Overtuig ons en doe onze monden openvallen