11

Re: Operatie wapendiefstal

"Een commando van zeven personen" doet inderdaad denken aan eender welke andere Bende van Nijvel-overval: Temse, Nijvel, teams A en B in Eigenbrakel, ... Doet ook denken aan Lhost die een groep mensen moest volgen op weg naar het kanaal. Libert zegt: "ik keurde goed", "ik gaf niet de opdracht" ... geloof ik eigenlijk niet, sorry, dat klinkt als een typische leugen. Kan iemand eens aan Libert vragen wie die 10 in het zwart geklede mannen waren?

FreCr: een aantal van de in de volgende link opgesomde personen » Daders Gevolgtrekkingen in de zin van: "Ze weten het zo goed, want ze stalen het zelf," en "Ze laten dit en dat weg, want het mag niet te veel opvallen," zijn dan snel gemaakt.

12

Re: Operatie wapendiefstal

In het kader van de WNP-operatie is het interessant om dit artikel ook hier te plaatsen:

Alarm in Westvlaamse kazernes

Omdat een bericht was binnengekomen bij de militaire leiding dat terroristen West-Vlaamse militaire kazernes zouden aanvallen op zoek naar wapens en munitie, werden de kazernes in verhoogde staat van paraatheid gebracht. Dat was vooral het geval in de kazernes van de NATO-basis te Zeebrugge, de dienst operaties te Oostende en de opleidingsschool voor onderofficieren te Zedelgem. Aan de ingangen van de kazernes werden friese ruiters geplaatst en de wachtposten werden uitgerust met rubberen kogels. Om welke terroristen het zou gaan wilde de militaire leiding niet kwijt.

Bron: Gazet van Antwerpen | 27 Oktober 1983

Oorspronkelijk had ik dit geplaatst in het topic over de wapendiefstal in Vielsalm.

Werd die beveiliging aan de kazernes in de Westhoek opgeschroefd omdat het plan van Latinus was uitgelekt? Had Christine Van Hees het voor haar dood over dat plan van Latinus? Het gesprek dat zij had gehoord dat ze niet mocht horen?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube