341

Re: Michel Libert

Charly wrote:

FreCR: Je noemt daar gewoon een nazi op om dan te veronderstellen dat nazisme niet tegen homoseksualiteit is?

Even mezelf citeren:

FreCR wrote:

Pas later (na de machtsovername) zijn de Nazi's van "standpunt" t.o.v. homoseksualiteit veranderd en op enkele jaren bijna 180° gedraaid van koers t.o.v. voordien.

Daarmee schreef ik dus dat de Nazi's op korte tijd volledig van koers waren veranderd, en dit na ze de macht hadden gegrepen (dat was in 1933).

Charly wrote:

net als er nazi's waren die vonden dat die ene jood die ze wel kenden niet vergast moest worden omdat dat toch een aardige mens was.

Sterker nog, er zaten (een enorm kleine minderheid) zelfs personen van joodse afkomst op een topfunctie binnen de nazi-partij (bekendste voorbeeld "Emil Maurice") of als militair hooggeplaatsten (bekendste voorbeeld: generaal-veldmaarschalk "Erhard Milch", de op-1-persoon-na hoogste militair (samen met nog enkele)).

Om niet af te dwalen van het topic over Libert nog het volgende: Libert heeft een deeltje van z'n roots in de (Duitstalige) Oostkantons liggen (via z'n vader's kant).

Non semper ea sunt quae videntur

342

Re: Michel Libert

"Hitler reserved his sharpest condemnation of homosexuality for acts that he described as pederasty, though his definition of this is not clear. The term pederasty was used quite generally (at least by the police and the courts) in the 1920s to denote any kind of homosexual behavior, and did not carry the connotation of an assault on a minor. “Pure pederasty,” said Hitler somewhat mysteriously, “seems to me entirely un-Germanic. I feel that it is filth of the lowest order. Pederasts should be expelled from the community of the Volk.” If we accept Otto Wagener’s reporting of this as accurate, it is noteworthy that Hitler used the qualifier, “pure pederasty” here. It  could  be  that Hitler wished simply to distinguish homosexuality from mere homoeroticism."

(...) "From all we can tell, though, Hitler did not spend a lot of time thinking about the “homosexual problem". His remarks were negative, but infrequent."

Dit komt uit » www.ushmm.org (PDF)

Ik heb echter geen bewijzen gevonden die zouden aantonen dat nazisme positief stond ten aanzien van homoseksualiteit, vóór 1933.

343

Re: Michel Libert

Zijn we niet te veel aan het afwijken van de kern van de zaak? M.i. speelt de geaardheid van eventuele daders zo goed als (*) geen rol in deze zaak; en al zeker niet in het licht van de opvattingen van het nazisme (voor of na dat ze aan de macht kwamen).

(*) zo goed als ... ttz: voor wat betreft de piste 'roze balletten', zou dat (zeker gezien de opvattingen in die tijd) iets of wat van betekenis kunnen zijn.

Re: Michel Libert

"Je n’ai jamais voulu impliquer VDB dans les tueries"

Michel Libert revient sur ses déclarations selon lui "mal comprises"

Parlant d’"amalgame" et de "mauvaise compréhension", Michel Libert, qu’interrogeait ce week-end la télévision régionale TV Oost, réfute avoir voulu impliquer l’ancien Premier ministre Paul Vanden Boeynants dans les tueries du Brabant. "Je n’ai jamais dit que VDB (surnom de l’homme politique décédé en 2001) est intervenu d’une façon ou d’une autre dans le contexte des tueries et du WNP", nous a-t-il précisé hier. "On m’a mal compris. On fait une fois encore des liens, des amalgames qui n’ont pas lieu."

Dans sa jeunesse, Michel Libert a appartenu au Westland Newpost et, lié au WNP, à une structure clandestine allemande appelée PAL (Polizei Algemeine Leuchte) dont il a dirigé le Sereg, le service de renseignement. La question: ces structures sont-elles derrière les tueries? Depuis 35 ans, tous les enquêteurs qui ont voulu le prouver et voyaient en Michel Libert le possible géant des tueurs, ont échoué.

Dans quel but revient-on aujourd’hui en Flandre sur cette piste battue et rebattue? Hier Libert explique que d’une interview de plus de trois heures, dont une demi-heure filmée, TV Oost a tiré un extrait réducteur qui, hors contexte, ouvre la porte aux amalgames.

Que fallait-il comprendre?

A-t-il appartenu au PAL et au WNP? Sa réponse: "Oui."

Le WNP a-t-il participé aux tueries? Sa réponse: "Non."

Libert peut-il exclure l’hypothèse, derrière les tueries, d’un électron libre au WNP? Sa réponse: "Non. Mais je rappelle que j’étais  un  témoin privilégié au WNP qui voyait et entendait tout. Cela fait 32 ans que je cherche à comprendre et après 32 ans, je n’ai aucun élément qui fasse le lien entre quelqu’un du WNP et les tueries du Brabant. Je n’ai rien de concret sur personne. Ce n’est pas faute d’avoir cherché."

Autrement dit: de concret, Libert dit ne rien savoir. Restent les hypothèses, extrapolations et supputations.

L’une d’elles: Libert n’exclut pas que quelqu’un ait subtilisé au WNP des rapports de repérages effectués dans des grandes surfaces et les ait refilés à quelqu’un d’extérieur qui s’en serait servi. Sauf à nouveau qu’il était le mieux placé au WNP, qu’il cherche depuis trois décennies et n’a pas l’ombre d’un début de commencement de preuve.

Par contre, Michel Libert réfute clairement hier avoir voulu impliquer M. Vanden Boeynants "d’une manière ou d’une autre dans les tueries et le WNP". Et s’il maintient désigner VDB comme "un des patrons  du WNP", il reconnaît aussi n’avoir "aucun élément concret sinon des convergences".

L’avocate de la famille de l’ancien Premier ministre, Me Véronique Laurent, a déjà qualifié ce propos de "ridicule" et "scandaleux", s’agissant d’accuser "quelqu’un qui n’est plus là pour se défendre".

Bron: La Dernière Heure (Gilbert Dupont) | 31 mei 2018

Re: Michel Libert

Ik lees dit alles weer met de gebruikelijke afschuw, de "bende van Nijvel" ziekte, laat ik het daar maar bij houden.

  1. Bij VDB heb ik persoonlijk nooit een goed gevoel gehad, zacht uitgedrukt. Maar er is meer nodig dan dat en dat heb ik nooit gezien, evenals zovele andere beschuldigingen en heksenjachten. Praatjes. Bovendien was deze man van een dergelijk niveau binnen de macht dat deze zich nooit of te nimmer met WNP of een Libert zou hebben ingelaten, niet zonder tientallen tussenpersonen. De afstand in niveau, aanzien en macht is simpelweg te groot. In mijn legertijd noemden wij ook Beatrix onze baas. Van dien orde zou men dit kunnen zien.

  2. Libert is hoogstwaarschijnlijk homosexueel. Echter binnen die overtuigingswereld vind je vanalles, doorheen het volle spectrum. Van hoog getalenteerde leuke jongens die daadwerkelijk de wereld verbeteren, tot aan "piesnichten" en erger zelfs "kotsnichten". Met de beste wil van de wereld mag Libert zich nooit tot enige groep rekenen, veel te verheven voor hem. Een mislukt pervers figuur, ongeacht sexuele voorkeur, welke er niet toe doet, en weet hoogstwaarschijnlijk helemaal niets over de Bende van Nijvel. Met het diepste respect dient men op sommige plaatsen nog vijftig jaren in te halen.

Ik zou graag de wijzende vinger terug willen buigen naar Libert. Ben ervan overtuigd dat men diepe leegte en misselijkheid zal vinden, waarna we in ieder geval wel verder kunnen.

346

Re: Michel Libert

Soms denk je kan het triester, en ja hoor, het meest denigrerende posting die je maar kan bedenken, een onder majesteit dienende Nederlander met een nickname van een dorpje ten zuiden van Brussel. Homohater pure sang tot op bot gefrustreerd, haat zaaiend jammet.

347

Re: Michel Libert

Verdacht! Misschien weet hij wie "de Nederlanders" zijn die ontbreken? Onderzoek waard!

348

Re: Michel Libert

Dus samengevat vindt Jezus-Eik Libert een "mislukt pervers figuur", los van zijn seksuele voorkeur. Voor mij - maar dit is misschien niet juist - is WNP op zich een vieze, perverse organisatie: nazisme, schimmigheid, manipulatie, gebrek aan democratische controle, diefstal, moorden zelfs, ... Maar voor de mensen die er zelf bij waren was het soms niet meer dan inderdaad een verderzetting van de spannende scoutsbeweging en niet meer of minder dan dat. Front de la Jeunesse ook zo: die gasten noemen zich niet extreem, de trainingen in de Ardennen was gewoon "gezellig kamperen" enz... Dat het WNP ook mislukt is, is bekend.

349

Re: Michel Libert

Eenhoorn, wat een reactie! Komt ervan als je diagonaal leest, van enkele woorden die jou opvallen een eigen verhaal maken.

350

Re: Michel Libert

Was niet makkelijk Reneke maar de commissie diagonaal lezen, heeft besloten de kopers butplug aan u toe te kernen. Met name uw kennis over de geaardheid van WNP-leden en hoe ze in het leven staan is ongeëvenaard.