Re: Jan Palsterman

Sherlock, vooral zijn ex-vrouw niet geloven. Deed alles om hem in slecht daglicht te brengen omdat ze hoederecht over haar kinderen verliezen. Verwaarloosde haar kinderen. Denk dat ze nog steeds geen contact met haar willen.

22

Re: Jan Palsterman

sherlock wrote:

Zonder te rommelen in het privéleven van de familie Palsterman, is het wel belangrijk te weten waarom hij naar Zaïre ging. Construktion Dumon vind ik niet direct info van. Wat was zijn beroep? Heeft Zaïre Construktion Dumon iets te maken met Eurosysmtème Hospitallier Saoedi-Arabië?

Gezien de getuigenissen van de kinderen; dat hun vader niet doelbewust gerekt heeft tot de avond om naar de Delhaize te gaan, zodoende geen afspraak had, lijkt het mij onmogelijk te zijn dat hij een doelbewust slachtoffer was. De overval was goed voorbereid, dus als hij daar geen afspraak had, is dit een verkeerd spoor. Maar in dat geval moeten de kinderen heel zeker zijn. Zijn vrouw heeft een heel dossier daarover, heeft zij bewijzen dat hij daar wel een afspraak had? Diamanten in Zaïre? Identiteitsverwisselingen?

Er zijn toch wel meerdere "liquidaties" gebeurd, niet enkel in Aalst maar ook elders. De onderlinge verbanden kan ik niet leggen dus mss is het eerder "toeval" dan "gericht" met de vele andere slachtoffers als afleiding ... maar 't is wel vreemd.

23

Re: Jan Palsterman

Wat heeft Palsterman en Zaïre nu met de Bende van Nijvel te maken? Palsterman was een man dat met een vrouw zat dat niet correct voor haar kinderen zorgde en hij deed alles voor zijn kinderen.

Re: Jan Palsterman

sherlock wrote:

Zonder te rommelen in het privéleven van de familie Palsterman, is het wel belangrijk te weten waarom hij naar Zaïre ging. Construktion Dumon vind ik niet direct info van. Wat was zijn beroep? Heeft Zaïre Construktion Dumon iets te maken met Eurosysmtème Hospitallier Saoedi-Arabië?

Aangezien deze persoon bij verscheidene forum leden gevoelig ligt, zal ik mijn post dan ook tot het hoogst noodzakelijke beperken.

Medevennoot en aannemer Six Construct, gelieerd aan de Kredietbank, diende dan ook een juridische klacht in tegen de Generale, die achter hun rug de Mexicaanse aannemersfirma SPC aangetrokken had om het ziekenhuiscomplex te bouwen. De curatoren dienden zelf ook klacht in tegen de Mexicaanse firma SPC. Na het overlijden in 1980 van Jean Tytgadt (Kredietbank), de grote baas van Six Construct, werd in maart 1981 een overeenkomst gesloten tussen de verschillende vennoten van het Consortium Eurosystem zodat het juridisch dispuut van de baan was. Eind 1981 werden de werkzaamnheden in Saoedi-Arabië hervat en in 1983 tot een goed einde gebracht. De curatoren slaagden er begin 1984 in om 236 miljoen frank van SPC te recupereren, nadat een SPC-topfiguur door de Zwitserse gerechtelijke instanties gearresteerd werd.

Jan Palsterman werkte voor een bouwfirma Dumon in Zaire (faling 83-84)

Mijn getuige gelooft niet dat hij in de diamanten zat, maar vertelde wel dat hij goed op de hoogte was van de steekpenningen en mooie vrouwen die vanuit Brussel gestuurd werden. Hij heeft zelf de naam Michel Pirkin (FN) laten vallen. De ex-vrouw van Palsterman moet daarvan op de hoogte geweest zijn dat hij daar veel over wist. Hij is enkele jaren weggeweest uit Congo en is dan voor een korte periode teruggeweest. Hij vertelde op dat moment in 1983 nog altijd over de mistoestanden bij Eurosystem en dat hij bij hem thuis een dossier bewaarde.(post franstalig forum)

Mijn respect voor de forumleden waarbij deze materie gevoelig ligt, zou net hetzelfde reageren. Enkel stel ik vast dat steeds dezelfde namen in het onderzoek naar boven komen. Zo maar van de kaart vegen? Neen... Opletten om geen roddels te verspreiden? Ja!

Re: Jan Palsterman

Men moet kritisch kunnen denken is altijd mijn mening geweest. Elke steen kunnen omdraaien, pas zo kan je beginnen uitsluiten. Over Jan Palsterman zijn er al zovele hypotheses geschreven, bladzijden gevuld ...! Er zijn idd véél zaken die op zijn minst merkwaardig zijn zoals oa. de relatie met zijn vrouw. Toch moet ik bekennen dat dit allemaal op toeval berust. Ik weet namelijk met 100 percent zekerheid dat Jan Palsterman een toevallig slachtoffer was. Jan werd niet naar de Delhaize gestuurd door een hogere macht. Hij was gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment, zoals dit het geval is met de meeste slachtoffers. Men kan nog verder en verder blijven zoeken naar Jan Palsterman, maar uiteindelijk is dat een verspilling van tijd en van energie. Er zijn er anderen waar men beter naar kijkt.

26

Re: Jan Palsterman

Hierin ben ik het met je eens. Mensen willen in een complot geloven maar ik denk dat het complot hier van een ander niveau is dan enkele slachtoffers. De toeval van deze slachtoffers draagt er toe bij dat er nog meer dwaalsporen komen en maakt het oplossen nog moeilijker. Ik vermoed dat de reden waarom deze slachtoffers gemaakt zijn een hoger doel hebben dan moord of afrekeningen. Delhaize zelf is een doel? Rijkswacht is een doel? Een politiek doel? Of een combinatie?

Re: Jan Palsterman

Dank voor deze post, Robert.

28

Re: Jan Palsterman

Robertvandeurnen wrote:

Jan werd niet naar de Delhaize gestuurd door een hogere macht. Hij was gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment, zoals dit het geval is met de meeste slachtoffers. Men kan nog verder en verder blijven zoeken naar Jan Palsterman, maar uiteindelijk is dat een verspilling van tijd en van energie. Er zijn er anderen waar men beter naar kijkt.

Volledig akkoord. Je moet enkel het verloop van die dag lezen - zoals de kinderen al zo vaak verteld hebben - om te weten dat Jan Palsterman een toevallig slachtoffer is van de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Jan Palsterman

Dit vind ik een vreemde post.

Ben, die mij steevast, in zowat alle topics, voorkomt als een voice of reason die iedereen probeert te behoeden van al te boude uitspraken of al te snelle conclusies, maar hier probeert de discussie te sluiten met het ‘argument’ dat twee kinderen zoveel jaren later uitsluitsel geven over de beweegredenen en gedragingen van hun vader op de bewuste dag.

De oudste van beide was als ik het goed heb 12 jaar. Er is geen enkele 12 jarige, laat staan jonger, die precies weet waar zijn ouders mee bezig zijn, of wat zij in gedachten hebben gedurende de dag. Wat voor een kind voorkomt als ‘Het was nu eenmaal gezellig dus het liep uit’, kan in het hoofd van de ouders iets heel anders zijn geweest. ik zeg niet dat het zo IS, maar het kan zeker niet worden uitgesloten.

Re: Jan Palsterman

Phil au sauf, hier heb je zeker een punt! Het lijkt ons makkelijker om achter elke raid een slachtoffer te zoeken die mogelijk een duister verleden heeft, of kan gelinkt worden aan iets wat het daglicht niet mag zien.

Voor mezelf is het topic Palsterman niet voldoende onderzocht op dit forum. Natuurlijk weet ik dat een aantal forumleden rechtstreekse banden hebben met de familie.

Vaak lees ik op dit forum dat het leek in Aalst alsof de bende op iets aan het wachten was alvorens ze gingen toeslaan. Als je dan denkt dat Palsterman mogelijk een dossier had van steekpenningen tijdens Eurosystem, dan vraag dit toch om meer onderzoek?

De onderzoeksrechters laten nu ook weten dat de bende inderdaad gerichte doelwitten hadden, maar zeggen niet welke & niet bij welke raid. Persoonlijk blijf ik denken aan het koppel Fourez - Finné - Palsterman.

Maar dat ben ik natuurlijk.