1

Bijgenaamd "sherrif". Hij was als onderzoeksrechter belast met het onderzoek naar de overval in Beersel. Hij ging in 2007 op pensioen » Afscheid in mineur voor Guy Bellemans

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Zwarte geld-circuit ontdekt bij ex-Anderlechtspeler Jef Jurion (uitbater Auberge du Chevalier te Beersel waar conciërge werd vermoord) leidde tot de Kirschen-affaire met Hilaire Beelen (vriend Paul Cams en andere industriëlen en financiers: Blijweert, Blaton, De Pauw, Rossignol). Het onderzoek naar de boekhouding van Jef Jurion leidde eveneens tot de onthulling van het voetbalomkoopschandaal (Standard) en de blootlegging van het zwarte geldcircuit bij voetbalclubs en dan vooral bij Anderlecht. Bank van Loo (Ronald Rossignol) was de huisbankier van Anderlecht. De vader van de vermoorde Jacques Van Camp zat in het bestuur van Anderlecht. Bank van Loo en Ronald Rossignol waren gelieerd met de bank Copine (Blijweert). Leon Finné werkte bij de bank Copine.

En zeggen dat Guy Bellemans zelf nog bij de junioren van Anderlecht heeft gespeeld. Maar schaken kon hij niet. Guy, als je dit leest, weet je wie ik ben.

Guido Bellemans tijdens zijn getuigenis op de Tweede Bendecommissie in juni 1997:
https://nbocdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2004/09/27/NBSV_C1BELLE.MM.jpg?maxheight=460&maxwidth=638&scale=both

Ik weet uit de de eerste hand - en dat wil in dit hele kluwen toch wel wat zeggen - dat Bellemans de enige onderzoeksrechter in België was die toen met een wapen rondliep. Hij had groot gelijk, lijkt me, met de Jurions en andere onbetrouwbare sujets. Guy, spreek me maar tegen als het niet zo is. Mijn codewoord is: 'Michel' en 'De Strijcker'.