311

Re: Verhaal van Kuros

En als het in Aalst copycats waren?


Soms wijst er veel in die richting omd,maar bij de terug gevonden zakken in het kanaal kan men al de feiten aan elkaar knopen,ook aalst,want men vond er de maaltijdcheques die gestolen waren uit de delhaize van aalst of is dit juist een afleidingsmanouvre om de overval aan de Bende van Nijvel te linken.

Maar dan moet er toch nog een link zijn met de andere feiten,want wie plaatste die cheques dan bij de rest(=de zakken met wapens)?

Of er is ruzie ontstaan in de Bende van Nijvel en er is ook sprake van ruzie in de bende van Baasrode in die periode,DS had ruzie met Salesse,en laat het nu juist DS zijn die opgemerkt is Aalst.

Stel je voor dat er echt een "Bende Van Hofstade" was ... (wat een lef dan ...)


Hoe het je draait of keert het is gewoon lef.
Want de overval of liquidaties worden eigenlijk gewoon openbaar gemaakt voor het effectief gaat gebeuren.

Aalsterse zwarte humor of typisch voor de durf van de "traditionele" bende???


Nog iets dat aangeeft dat de streek gekent was:hofstade is een deelgemeente van Aalst,Brusselaars die hier komen zullen dit al niet kennen,buitenlandse huurlingen zeker niet,wat niet wil zeggen dat ze niet in aanmerking komen,maar wat wel zeker is is dat ze aalst kenden + omgeving.
Nog bij te vertellen dat er ook een zigeunerpark was in hofstade.

312

Re: Verhaal van Kuros

club: nog meer see my point!

Als ze dan nog eens naar een plaatselijk radiooke bellen...nog meer een bewijs dan dat het belgen zijn ipv buitenlandse huurlingen!

Mijn vraag is gewoon omdat men met eventuele bewijzen"bewijzen zijn er in dit geval niet" zou kunnen aantonen dat men de buitenlandse piste kan vergeten!

Is het al niet gemakkelijker dat men het in dit kleine landje moet gaan zoeken dan dat er bv een internationale piste open staat?

Als bv. een Kuros kan zeggen ja ik heb ze binnen gekregen en het waren allemaal Belgen!

Da vrouweke in Wallonie" al zijn het copycats van toen" herkent zelfs een buur ofzoiets!

De agent dat neergeschoten is bij de overval van dekaise beweert ook altijd bij hoog en bij laag iemand herkent te hebben!

De DNA match zou van een bekende naam in het dossier zijn"als het al waar is" maar veel bekende buitenlandse namen zijn er dus niet direct"denk ik "!

Was zomaar een plotse gedachte van mij: lees niet om iemand aan te vallen zeker niet Kuros in tegendeel! Maar met een paar getuigenissen of woorden weten we al genoeg of men de buitenlandse piste kan wegwerpen!

In mijn ogen is dat dan al een flinke stap en veel zoekwerk vooruit! indien niet...ook goe

313 (edited by club_le-happy-few 21-09-2009 23:11)

Re: Verhaal van Kuros

Tja opdrachtgever kan de streek kennen en de (uitheemse) uitvoerders eerst getraind hebben. Hij kan zelf naar de radio getelefoneerd hebben. Die radiozender was in Vlaams-Brabant ook enorm populair (regio Sint-Pieters-Leeuw, Halle,...).

Is er een link met bv. leden van die lokale radio. Denk maar aan Sylvain Tack die geen heilige was (drugshandel, fraude,...).

Mi Amigo, Sylvain Tack:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sylvain_Tack

Wat als de daders onder dag gewoon fabrieksarbeiders waren in de buurt van Sint-Pieters-Leeuw en Mi Amigo daar altijd opstond (en zo op die grap gekomen zijn, of gewoonweg zo met elkaar wilden communiceren wanneer de operatie begon)? Ook dicht waar Bultot zijn schietoefeningen hield. De Staerke's zijn geboren en getogen in die regio ...

314 (edited by Raf 22-09-2009 16:45)

Re: Verhaal van Kuros

Waarom lijkt mij het verhaal van Kuros niet onwaarschijnlijk:

Rijkswachter Marcel Morue die gedood werd tijdens de overval op Colruyt Nijvel kreeg maar liefst 27 projectielen in zijn lichaam. 27 maal een kogel of hagel door iemand jagen, dat is niet meer vermoorden, maar letterlijk iemand kapotschieten. Dit is des te meer verdacht omdat Marcel niet lang voor zijn dood een bende criminelen opgerold had en een eigen dossier over de bende aan het samenstellen was. Heeft hij de verkeerde dossiers opgevraagd ? de verkeerde mensen in hogere rijkswachtkringen in vraag gesteld ? tegen de verkeerde collega loslippig geweest ?. Dit is allesinds toch een zeer verdacht feit.

Temeer de bende in Nijvel een tijdje gewacht heeft na het doodschieten van het echtpaar Dewit. Gewacht op de combi met Morue? was hij voor sommigen een blok aan het been? De politie van Braine zet de achtervolging in op kruispunt 'allard'. Mijns inziens tegen beter weten in.

Dan de weinig besproken overval in Maubeuge, er belt een persoon die totop heden onbekend gebleven is naar de politie via de gekende '17' in Frankrijk. Zou het niet kunnen dat er een lid van de bende gebeld heeft , juist om politiemensen ter plaatse te krijgen? Elk normaal mens die de hulp van de politie inroept gaat nadien toch ook een verklaring afleggen, of tenminste zich kenbaar maken. Dit is hier niet het geval.

Bij aankomst van de politiemensen worden zij direct beschoten door iemand die op wacht staat. Zo een operatie op het getouw zetten om in een kruidenierszaak wat etenswaren te stelen? laat me niet lachen. Wie bij deze overval dan wel geviseerd werd weet ik niet, heb me tot nu toe te weinig verdiept in Maubeuge.

Au Trois Canards is overduidelijk een liquidatie.

Dus is het verhaal Kuros op zijn minst nader te bekijken, en komt het bij mij zeker niet ongeloofwaardig over.

Re: Verhaal van Kuros

Ik denk dat het verhaal van Kuros zeker waar kan zijn.

Hoe komt het dat bepaalde personen in die periode wisten dat ze beter niet dat weekend (periode) naar Delhaize konden gaan. Er moet zeker meer geweten zijn in Aalst (onder bepaalde bevolkingsgroepen).

Een persoon die ik ken - die zich agressief op de werkvloer gedragen had - werd door een collega aangesproken. Hij kon de collega met wie hij een geschil had laten "verwijderen" als eventueel ook andere mensen. Hiervoor werd hij door een deze collega aangesproken (alles zou een ongeluk zin). Nadat men die collega nagetrokken had: ... Had een dubbelleven (prostitutie Noordkwartier) ... verdiende 's nachts een veelvoud van wat hij in de fabriek verdiende.

Wat zat hij daar dan onder dag te doen?


Het is misschien ver gezocht maar er moet toch een reden voor zijn. Als je duizenden Belgische frank per week verdiende, wat zit je dan in een fabriek te doen. Hoe kende hij de juiste personen die alles bij nader onderzoek konden weerleggen  (lees als fantastenverhalen afdoen) ...

316

Re: Verhaal van Kuros

Als je duizenden Belgische frank per week verdiende, wat zit je dan in een fabriek te doen.


Dat zijn dekmantels,echte grote drugsbaronnen werken ook meestal,zo maak je het minst verdacht,want als je thuis zit en je koopt je een nieuwe wagen dan zal men al vragen beginnen stellen.
De echte profs hebben 2 levens,één dat gezien mag worden en 1 die het daglicht niet mag zien.
Met miljoenen kan je ook niet gaan smijten officieel,alles moet gedekt worden,alleen in het milieu kan je zwarte geld gebruiken,voor wapens,drugs,enz..liquidaties...want in aalst zijn er vreemde zaken gebeurd.
Een slachtoffer kreeg een grote geldsom op haar rekening voor de aanslag gebeurde,de herkomst is nooit achter haald,dus heeft dat iets met de Bende van Nijvel te maken? Indien ja,dan kan het slachtoffer wel eens betrokken geweest zijn, dit zijn allemaal dingen die het verhaal van kuros sterker maken, het enige wat eigenlijk ontbreekt zijn bewijzen,want na zoveel jaar is dat moeilijk...

317

Re: Verhaal van Kuros

Inderdaad, KUROS kwam  bij mij ook zeer geloofwaardig over.Zo'n verhaal zit je toch
niet uit je duim te zuigen?Maar inderdaad bewijzen voorleggen na 25 jaar is een andere zaak!
Als de "zaak KUROS" nu weg is naar de onderzoekers dan ben ik wel eens benieuwd wat
voor een uitleg hij gaat krijgen of wat ze er nu van denken.

318 (edited by Biggus Dickus 22-09-2009 23:54)

Re: Verhaal van Kuros

In het geval dat deze theorie van de liquidaties klopt heb ik toch enkele kanttekeningen:

  • heeft er iemand besef van hoe moeilijk het is om al de koud te maken personen op ongeveer hetzelfde tijdstip in/aan de Delhaize van Aalst te krijgen? Het zou toch eenvoudiger zijn geweest de targets apart te doden, zodat ze minder snel aan elkaar gelinkt konden worden? Of wisten ze dat het onderzoek nooit in die richting zou lopen?

  • indien dit daadwerkelijk het geval geweest is moeten er toch een redelijk aantal personen op de hoogte moeten zijn geweest van de afrekeningen? Er moeten toch meerdere tussenpersonen zijn geweest? Waarom heeft er nooit iemand van de betrokken personen, gewild of ongewild, een tipje van de sluier opgelicht of zijn mond voorbij gepraat, ook al liet het onderzoek in die richting te wensen over?

  • zou de Bende voor deze onder het mom van een overval gepleegde moorden het risico nemen bij de lurven gevat te worden? Waarom al die moeite? Een groot gevaar voor hen lag immers in de meerdere contacten die moeten gelegd zijn met de mensen die hun naasten of kennissen uit de weg wilden laten ruimen. Of waren ze zo zeker van hun stuk? Was het hen louter om de kick te doen?

  • in het geval de vorige overvallen ook (gedeeltelijk afrekeningen waren): waarom schakelde de Bende over van het doden van mensen die betrokken waren bij  wapensmokkel, duistere transacties en high-society seksfeestjes naar het mollen van kleine garnalen in Aalst?

  • voor mij nog altijd de hamvraag: waarom hielden ze het na Aalst voor bekeken? Was het het orgelpunt van hun campagne, waarbij ze in al hun arrogantie nog wat rekeningen hebben vereffend? Indien ja, waarom dan in Aalst?

319 (edited by club_le-happy-few 24-09-2009 19:53)

Re: Verhaal van Kuros

Of het waren andere uitvoerders in Aalst of ... Misschien waren de andere moorden op bestelling, en deze hoofdzakelijk voor eigen rekening. Hierdoor worden ook de andere moorden gecamoufleerd. Anders zou men denken: doofpotoperatie, politieke moorden, ... Tegen nu komen ze eerder over als gekken of marginalen die willekeurig gaan moorden volgens ingeving vh moment. Gangsters vermoorden normaal nooit kinderen. Moorden zelfs helemaal niet, tenzij het echt niet anders kan.

Is het gedeeltelijk politieke operatie? Doofpotmoorden, meer middelen verkrijgen voor rijkswacht + het einde van de verschillende "populaire" gangsterbendes uit die tijd. Mensen uit Bendes van De Staerke, Borains, ... tijdelijk uit roulatie halen door hen vast te zetten als "Bende verdachte".

320

Re: Verhaal van Kuros

Wat betreft de nationaliteit van de daders: de leider : kleine man 1.60m 50-55 jaar was franstalig en gaf de instructies! Kan naar mijn mening Belg, Fransman of even goed Italian of Siciliaan geweest zijn, hij had het meest uiterlijk van een "echte" boef te zijn (rechtstreeks uit een gangsterfilm!) de anderen vooral de "lange" of "reus" waren duidelijk nederlandstalig! Daarmee bedoel ik : vlamingen! Geen Nederlanders! En vermoedelijk van de "streek" !
Waarom ze na Aalst gestopt zijn? Naar mijn mening en dat van een dame die er zeker meer van weet: iemand  neergeschoten die ze eigenlijk niet mochten neerschieten! En iemand te weinig! Het is in Aalst niet volgens plan verlopen!
En hoe konden ze 3 doelwitten samen op hetzelfde uur naar daar brengen? Ieder voor zich! Zorgen dat uw slachtoffer tussen 19.30u en 19.35u op de parking komt! Desnoods ga je mee! De rest werken zij wel af !

Bekijk ook een intervieuw van BULTOT :
Hij veklaart hetvolgende : Er zijn mensen naar de parking "gelokt" en daar het zwijgen opgelegt! Mensen die te veel wisten! Of om andere reden! en in hetzelfde intervieuw beweert hij ook dat de "rijkswacht" er zeker mee te maken heeft! Dit is ook de mening van Meester Callebaut : hij blijft tot de dag van vandaag overtuigt: "het waren allemaal executies! Dit is ook de piste die te weinig of niet onderzocht is geweest! Waarvan de uitvoerders en opdrachtgevers goed wisten: DAT GAAT MEN TOCH NOOIT KUNNEN GELOVEN! En ze hadden nog gelijk ook !