321

Re: Verhaal van Kuros

waarom hielden ze het na Aalst voor bekeken?

Daar kan je verschillende hypotheses voor openen:

  • Ruzie in de bende (tussen opdrachtgevers en uitvoerders?) en uit wraak heeft een deel van de groep besloten om nog 1 keer in actie te schieten (misschien wel met andere leden),en dit keer echt een ravage aan te richten zoals nooit te voor. En om daarna alles te dumpen in het kanaal, daar worden alle feiten aan elkaar gelinkt. Maar wat opviel is dat de riot gun en ander wapens die in Aalst gebruikt werden niet in de zakken zaten, enkel de maaltijdcheques uit Aalst zitten in de zakken. Verder kan je je afvragen waarom voor de aanslag wapens werden gelegd in het Osbroeckpark in Aalst, juist achter de Delhaize gelegen.

  • Of er kan iemand vermoord zijn die niet mocht gedood worden onder de slachtoffers.

  • De reden voor Jumet waarom het gestopt is: de killer werd gedood door agent Nevens Eddy.

322

Re: Verhaal van Kuros

kuros wrote:

Wat betreft de nationaliteit van de daders: de leider : kleine man 1.60m 50-55 jaar was franstalig en gaf de instructies! Kan naar mijn mening Belg, Fransman of even goed Italian of Siciliaan geweest zijn, hij had het meest uiterlijk van een "echte" boef te zijn (rechtstreeks uit een gangsterfilm!)

Toch geen gelijkenissen met N 9 en N 9 bis (robotfoto's)? Betreft hier wss kolonel Mathen, zou de leider geweest zijn bij Temse (Wittock-Van Landeghem).

323

Re: Verhaal van Kuros

kuros wrote:

Wat betreft de nationaliteit van de daders

In het geval van Aalst zou het gaan om 6 personen die zich op de Grote Markt lieten opmerken. Opvallend, daar is het feit dat er op het eerste zicht duidelijk sprake is van 2 groepen. De kleinste en de oudste sprak Frans en was duidelijk de leider, hij praatte en de anderen luisterden, hij zei het volgende: "Demain a 9h00 dans l'atelier; touts les mondes d'accord?" Deze man was omringd door 2 bodyguards of luitenanten. De anderen praatten Nederlands, echt beschaafd Nederlands. Toch iets wat de buitenlandse piste weer miniem maakt, ze kan betrokken zijn maar in Aalst betwijfel ik het.

Wat ik er kan uit opmaken is dat er zowel Nederlandstaligen als Franstaligen bij betrokken zijn en hun bezoek om 3u 's morgens op de grote markt is opmerkelijk, alleen dat het 2 groepen waren en ze droegen jagerskledij, dus de Franstaligen waren daar niet om in Aalst de bloemetjes buiten te zetten en om dat uur is het daar in week zo goed als dood.

Het is duidelijk dat die man heel veel lef hadden, om dan nog eens net voor de overval nog eens met hun standlichten rond te rijden en de lokale radio op te bellen.

324

Re: Verhaal van Kuros

Beste,

  1. Die historie van die lichten wil ik wel opklaren: Reden ze met hun kleine lichten of waren ze uit? In de Franse grootsteden was het lang normaal om NIET met de grote lichten in de stad te rijden. Bv. Parijs. om de tegenliggers niet te verblinden daar door de grote etalages en de straatverlichting er reeds voldoende licht was. Misschien een aanwijzing...

  2. De Nederlandstalige persoon gebruikte bij de bestelling van een rondje het woord "verschoning" ipv "pardon" of "excuseer". Dit schijnt zuid-Nederlands te zijn (Belgie) maar ik heb dit nog nooit gehoord in die toepassing. Dit is een zeer oud-taalgebruik die zou wijzen op een opvoeding door groot-ouders die Nederlands hebben aangeleerd aan het kind maar dat nadien in een franse omgeving is opgevoed en geen contact meer had met de Vlaamse modern taalgebruik.

325

Re: Verhaal van Kuros

Ja dat 'verschoning' houd me ook wel bezig. Er is geen enkele normale Vlaming die dit woord nog gebruikt. Bijna hetzelfde als naar een 'versnapering' vragen in een cafe ofzo. Als je met dergelijke bedoelingen een cafe binnenstapt (vergaren van inlichtingen) dan doe je dit toch zo onopvallend mogelijk, en stel je je op die manier toch niet aan?

326

Re: Verhaal van Kuros

Die historie van die lichten wil ik wel opklaren:Reden ze met hun kleine lichten of waren ze uit?

Ze reden met hun kleine lichten,maar toen er iemand een opmerking maakte (teken deed naar hen) toen legden ze hun normale lichten aan,terwij ze even later terug hun normale lichten uitdeden en terug hun kleine lichten aandeden,ik vindt dit  opmerkelijk...was dit een teken voor iemand??Bv het teken om te vertrekken,het teken van een observatie voertuig om zich naar de Delhaize te begeven???

Dus de historie van die lichten kan een reden hebben,het was al donker,en ze zijn bij het uitrijden van het stad terug opgemerkt met hun kleine lichten...

ja dat 'verschoning' houd me ook wel bezig.
er is geen enkele normale vlaming die dit woord nog gebruikt.

Klopt,en nog iets,wie gaat er nu eten bestellen in een taverne waar men gaat sluiten,oké je kan het vragen maar zo blijven aandringen is toch ook verdacht,die kerel moest gewoon het gezicht zien van kuros,meer niet.
Zelfde met het vragen van een scotch van het vat...ook blijven aandringen...
Ook opvallend de ene vraagt een alcoholische drank,bij het 2 rondje,maar de andere naast hem zegt hem,geef hem maar een cola...ik weet nu niet of dit die kleine oudere man was,maar er was duidelijk sprake van een leider of misschien wel 2,want het leken 2 aparte groepen van 2 maal 3man.

een cafe binnenstapt

Ook hier gaat men verdacht te werk,de ene opent de deur,en kijkt of iedereen weg,maw of de café leef is,daarna opent hij de deur voor zijn 'vrienden'...

En ze gaan pas binnen als de garcon buiten stapt naar het planton tegenover de zaak;bij de agente die er de wacht had (ze gebeld toen de laatste klant vetrok om haar een duveltje te brengen),vinden jullie dat nog toeval???
Die moesten duidelijk kuros hebben,of beter gezegd zien om hem de dag erna te herkennen....

327

Re: Verhaal van Kuros

DIT  WAS AL DE DAG ZELF : 9/11/1985 Ze mochten duidelijk door niemand gezien worden! Waarom ik dan wel? Waarom de moeite doen om tot zo laat te wachten om binnen te kunnen komen? Ze waren supper beleefd, in tegenstrijd met hun uiterlijk had ik dat niet verwacht! Geen van hen is naar toilet gemoeten! Ze waren duidelijk niet aan het uitgaan! Iemand heeft hen speciaal naar daar gestuurd! Vermoedelijk dezelfde persoon die mij om 19.30u dan naar "hun" heeft gestuurd ???

328

Re: Verhaal van Kuros

Echte cafegangers waren het ook niet. Rodenbach of skotch van 't vat!? Ik ken geen enkel cafe waar ze dat hebben.

Re: Verhaal van Kuros

Rodenbach of skotch van t vat !?
ik ken geen enkel cafe waar ze dat hebben

De feiten speelden zich af in 1985, toen was scotch van het vat misschien wel in zwang (ik zou het niet weten, ik was toen net iets te jong om bier te hijsen). Rodenbach van 't vat is niets speciaals, dat vind je nu nog.

Ze waren supper beleefd, in tegenstrijd met hun uiterlijk had ik dat niet verwacht!

Kuros, herken je sommigen op de robotfoto's? Herinner je ze nog in die mate dat je eventueel nieuwe robotfoto's zou kunnen laten samenstellen?

330

Re: Verhaal van Kuros

Kuros,misschien moet jij eens onder hypnose en herinner je dan meer van de daders,
maar  deze methode blijft natuurlijk wel een beetje twijfelachtig.Wat denk je zelf hier-
over? Zou je zoiets wel zien zitten of vindt je het maar niks?