401

Re: Verhaal van Insider

zenga wrote:
Insider wrote:

Natuurlijk Reneke, opgeven, net voordat je de bende ontmaskerd hebt!. Meer dan 35 jaar zijn diverse onderzoekers bezig om alles in kaart te brengen. Toch iedere keer opnieuw verschijnen er figuren op het forum die zonder onder- en achtergrond denken de manier gevonden te hebben om de zaak tot een oplossing te brengen.

Dit was en is een degelijk forum, met mensen die respectvol omgaan met alle ins- en outs. Wil je meedoen, prima maar verdiep je eerst in de geschiedenis van wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. En dan nog, wie ben jij om te denken dat je zonder samenwerking met anderen dit wel op zal lossen. Samenwerking is de sleutel, vooral door alle dwaalsporen die neergelegd zijn.

Je hebt net hetzelfde gedaan in het Bonkoffsky topic na Aubanel zijn statement. Je hebt geen idee wie hij is, wat zijn opleiding is, wat zijn functie is, wat hij materieel in zijn bezit heeft, of hij al dan niet in direct contact staat met onderzoekers/betrokkenen noch wat er al dan niet is doorgegeven aan info in beide richtingen. Je refereerde naar de 'serieuze ex-posters' die het forum verlaten hebben door (o.a.) dergelijke verklaringen, en de ironie is je dat je geen weet hebt of Aubanel al dan niet met die mensen communiceert, wat die weten noch of ze net als ik voor hem zouden "vouchen" (bij gebrek aan een beter Nederlands woord). Hoe zou je het immers ook kunnen weten? En dan speel je direct de man.

Ik ben niet uit op een ellenlange discussie die als maar persoonlijkere vormen aanneemt, zo hebben we er al genoeg gehad recent. Maar net zoals jij meent redenen te hebben om info niet te publiceren, zo zijn er ook anderen (met info die gechecked is, gedubbelchecked is, etc ...).

Insider wrote:

Ik denk dat ik heb aangetoond dat er een zeer grote kans bestaat dat Bouhouche nog in leven is

Je hebt een theorie verkondigd, die inderdaad niet onmogelijk lijkt door de vreemde manier hoe in Frankrijk met zijn ongeluk/dood is omgegaan, en - daarvoor moet we je jou op je woord geloven - door vroegere verklaringen van Bouhouche naar jou toe. Dat is m.i. van een hele andere orde dan "een zeer grote kans".

En tot slot: je slaat de nagel op de kop: iets weten/met iets bekend zijn, is iets anders dan dat kunen bewijzen.

Wat is het probleem met Aubunel? Dat hij denkt dat Bonkoffsky een van de reuzen is? Dat is aan Aubunel. Ik respecteer zijn mening en weet niets over zijn achtergrond. Wat ik wel zeg is dat Bonkoffsky niet de reus was, en ik denk dat Aubunel  dat ook zo ziet. Indien niet, even goede vrienden. Over Aubunel weet ik verder niets en heb ik ook geen mening.

Maar voor de goede orde, waar gaat dit over? Ga terug 'on topic'en stop met dit dom gekwak. Nogmaals, ik heb nooit gezegd de wijsheid in pacht te hebben, maar ik praat over wat ik heb meegemaakt en waar ik bij betrokken was. Ik heb maanden met Bouhouche opgetrokken. Jij ook?

402

Re: Verhaal van Insider

'Verhaal van Insider': dit topic heeft, zoals het er nu bijligt, geen enkele meerwaarde gehad voor het forum. Hier of daar een vermoeden, hoogstens, en ik geef toe dat ikzelf werd meegezogen door dit 'fantastisch' verhaal. Geen enkele aanwijzing echter dat deze opdrachtgever of gene uitvoerder betrokken was. Noppes. Ik denk dat Insider de Nulmeridiaan heel goed door zijn lichaam heeft voelen lopen (ik zal maar niet zeggen welk lichaamsdeel of hij wordt weer vulgair), maar daar is, voor wat mij betreft, nu een eind aan het komen. Dat hij maanden met Bouhouche heeft opgetrokken siert hem niet en neemt nu ook het laatste greintje respect weg. Wie trekt er nu op met een moordenaar?

403

Re: Verhaal van Insider

Insider wrote:

Wat is het probleem met Aubunel? Dat hij denkt dat Bonkoffsky een van de reuzen is? Dat is aan Aubunel. Ik respecteer zijn mening en weet niets over zijn achtergrond. Wat ik wel zeg is dat Bonkoffsky niet de reus was, en ik denk dat Aubunel  dat ook zo ziet. Indien niet, even goede vrienden. Over Aubunel weet ik verder niets en heb ik ook geen mening.

Maar voor de goede orde, waar gaat dit over? Ga terug 'on topic'en stop met dit dom gekwak.


Dan moet je nog eens herlezen wat je gepost hebt als reactie in die topic. Maar prima, laten we dat onderwerp rusten.

Insider wrote:

Ik heb maanden met Bouhouche opgetrokken. Jij ook?

Ikzelf niet direct neen, een directe relatie van mij wel, en veel langer dan een paar maanden. Allicht in andere omstandigheden dan jouw ervaring.

404

Re: Verhaal van Insider

Het forum dient om gedachten uit te wisselen en tot nieuwe inzichten te komen a.u.b.

Los van het volledige verhaal van insider ben ik eens dat Bouhouche hoofdverdachte is die op een zeer verdachte manier is omgekomen.
Dat net hij zo'n bizar ongeval heeft waarbij hij onherkenbaar verminkt is, is op zich al verdacht( hoeveel mensen hebben zoiets voor?). Maar dat er nog voor een duidelijke identificatie al een crematie is , dat is nog veel verdachter!
van waar die haast? Wie heeft het geregeld, want zen familie woont in het buitenland. tegen dat je ze hebt geinformeerd en voorbereiding laat treffen om af te komen is hij al uitgestrooid).
Als je wilt weten of hij nog leeft moet je zijn familie in het oog houden (ik weet het, het is vrij laag). Van vrienden en zelfs van je vrouw kun je afscheid nemen, maar niet van je kinderen! Indien deze man toch nog leeft zou ik hem niet benaderen, die kerel is levens gevaarlijk!

405

Re: Verhaal van Insider

Insider, enkele vragen over jouw "werkrelatie" met Dani (Bouhouche) :

1) je hebt het over enkele maanden : wanneer precies en was dat continu (24-24) of eerder sporadisch ? Graag een precieze timeline.
2) je hebt/had contacten met bekenden/kennissen van B. : kun je dat (her)bevestigen ? Ben je op basis daarvan in de mogelijkheid om B. te traceren, zo hij nog in leven zou zijn ?
3) de belangrijkste vraag : stel dat iemand de band tussen B./Suriname aan Bobke Beijer zou stellen : wat zou dan zijn reactie zijn, denk je ?

Alvast bedankt voor jouw antwoord. Graag in volgorde van vraagstelling indien mogelijk.

P-51

406

Re: Verhaal van Insider

P-51 wrote:

Insider, enkele vragen over jouw "werkrelatie" met Dani (Bouhouche) :

1) je hebt het over enkele maanden : wanneer precies en was dat continu (24-24) of eerder sporadisch ? Graag een precieze timeline.
2) je hebt/had contacten met bekenden/kennissen van B. : kun je dat (her)bevestigen ? Ben je op basis daarvan in de mogelijkheid om B. te traceren, zo hij nog in leven zou zijn ?
3) de belangrijkste vraag : stel dat iemand de band tussen B./Suriname aan Bobke Beijer zou stellen : wat zou dan zijn reactie zijn, denk je ?

Alvast bedankt voor jouw antwoord. Graag in volgorde van vraagstelling indien mogelijk.

P-51

Dat jij nu net degene bent die dit moet vragen. Zo op het eerste gezicht zou je zeggen die man weet iets en die man wil iets. Nu heb ik net je 351 postings bekeken, ik weet graag met wie ik te maken heb, en wat valt er dan op? Niets, geen enkele concrete bijdrage,de zogenaamd kritische noot zonder inhoud. Misschien zijn je intenties nu anders, dus ik ga je toch antwoord geven.

Mijn relatie met Bouhouche dateert van 1978, daarna ben ik hem wat uit het oog verloren tot we samen in dezelfde acties betrokken werden. Die maanden waar ik het over heb waren voorafgaand aan de coup. Waarom jij daar een timeline van zou moeten hebben is mij niet duidelijk, dus geef dat eerst maar eens aan.

Je tweede vraag is meer concreet en mijn antwoord daarop is ja. Zoals ik ook al richting Douglas de Coninck stelde. Als Bouhouche nog leeft kan ik hem vinden. In ieder geval denk ik te  kunnen aantonen dat hij daar was na zijn zogenaamde dood. Zoals je kan lezen in mijn mails aan De Coninck, zonder winstbejag en zonder restricties. Hij was welkom gedurende het gehele onderzoek.

Wat je belangrijkste vraag betreft: stel deze vraag aan Bob zelf. Hoe moet ik weten wat Bob zegt of denkt? Zoals je in al mijn postings kunt lezen had ik contact met Dani niet met Bob. Of Bob weet had van al wat er speelde moet je hem vragen. Of hij je dat gaat vertellen is een andere zaak, want wat is jouw belang? Wil jij deze zaak oplossen? geef dan aan wat je wil.

Zo van, ik ben P51 en ga onderzoek doen naar Bouhouche en zijn relatie met de Suriname-coup. Of heeft P51 andere intenties?
Speel je het eerlijk, dan doe ik mee, anders hou op met interessant doen, daar zijn er al genoeg van op het forum.

407

Re: Verhaal van Insider

Insider,

Vreemd dat je meer vragen stelt dan ikzelf ... jouw toontje is onderhand ook al meer dan een vertrouwd gegeven op deze en andere sites. Maar goed, elk vogeltje zingt zoals ie gebekt is, zeker ? Ik weet niets (gelukkig maar) maar jij pretendeert alles te weten. Zou best kunnen, maar één ding kan ik je wel zeggen : ik heb geen 10 jaar nodig om te onthullen dat ik een nitwit ben. Jij wel, blijkbaar, maar dat zal dan wel met jouw extreem narcistische attitude te maken hebben.

Goed dan, je kent MB wel maar over Bob kun je niets relevants vertellen. Alweer vreemd, want Bob en MB hebben elkaar langer gekend dan jij en MB.

Over het Suriname/MB verhaal het volgende - gepikt van de site van Les Tuéries maar soit :

michel a écrit:
RB a écrit:
Le dossier Suriname n'a absolument rien à voir avec l'assassinat de Mendez.
MB a parlé de ce dossier pour balader les enquêteurs et éviter qu'ils ne s'intéressent trop à lui.

Mais que vient faire Bouhouche dans cette histoire de Surinam? Y a-t-il participé oui ou non?

Rien !
Du reste, comment aurait-il pu ?
Il émerge à la Gd de 1973 à 1983 avec relevé journalier des présences.
Simple question de bon sens.
Encore une de ces trop nombreuses digressions du forum, destinées à nous éloigner de l'essentiel.

RB a écrit:

Encore une de ces trop nombreuses digressions du forum, destinées à nous éloigner de l'essentiel.

C'est une accusation lancée par un militaire hollandais et qui fut vérifiée par la CBW.

Tja, en dan niets meer ... waarschijnlijk zijn onze Zuiderburen ook nitwits, trollen of hoe je ze ook wil benoemen. Waarom begin je eigenlijk niet zelf een forum met enkel maar would-be speurders ? Waarom iedereen maar ordinair schofferen omdat ze te min zijn voor jou ? Waarom steeds die E-sider attitude naar mensen die het absoluut niet eens zijn met jou? Waar je ook je opwachting maakt, steeds weer wordt je voorwaarts getackeld en dat kan niet zonder reden zijn.

Als je toch nog iets relevants weet te vertellen : laat maar komen. Dit is een open forum, bedoeld voor mensen die - op welke wijze dan ook - betrokken zijn of zich betrokken voelen met het BvN-verhaal. Schofferen is dus niet nodig, corrigeren mag altijd. Maar kom dan wel met concrete aanknopingspunten en niet met pseudo-historisch geleuter, gelardeerd met eigenlof en vuilbekkerij.

Mvg,

P-51

P-51

408

Re: Verhaal van Insider

Op welke wijze ben jij dan betrokken bij de Bende van Nijvel. Dat laat je niet zien in je postings. Maar je begrijpt het al, met jou zal dat niet lukken. Het prototype van 'ík wil zo graag meedoen, niks weten maar interessant lopen doen'. Niets anders dan forumvervuiling, Jij hebt niets te vertellen vriend  dus waar zou ik jou op moeten corrigeren. Ga iemand anders vervelen, dit is zonde van de tijd.

Wat Bob betreft, die zal zeker veel over Dani kunnen vertellen maar is daar ook mee gestopt door 'leunstoelwarriors' zoals jij. Mensen die zonder kennis over hem, zijn daden en motivatie hem gaan vertellen hoe slecht hij wel was. Willen iemand ter verantwoording roepen waar ze niets van weten. Zo iemand ben jij ook, wij zijn uitgepraat!

409

Re: Verhaal van Insider

Da's wishfull thinking, vrees ik. Hij begint verdacht veel te lijken op een diertje :

Anansi is een mythische spin uit volksverhalen uit West-Afrika en de Caraïben.

Kenmerkend voor de Anansiverhalen is dat Anansi zijn tegenstanders steeds te slim af is. In zijn karakter heeft hij zowel elementen van de schurk als de egoïst: hij heeft er geen probleem mee om zijn vrouw Akuba of een van zijn vele kinderen te bedonderen, wanneer hij daar zelf voordeel van heeft (en in de regel is dat voordeel: meer eten).

Maar goed, hij is uitgepraat - ik ook.

410

Re: Verhaal van Insider

Zenga: Zie hieronder artikel 438 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht. Merk op dat het register enkel op verzoek aan de burgemeester of een door hem aangewezen ambtenaar moet worden vertoond. Voor onder meer 'reisgezelschappen' geldt deze regeling overigens niet. Een andere vraag is hoe lang deze nachtregisters (moeten) worden bewaard. Die periode zal veeleer kort zijn.

"Hij die er zijn beroep van maakt aan personen nachtverblijf te verschaffen wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie indien hij:
1e. nalaat zich onverwijld bij aankomst van de persoon die in de door hem gehouden inrichting de nacht zal doorbrengen een geldig reisdocument of een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht te doen overleggen;
2e. geen doorlopend register houdt of nalaat daarin onverwijld bij de aankomst van die persoon zijn naam, woonplaats en dag van aankomst aan te tekenen of te doen aantekenen alsmede zelf daarin aantekening te houden of te doen houden van de aard van het overgelegde document, en, bij het vertrek, de dag van het vertrek;
3e. nalaat dat register op aanvraag te vertonen aan de burgemeester dan wel aan de door deze aangewezen ambtenaar.
2
Met dezelfde straf wordt de gelijke nalatigheid gestraft van degene die er zijn beroep of een gewoonte van maakt aan meerderjarige personen een terrein, daaronder begrepen iedere binnenhaven of elk binnenwater ingericht tot het afmeren van pleziervaartuigen, al of niet met daarbij behorende voorzieningen, ter beschikking te stellen voor het houden van nachtverblijf of voor het plaatsen dan wel geplaatst houden van kampeermiddelen of daartoe enig bouwwerk, niet zijnde een inrichting als bedoeld in het eerste lid, ter beschikking stelt.
3
Op nachtverblijf, verschaft aan meereizende echtgenoten, minderjarige kinderen of aan reisgezelschappen, is het voorgaande niet van toepassing."

De concrete regels inzake het nachtregister vind je terug in de APV (Algemene Plaatselijke Verordening) van de betrokken gemeente.

Charly wrote:

dan moet je toch het parcours van de Bonvoisin eens beter onder de loep nemen, de man is roetzwart. trouwens, een groot deel van Leopoldistisch post-w.o. II ultrarechts stamt uit het verzet tegen de nazi's. niet al wat extreem-rechts is is ook nazi, het uitschot komt in verschillende kleurtjes en geurtjes, de één al onwelriekender dan de andere. Waarmee ik niet gezegd heb dat de Bende van Nijvel uit extreem-rechtse overwegingen handelde. Maar dat er een extreem-rechts tintje aan zat, dat lijkt me niet onwaarschijnlijk, vooral bij het "voetvolk". Maar de eigenlijke doelstelling ligt vermoedelijk elders.

Uitschot is uiteraard per definitie 'extreem-rechts'. (Uiterst) links bestaat alleen uit engeltjes.