631

Re: Aalst: 9 November

Charly wrote:

Kunnen the end of FreCr mij uitleggen of er twee banden zijn: tussen het niet aannemen van een aangeschoten bendelid en het vinden van de wapens in '86 enerzijds en het wel aannemen van een aangeschoten bendelid en de "ontdekking" dat de spullen pas in '86 in het water gesmeten werd?

Ik denk dat ik deze vraag niet goed begrijp. Volgens ik het kan "begrijpen" is de vraag:

  • het niet aannemen van een aangeschoten bendelid en het vinden van de wapens in '86

  • het wel aannemen van een aangeschoten bendelid en de "ontdekking" dat de spullen pas in '86 in het water gesmeten werd?

Kan je deze vraag iets specifieker stellen?

De zaken los apart:

Over een "killer" die dodelijk zou getroffen zijn door een politiekogel volg ik grotendeels dezelfde mening als "the end". De kans dat de dader dodelijk geraakt is lijkt me eerder klein in de gekende omstandigheden. Toch, ook al is de kans zeer miniem, uitsluiten kan je niet.

Wat de gevonden spullen in '86 betreft: daar zijn verschillende meningen/hypotheses rond. Ik weet niet wat het juiste antwoord is daar rond. Ik kan wel mijn persoonlijke mening daar rond geven maar dat is slechts een gedachte en geen "bewezen" feit. Daar schiet je (behalve als je geïnteresseerd bent in mijn gedachtes, maar ik denk het niet wink) niets mee op dus bespaar ik u die ook. smile

Non semper ea sunt quae videntur

632

Re: Aalst: 9 November

Nogmaals, de reus achterin de Golf GTI is ter hoogte van het Stro Kapelleken springlevend gezien door 3 onafhankelijke getuigen. Hij probeerde de kofferklep te sluiten en iets verder aan het hoerenkot Jagershof is de Golf gestopt en is de chauffeur uitgestapt om het kofferdeksel te sluiten. Deze info en getuigen zijn bevestigd en verhoord door de CWB.

633

Re: Aalst: 9 November

FreCr, dat heb je juist "begrepen". Instinctief zouden we denken dat het andersom is: een dode reus is gekoppeld aan het weggooien van de wapens kort daarna (verdere overvallen kunnen niet meer) en een levende reus is gekoppeld aan het weggooien van de wapens in '86 pas (nieuwe overvallen waren nog mogelijk geweest kort na Aalst). Ik denk dat dit een aanwijzing is dat groep Delta eerlijk was, anders had de veronderstelde manipulator in die groep (de persoon die zei dat men opnieuw moest gaan duiken in Ronquières) wel wat beter gemanipuleerd.

Re: Aalst: 9 November

Niet alles werd weggegooid in Ronquières. Er ontbreekt nl. nog de riot guns, 7.65, .22, het machinepistool, ... Dus zelfs na een dumping in 1986 i.p.v. 1985 kon de Bende nog altijd, met of zonder een overleden dader (ik laat in het midden of dit nu de reus/killer/oude was), doordoen en was dit misschien wel haar intentie of boodschap naar de buitenwereld toe.

635

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:

Er stonden 2 of meer personen op de steenweg om klanten te verwittigen, sommige klanten zijn zelfs doorgereden. Van die getuigen is er naar mijn weten niemand neergeschoten, wat wel is is dat één van de getuigen die beschoten is op de parking en een hoofdwonde had en is terug gekeerd naar de ingang (steenweg) tijdens de overval na zijn vlucht van de parking. Hij is één van de hoofdgetuigen trouwens.


De man die vluchtte met zijn Opel Kadet is Donald Roelandt. Hij werd als bij wonder slechts licht gekwetst door 1 of 2 schampschoten.

the end wrote:

De persoon naast hem op de parking toen hij vluchte is neergeschoten dat wel.

Wie was dat?

636

Re: Aalst: 9 November

Het waren naar het schijnt 3 mannen die iedereen tegenhielden. Ik denk dat de derde bij de Bende van Nijvel hoorde om de ingang vrij te houden en dat hij ook de persoon is dat de andere heeft neergeschoten en dan terug in de massa is verdwenen.

637

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:

Het document en wat je erover schrijft bepaalt dit. Doordat je het niet gezien hebt heb je ook niet door dat dit document er anders uitziet dan duizenden andere PV's. Want als je veel PV's gezien hebt en ook dit document moeten je de verschillen opgevallen zijn.

Meer dan 3 weken geleden (4 augustus 2018) schreef ik bij toeval over die PV in een e-mail aan Ben dat er een reden is waarom die PV moeilijk te vinden is. (vraag het maar na als je me niet gelooft.)

Doordat ik hier niet in geuren en kleuren over dit pv zit te leuteren en enkel maar een (correct) antwoord gaf op de specifieke vraag er gesteld werd, ga jij eventjes wat veronderstellingen daarover gaan publiceren hier op dit forum.

Welnu, het maakt me weinig uit of jij (of iemand anders) nu denkt of ik dat document al dan niet gezien heb, ik stel enkel maar vast dat ik hier op het forum al 5 maand deze informatie juist vertel en dat jij me gedurende gans die tijd tegen sprak tot voor kort. Onlangs ontdekte je dat ik wel eens gelijk zou kunnen hebben, dus gooide je het maar over een andere boeg: de feiten/gegevens niet meer tegenspreken maar tegenspreken dat ik over die informatie beschikte. Het gaat bij u al lang niet meer over de "feiten juist weergeven". Nu had ik eerlijk gezegd ook geen verontschuldigingen voor het maandenlang tegenspreken verwacht, dat hoeft overigens ook niet voor mij.

the end wrote:

Tevens in tegenstelling tot jij kom ik wel het originele volledige document tegen (niet op het net) en kan ik er eenvoudig naar verwijzen op de website, waar jij niet in slaagt al hoewel je beweert het eerder gezien te hebben.

Bij deze: proficiat. Onbegrijpelijk dat men het standbeeld van Dirk Martens op de Grote Markt van Aalst nog niet heeft vervangen door een van u. Deed ik dan ergens enige moeite om er naar te verwijzen? Ik dacht het niet. Mij gaat het niet om het verwijzen of het gelijk halen, mij gaat het om de correcte informatie te plaatsen. Tevens in tegenstelling tot jij doe ik dit al maanden.

Ik heb informatie gedeeld (i.v.m. Nevens) en ik heb vermeld van waar ik de info haalde (het pv). Dat is al geen "hypothese" of "zotte gedachte" meer dan. Mijn excuses dat ik niet bereid ben u nog eens alles uitgebreid per aangetekend schrijven te bezorgen.

the end wrote:
FreCR wrote:

(...) Smith & Wesson (...)

Dit gegeven is al heel lang gekend. Verder dan de gekende gegevens kom je niet.

Natuurlijk. Dat gegeven is al meer dan 30 jaar gekend. Behalve voor u dan, jij bent daar recentelijk pas achter gekomen. Dat ik niet verder kom dan de gekende gegevens: daar geef ik u 100% gelijk in. Ik beperk me tot de "gekende gegevens" in plaats van zelf wat hocuspocus te doen en fictieve gegevens te gaan verzinnen. Daar zou niemand boodschap aan hebben.

the end wrote:

De mening deel ik niet. Er is immers nog veel onduidelijkheid over de rol van de rijkswacht die dag. Hoe het zat met die voetbalmacht en BBQ van de rijkswacht en de wagens die wel of niet starten. Ook het exacte moment van de mobile post die de supermarkten bewaakte (rijkswacht) en het verlaten van de parking hun positie op het begin en tijdens de overval. Zo gekend is het allemaal niet, de rijkswacht was opvallend afwezig en het is allemaal heel onduidelijk. Was A. Pint ook niet in de buurt door die rijkswacht activiteit (feest)? Is het logisch dat de rijkswacht er pas om 19u47 aankwam, wat is de rol of het niet verwittigen van het R4tje daarin?

Maar neen. Die gegevens zijn allemaal al gekend. Het is niet omdat het onduidelijk is voor u, dat het daarom noodzakelijk onduidelijk voor de speurders is. De zaken die onderzocht worden of onderzocht zijn geweest, daarvan hangen ze het resultaat niet allemaal aan uw/onze neus.

Afsluiter: Om te vermijden dat dit een eindeloze discussie wordt die op de man af gespeeld wordt: ik zou het appreciëren als de discussies op dit forum niet over de al-dan-niet "dossier"-kennis of toegang tot bepaalde stukken van forumleden gaat, maar wel over de al-dan-niet correctheid-van-informatie indien er ergens iets fout zou weergegeven worden.

kenza wrote:

Het waren naar het schijnt 3 mannen die iedereen tegenhielden

"Naar het schijnt" ... dus met andere woorden: daar zijn getuigen van die dat gezien hebben? Wie?

kenza wrote:

ik denk dat de derde bij de Bende van Nijvel hoorde om de ingang vrij te houden en dat hij ook de persoon is dat de andere heeft neergeschoten en dan terug in de massa is verdwenen.

Denk je dat omdat er een getuige is die dat allemaal heeft gezien of denk je dat als hypothese (= gokje)?

Non semper ea sunt quae videntur

638

Re: Aalst: 9 November

Beste FreCr, je bent met veel woorden aan het googelen. Maar het gaat er niet om of de PV kan vinden (het is ondertussen voor het volledige forum duidelijk dat je dat niet lukt) maar wel of je hem "gezien" hebt. Dit beweer je toch overvloedig in het topic Aalst foto's (denk ik). Het is me ondertussen duidelijk dat je niet gezien hebt, je weet er immers niets over.

Trouwens, anders dit document al ooit gezien? Of ben je een uitzondering die er dan toevallig geen details van weet? Er staat informatie in die nog nooit in de media gekomen is, dus openbaar is het zeker niet.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

639

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:

het is ondertussen voor het volledige forum duidelijk dat je dat niet lukt

Sinds wanneer ben jij woordvoerder en spreekbuis voor het volledige forum waarbij je uzelf de taak toekent om ook in die hoedanigheid uitspraken te doen?

Wat voor het volledige forum duidelijk is, daar spreek ik me niet over uit. Ik vind niet dat ik recht heb om in anderen hun naam te kunnen en mogen spreken. Wat voor mezelf duidelijk is wat berichten betreft die geplaatst zijn door u, daar kan ik me wel over uitspreken maar ga ik om de goede vrede op dit forum te bewaren voor mezelf houden.

the end wrote:

Het is me ondertussen duidelijk dat je niet gezien hebt, je weet er immers niets over.

Het is me ondertussen duidelijk dat ik maanden lang aan een stuk de juist informatie plaats over dat document en van hetgeen ik er over plaats niets van onjuistheden qua opmerkingen mogelijk zijn. Toch bizar dat ik in staat ben om specifieke informatie te geven over een bepaald iets waar ik naar uw mening en bij uitbreiding het voltallige forum in uw functie van woordvoerder, immers niets over weet. wink

the end wrote:

Trouwens anders dit document al ooit gezien?

Welk document?

Non semper ea sunt quae videntur

640

Re: Aalst: 9 November

FreCR wrote:

Maar neen. Die gegevens zijn allemaal al gekend. Het is niet omdat het onduidelijk is voor u, dat het daarom noodzakelijk onduidelijk voor de speurders is. De zaken die onderzocht worden of onderzocht zijn geweest, daarvan hangen ze het resultaat niet allemaal aan uw/onze neus.

Oei, we mogen ons geen vragen stellen over de rijkswacht. Gelukkig krijg ik dingen onder mijn ogen en niet tegen of aan mijn neus. Is er wel geweten hoe het met de rijkswachtploeg verlopen is die instond voor de mobile bewaking? Ik zal je iets verklappen; dit is ook een onderdeel van de bewuste (pv) document. Waar was de rijkswacht toch die avond?

kenza wrote:

Het waren naar het schijnt 3 mannen die iedereen tegenhielden. Ik denk dat de derde bij de Bende van Nijvel hoorde om de ingang vrij te houden en dat hij ook de persoon is dat de andere heeft neergeschoten en dan terug in de massa is verdwenen.

Kenza, ik kan totaal niet volgen met wat je bedoelt. Wie is er waar neergeschoten?

Juul wrote:

De man die vluchtte met zijn Opel Kadet is Donald Roelandt. Hij werd als bij wonder slechts licht gekwetst door 1 of 2 schampschoten.

the end wrote:

De persoon naast hem op de parking toen hij vluchte is neergeschoten dat wel.

Wie was dat?

Ja klopt D. Roelandt is met de RG2 beschoten. Het dichtste slachtoffer is een paar wagens naast waar hij stond D. en E. Nijs.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.