501

Re: Aalst: Vlucht

De info van Pieter DB klopt niet, ten eerste van op de brug boven de E40 kun je niet zien of de Golf rechtsaf is gegaan. Ten tweede, in 1985 stond daar frituur het laag plafond dat in het zicht stond en ten derde, de Golf is door meerdere mensen gezien op de steenweg Aalst-Ninove.

Re: Aalst: Vlucht

Misschien tussentijds in Rebecq (schoolvriend/vals alibi van Beijer/en schuilplaats Farcy/Philippe De staerke) gewacht, om daarna schijnvertoning te geven in bos van Houssière. Huis zou in jaren 80 op naam schoonzus Farcy gestaan hebben maar ook adres 'maatschappelijke zetel' van garage schoolvriend Beijer (sinds 1973).

Farcy's domicilie op zowat alle belangrijke locaties (ch. Boondael, Rebecq, Beersel, ...). Vaak op naam schoonzus, ook voor nepfirma's. Ook Otten ... 1001 garages, immo, nepfirma's tot in Frankrijk, Dubai, Italië. Straf voor derderangsgaragist. Is hij niet Joods. Of enkel keppel-achtig hoefje op trouwfees?

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

De info van Pieter DB klopt niet, ten eerste van op de brug boven de E40 kun je niet zien of de Golf rechtsaf is gegaan.

Dat is je reinste flauwekul kenza. Vanop de brug is perfect te zien of een auto rechtsaf de Industrielaan (rode pijl) indraait.

https://nsm09.casimages.com/img/2018/08/28//18082804521314738715866536.jpg
https://nsm09.casimages.com/img/2018/08/28//18082804521314738715866537.jpg

Maar ja, als de Golf daar naar rechts zou gereden zijn dan klopt uw theorie van Leerbeek/Kester natuurlijk niet en dat vind je ambetant.

Trouwens Pieter heeft niet gezegd dat hij de Golf daar naar rechts heeft zien afdraaien. Hij zegt enkel dat hij een Golf met open koffer heeft zien rijden op de brug over de E40 in de richting van Ninove en dat na de brug de Golf uit het zicht is verdwenen.

kenza wrote:

Ten tweede, in 1985 stond daar frituur het laag plafond dat in het zicht stond

Waar stond die frituur exact? Trouwens zelfs al stond die frituur daar op de hoek, dan nog kan de Golf daar naar rechts gedraaid zijn.

kenza wrote:

en ten derde, de Golf is door meerdere mensen gezien op de steenweg Aalst-Ninove.

Dat beweer jij. Feit is dat de Golf niet opgemerkt werd aan de versperring aan de Doorn. Dat is ook logisch als de daders de nieuwe N45 hebben genomen en niet de oude Ninoofsesteenweg N405. De speurders hebben dit nagetrokken en zijn tot de conclusie gekomen dat de daders langs die N45 moeten gereden hebben. Op het forum is aangetoond geweest dat de N45 effectief al in gebruik was op het moment van de overval van Aalst.

Het maakt weinig uit, zo luidt de conclusie als de Delta-cel in 1987 alle mogelijke trajecten met de chronometer overdoet in een zware Volvo. Die nacht is een klein detail over het hoofd gezien: de N45, pas enkele weken daarvoor in gebruik genomen. Die verbindt, iets westelijker, Aalst eveneens met Ninove. Een fonkelnieuwe autoweg. Vier rijvakken. Prima verlicht. Aantal verkeerslichten, in die tijd: nul. De N45 mondt in Ninove uit vlak bij De Doorn, zo vermeldt het proces-verbaal 100.673 van de Delta-cel. Maar: ‘Vanop de plaats waar het dispositief staat opgesteld, is er geen controle mogelijk op de nieuwe autoweg.’ Latere verificaties laten zien dat de Bende inderdaad de N45 heeft gebruikt.

Re: Aalst: Vlucht

Merovinger wrote:
kenza wrote:

Ten tweede, in 1985 stond daar frituur het laag plafond dat in het zicht stond

Waar stond die frituur exact? Trouwens zelfs al stond die frituur daar op de hoek, dan nog kan de Golf daar naar rechts gedraaid zijn.

Volgens mijn info (uit de Kruispuntbank van Ondernemingen) bestaat frituur 'Laag Plafond' pas sedert 6 november 1990 (ondernemingsnummer 0734.206.955).

505

Re: Aalst: Vlucht

Dat was een houten chalet, dat stond waar nu de Mazda garage is gevestigd.

Hoe dan ook, de Golf is aan het hoerenkot de Lapino's gezien, aan café 't Paken aan het Strokapelleken door 3 personen en aan het hoerenkot het Jagershof, waar ze het kofferdeksel gesloten hebben, en geen enkele keer op de expresbaan Aalst-Ninove. En nogmaals; vanop de brug E40 kun je niet zien of de Golf rechtdoor of rechtsaf is geslagen. Wat ik wel vermoed is dat de Bende van Nijvel aan de oude Wasserij op de Molenstraat in Erembodegem is vertrokken.

Natuurlijk is de Golf niet gezien aan de wegversperring de Doorn. Ten eerste; agent Nevens heeft direct de achtervolging ingezet en via radiocontact wist hij dat kruispunt de Doorn was afgesloten. Dat bewijst dat ze juist voorbij het hoerenkot het Jagershof zijn afgeslagen richting Okegem-Pamel-Neigembos. De getuigenissen zijn bevestigd door de CWB. Dit bevestigt ook het verhaal van Joel Lhost dat de weg via binnenbanen goed voorbereid was.

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:

Jullie schijnen te weten welke Golf het was en hoe rap die reed, maar klopt dit wel? Want één van de 2 getuigen is duidelijk over de Golf namelijk:

"(...) voorbijgestoken werd door een auto VW Golf, nieuw model donkere metaalkleur

Of de Golf opgedreven was weten we niet, en over de kwaliteiten van de chauffeur daar weten we ook niets van.

Ik snap niet welk punt je hier wil maken. Het nieuwe model Golf 2 GTI uit leverbaar in 1985 had 112pk en ging van 0 naar 100 in 10,3 seconden (ja dus nog trager als het oude model). De Golf 1 GTI deed dit in 8,7seconden. De 16v met 129 pk is pas in maart geintroduceerd in de Golf 2 GTI dus die hebben ze met zekerheid niet gehad.

507

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:
Ben wrote:

Ik snap je link tussen de "werkelijke vluchtroute" en het vinden van de zakken niet. Zou je dit kunnen verklaren?

Men kan het ook omdraaien. Wat zijn de elementen waarop jullie vermoeden dat de Golf vanaf Leerbeek verder de zuidelijke richting gevolgd heeft?

Wat moet er omgedraaid worden? Ik zal mijn vraag even herhalen: Ik snap je link tussen de "werkelijke vluchtroute" en het vinden van de zakken niet. Zou je dit kunnen verklaren?

kenza wrote:

En nogmaals vanop de brug E40 kun je niet zien of de golf rechtdoor of rechtsaf is geslegen

Dankzij Google Street View hoef je zelfs niet naar ginder te rijden om te zien dat deze stelling niet klopt » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

508

Re: Aalst: Vlucht

retrophilips33 wrote:

Ik snap niet welk punt je hier wil maken. Het nieuwe model Golf 2 GTI uit leverbaar in 1985 had 112pk en ging van 0 naar 100 in 10,3 seconden (ja dus nog trager als het oude model). De Golf 1 GTI deed dit in 8,7seconden. De 16v met 129 pk is pas in maart geintroduceerd in de Golf 2 GTI dus die hebben ze met zekerheid niet gehad.

Een punt wil ik niet maken, gewoon de gegevens die er beschikbaar zijn opsommen. Met de eigenschappen van de wagens had ik me nog niet bezig gehouden. De komende tijd zal ik die weg eerst eens gaan bekijken dit zal al een beter beeld geven i.v.m. de bochten en het voorbijsteken.

Over de Golf type II van Wikipedia:

  • 1.8 GTI, 1.781 cm³, 4-in-lijn, 112 pk, 157 Nm, 909 kg, 9,7 s, 191 km/h, 1984 - 1986

  • 1.8 GTI 16V, 1.781 cm³, 4-in-lijn, 139 pk, 168 Nm, 933 kg, 8,6 s, 208 km/h, 1985 - 1986

Welke type Golf ze hadden weten we niet, maar ze hadden de gewoonte om nieuwe of de nieuwste modellen te stelen en die ook aan te passen en of op te drijven. Of dit ook zo was met de daderwagen weten me niet maar de kans is wel heel groot. Ze zullen hem ook wat lichter gemaakt hebben. Hoeveel de achterzetel in zijn geheel weegt weet ik niet, maar al het overtollige eruit maakt de wagen lichter wat de acceleratie iets ook verhoogt.

Merovinger wrote:

Maar ja, als de Golf daar naar rechts zou gereden zijn dan klopt uw theorie van Leerbeek/Kester natuurlijk niet en dat vind je ambetant.

Trouwens Pieter heeft niet gezegd dat hij de Golf daar naar rechts heeft zien afdraaien. Hij zegt enkel dat hij een Golf met open koffer heeft zien rijden op de brug over de E40 in de richting van Ninove en dat na de brug de Golf uit het zicht is verdwenen.

De drie routes die ze grondig onderzocht hebben, komen alle drie in Leerbeek/Kester uit. Leerbeek vlak aan Kester is het laatste punt waar de daderwegen door getuigen gezien is en alle routes leiden naar Leerbeek. (Om volledig te zijn is er nog een test naar Molenbeek gedaan over de E40.) En over een frituur of niet, de getuige stond te laag om te zien naar waar de Golf reed.

Merovinger wrote:

Het maakt weinig uit, zo luidt de conclusie als de Delta-cel in 1987 alle mogelijke trajecten met de chronometer overdoet in een zware Volvo. Latere verificaties laten zien dat de Bende inderdaad de N45 heeft gebruikt.

Ik weet niet uit welke periode die uitspraak komt, maar of ze daar nu nog van overtuigd of zeker van zijn betwijfel ik. Het is raar maar de vlugge weg is niet degene die het meest logisch is i.v.m. de metingen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

509

Re: Aalst: Vlucht

Zoals the end aanhaalt en terecht, als je op de brug staat of op je fiets zit kun je onmogelijk, en zeker in het donker, zien of de Golf rechtdoor of rechtsaf is geslagen. De Golf is in Meerbeke gezien, ongeveer voor het geel kot, wat wil zeggen dat ze via de steenweg naar Okegem-Pamel-Neigembos gereden zijn. Hoe dan ook, alle sporen bevestigen tot nu dat ze in Kester hocus pocus verdwenen zijn.

510

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Dat was een houten chalet, dat stond waar nu de Mazda garage is gevestigd.

Kenza, weet je dit met 100% zekerheid dat dit zo was eind 1985? Ik heb namelijk luchtfoto's van Groot-Aalst waar geen enkel obstakel op te zien is op de plaats waar nu de Mazda garage is die het zicht zou kunnen belemmeren. Verder merk ik op dat je weldegelijk kan zien als een auto rechtsaf zou inrijden.

kenza wrote:

Hoe dan ook, de Golf is aan het hoerenkot de Lapino's gezien (...) aan het hoerenkot het Jagershof (...)

Daar werd ongetwijfeld een plaatsbezoek gebracht om te "onderzoeken" als dat klopt. wink

kenza wrote:

De getuigenissen zijn bevestigd door de CWB.

Dat de getuigenissen afgelegd werden kan misschien bevestigd geweest zijn, maar is er ook bevestigd door de CWB dat de getuigenissen met zekerheid juist zijn?

kenza wrote:

Hoe dan ook, alle sporen bevestigen tot nu dat ze in Kester hocus pocus verdwenen zijn.

Gelieve een lijst te bezorgen met "alle sporen" die dit bevestigen.

Als dit zo is, vraag ik me toch af hoe het komt dat niemand ze in Kester zelf gezien heeft. Wellicht zitten die meer - dan - 100 mensen die ze moeten gepasseerd zijn allemaal in het complot en durven ze allemaal niets zeggen omdat Bouhouche (die volgens sommigen nog leeft natuurlijk) ze allemaal een kopje kleiner komt maken.

Non semper ea sunt quae videntur