Re: Michel Nihoul

Of het nu een truuk is of niet, ik vraag mij af waarom ze die man niet opsluiten.

Re: Michel Nihoul

Die mens heeft mij altijd gefascineerd ... Wat ik echter ook vrij bizar vind: zijn naam komt in praktisch álle zaken op dit forum (X-dossiers, Affaire Dutroux, Bende van Nijvel, ...) voor en hij lijkt me (vooral in de jaren 80) een zéér belangrijk persoon geweest te zijn (op de hoogte van zowat alles, vriendjes met XDD) maar ...

Nu woont hij al jaren in een bescheiden appartementje in Zeebrugge. Ik heb hem wel eens ontmoet, ik moet zeggen dat hij alles behalve een onuitwisbare indruk naliet. Er was natuurlijk 'iets' met hem maar dat zal mijns inziens veel te maken hebben met het feit dat ik wist wie hij was. Wat ik wel wil toevoegen is dat hij heel erg straks gekleed was, en enorm geparfumeerd. Vrij uitzonderlijk voor een bejaarde man, als ik het zo mag uitdrukken. Misschien een onbelangrijk detail, maar dit viel mij wel onmiddellijk op.

Eigenlijk zou men zijn huidige handel en wandel eens moeten onder de loep nemen. Met wie heeft hij contact, wat doet hij in het dagelijks leven. Ik vind het feit dat hij niks meer van zijn vroegere 'glorie' zou hebben toch vrij bizar en onwaarschijnlijk.

23

Re: Michel Nihoul

Vermoedelijk werd hem een gedragscode opgedrongen door zij die hem beschermen. Vergeet nooit zijn uitspraak niet van "... ik heb een arm zolang als de Donau"! Nihoul is de kernpersoon in verschillende onopgeloste misdaden! Hem op de rooster leggen zou een groot aantal zaken verduidelijken! Of zoals aanklager Michel Bourlet ooit zei: "Si on me laisse faire", maar men liet hem niet doen!

Re: Michel Nihoul

Inderdaad Leo, ik ben van hetzelfde gedacht als jij. Ze laten Nihoul gewoon gerust. Naar mijn bescheiden mening is dit individu van heel veel onopgeloste misdaden op de hoogte. Hij weet mijns inziens wie er schuil gaat achter de Bende van Nijvel. Men laat hem rustig genieten van zijn oude dag in Zeebrugge...

Re: Michel Nihoul

Voor alle duidelijkheid, ben ik ook van overtuigd hoor, van het feit dat Nihoul van meer weet. Ik vind het gewoon crapuleus dat hij zomaar verder kan gaan met zijn leven. Ondertussen ook al 77, dus de tijd begint te dringen.

Ik ben ook volledig overtuigd van zijn netwerken/connecties, maar het is toch onmogelijk in te beelden dat niémand hier kan ingrijpen?Frustrerend is het alleszins des te meer. Nu, hij moet dan nog wíllen spreken ook, als hij mist blijft spuien (zoals met die Duitse journalist) staan we weer even ver.

Nog een klein vraagje voor club-le-happy-few: je sprak over de connecties met XDD, die ook in enkele artikels worden aangehaald. Online vind ik hier echter ook weer niet zo héél veel over, terwijl uit jouw relaas (specifieke bedreigingen, schuldeisers en zelfs personeel afdreigen) blijkt dat jij hier wel wat meer van weet. Kan je eventueel kwijt waar je deze details vandaan haalt?

26

Re: Michel Nihoul

Mensen zoals Nihoul moet je aanpakken volgens hun eigen werkwijze. Ontvoeren, onmeedogenloos behandelen, martelen en verminken. Maar als weldenkend persoon ga je dan geweldig uit de bocht, alhoewel deze werkwijze ook wel toegepast word door sommige regimes! In ons geval onmogelijk om met zulk optreden resultaten te boeken!

27

Re: Michel Nihoul

Daarmee krijgt de ondervrager vooral het resultaat dat hij wil horen, niet noodzakelijk de (gehele) waarheid. Op den duur weet je dan niet meer welke bekentenissen nu de juiste zijn. Voorbeeldje: de Borains. In de regimes waar zo'n technieken toegepast worden, scheelt er meestal wel ietsje meer dan aan dat van ons waardoor ik toch blij ben dat ik hier leef. Toch zouden sommige mensen wel eens wat goeie kletsen mogen krijgen. wink

Non semper ea sunt quae videntur

28

Re: Michel Nihoul

Als hij dan zo belangrijk is, waarom bestaan er op dit forum dan maar drie pagina's over?

In de X-dossiers staan overduidelijke details over zijn connecties maar steeds is hij de dans ontsprongen. Ze hebben hem wel wat financiële misdrijven kunnen opspelden maar dat was het dan. Terwijl de rest letterlijk in de doofpot is verdwenen. Dutroux was immers de blikvanger. En die heeft alle zeer interessante details van het zeer lijvige en wijdvertakte dossier in de publieke opinie verdoezeld. Tot vandaag de dag nog vergaapt de pers zich aan dit marginale type dat weliswaar veel leed veroorzaakte. Maar heeft men zijn Tsjechische en Hongaarse connecties uitgegraven? Of de tientallen jaren voor zijn betrapping?

Er zijn daar destijds zeer belangrijke gerechtelijke dossiers letterlijk op vijf minuten door de rechtbanken 'behandeld', zonder vervolgingen. Dossiers die nochtans sleutels waren en zijn tot een enorm netwerk. Fortunato, Eurosystemes, etc... gekoppeld aan wapen- en andere handel van FN en PRB met aandeelhouderschappen van de Generale Maatschappij. Wie destijds aan die maatschappij raakte, raakte ook aan België. Ik vertel niks nieuws, dit is bekende info.

Ik denk dat Nihoul gekoppeld was/is in met deze invloedssferen, aan de sex-en chantage zijde dan, en daar zijn voordeel uithaalde. In dergelijk milieu gedij je enkel als je iets weet wat schade kan berokkenen. Past perfect in de X-dossiers en de methodiek. Maar hem koppelen aan de Bende is waarschijnlijk een stap te ver. Er zullen raakvlakken zijn met de milieu's waarin hij vertoefde. Hoogstens als tussenpersoon dan vanwege zijn brede kennissenkring.

En dan nog, wat zou zijn toegevoegde waarde kunnen zijn? Wapens via zijn connecties? De Bende stal zijn wapens toch? Vrouwen? Misschien maar er is geen link tussen prostitutie of Bende, tenzij de vermoedelijke piste De Clercq. En die had zijn goede connecties wel daar te Brussel. NA en VJ. Nihoul heeft hier schijnbaar geen toegevoegde waarde. Misschien is hij gekoppeld aan dezelfde groep die de Bende stuurde maar dan aan een ander onderdeel ervan?

Maar stel u eens de vraag waarom hij als Waal in Zeebrugge zit? Een boogscheut van Knokke waar zich in de jaren 70-80 zeer onverkwikkelijke dingen voordeden met kinderen. Staan netjes beschreven in de X-Dossiers. En een boogscheut van Brugge, waar justitie in die tijd ook beslissingen heeft genomen in verwante dossiers die men in vraag kan stellen. Ook weer X-Dossier info.

Re: Michel Nihoul

ddd, in de verklaringen van getuige X2 (die men nu kan terugvinden op het internet) staat er vermeld dat er een vergadering is geweest in het Hilton hotel te Brussel op een bepaalde dag waar aanwezig waren: de vrouw van Bouhouche, Paul Vanden Boeynants, Willy De Clercq, Wilfried Martens, Delvoie (ik weet wie Delvoie is), Karel (ik weet wie die Karel is), Jean Gol, Philippe Moureaux, ...

Dat betekent toch dat er een link is naar de Bende van Nijvel? Neen? Bouhouche zal meer dan waarschijnlijk ook zelf in contact zijn geweest met die individuen? Niet de minsten nietwaar die "individuen"! Bouhouche wordt toch vernoemd in de Bende van Nijvel? Ik ben toch niet gek (pub van Mediamarkt)...

30

Re: Michel Nihoul

Vetrekkende van Nihoul dient men zich vooral op te werken via Vander Elst om te weten van waar de wind komt. Lijkt me een stuk belangrijker in het verhaal.