391 (edited by club_le-happy-few 17-10-2009 14:37)

Re: Verhaal van Kuros

Als je het interview met weduwe Palsterman ziet ... Die blik staat me niet aan.

Heb altijd gehoord dat één of meerdere kinderen bij nieuwe vriendin van Palsterman opgegroeid zijn, en dat ze alles voor hen deed alhoewel dat haar nooit gevraagd werd.

Dat ze ook niet wilden weten van hun natuurlijke moeder. Dan moet je toch al serieus dingen mispeutert hebben me dunkt. Dat je op oudere leeftijd contact verbreekt met moeder na één of ander geschil ok, maar als kind-tiener???

392

Re: Verhaal van Kuros

Dat ze ook niet wilden weten van hun natuurlijke moeder. Dan moet je toch al serieus dingen mispeutert hebben me dunkt. Dat je op oudere leeftijd contact verbreekt met moeder na één of ander geschil ok, maar als kind-tiener???

Klopt...het moet al erg zijn voor zoiets blijft hangen bij een kind...
ik ken verhalen uit hun eigen mond een beetje

393

Re: Verhaal van Kuros

Kan iemand mij zeggen waar en wanneer de heer Palsterman werkte in Congo? Op een bepaald moment is er daar ook een leraar vermoord. Maar wanneer? Ik denk dat Coens toen minister was van Ontwikkelingssamenwerking?

394

Re: Verhaal van Kuros

K& wrote:

Kan iemand mij zeggen waar en wanneer de heer Palsterman werkte in Congo? Op een bepaald moment is er daar ook een leraar vermoord. Maar wanneer? Ik denk dat Coens toen minister was van Ontwikkelingssamenwerking?

Ik zal schrijven wat ik zeker al weet: hij is in april 1984 teruggekomen. Hij werkte ervoor bouwonderneming Dumon, Dumon ging failliet.

Nog bij vertellen, toen Jan Palsterman terug kwam ging hij en Marie-Jeane uiteen. Al denk ik dat ze nog niet officieel gescheiden waren (kan ik wel te weten komen). Eerst waren de kinderen bij haar, ze werden bij haar weggenomen en aan Jan toegewezen.

395

Re: Verhaal van Kuros

Renne wrote:

Ik zal schrijven wat ik zeker al weet: Hij is in april 1984 teruggekomen.

Update: In 1981 is hij naar daar vertrokken.

396

Re: Verhaal van Kuros

Zo hij in Kinshasa werkte kan ik wel ens een licht opsteken bij anciens.

Congo is zeer groot maar veel belgen kennen elkaar.

Re: Verhaal van Kuros

VDS zijn ook oud colonialen

398

Re: Verhaal van Kuros

dank Murcielago
het is altijd interessant de omgeving te kennen want kleine details kunnen belang hebben.

Weet u soms of de buur Pode-vijn op het industriepark familie was van de Pode-vijn van Aalst die een heel grote collaborateur was en vermoord is geweest  in 1942 door het verzet?

Re: Verhaal van Kuros

Murcielago wrote:

VDS zijn ook oud colonialen

Dus ze kunnen elkaar van daar gekend hebben of via verenegingen van ex-kolonialen? Die Firma waarvoor Palsterman werkte, kan die op een of andere manier betrokken zijn bij Charlie de Pauw dan? Of op een andere manier aan de betonmaffia van Brussel gelinkt worden? Palsterman hoeft daarom niet direct betrokken geweest zijn bij louche zakken, maar misschien heeft hij iets gezien dat hij niet mocht zien?

Of zitten we toch terug op het spoor van de diamant, de overval op de waardetransport in Zaventem? Een op die diamantair? Moest hij steentjes smokkelen voor iemand? En gaan we zo toch weer richting diamantcircuit en dan misschien een uitloper van de Mossad.

Wat zijn huwelijk betreft, dat hier zo eens vlug gelezen te hebben, kinder toewijzen aan de man, was in die tijd bijna onbestaande. Er moet dus wel een heel goeie reden geweest zijn. Dan denk ik spontaan weer aan Kuros zijn verhaal ook. Ligt daar dan de link? En dan hebben we nog Podevijn en de wapenhandel daar in Aalst, op zijn minst frappant. Bouhouche en Mendez komen daar over de vloer, Mendez wordt even later ook het hoekje om geholpen. Je kan dat er niet los van zien. Wat zijn de mogelijke linken tussen Palsterman, de Familie VDS, Kuros, ... met de wapenhandelaar en de garage? Zijn die er? En zo ja, gaat het hier om vrienden, collega's?

We kunnen PH en MK via een bankier ook weer linken aan VDB en op die manier, kunnen we ze ook weer linken aan Bouhouche en zijn clubje. MK komt inderdaad misschien in aanmerking voor de chauffeur, herinner u de discussies waarin we een goeie chauffeur zochten voor vluchtwagens, meestal zijn die gasten wel gekend in het milieu. Op ISPG valt te lezen dat Palsterman, op een of ander manier aan Finne zou gelinkt kunnen worden. Iemand die hier iets meer over weet?

400

Re: Verhaal van Kuros

Ja ik heb samen met ex-politie-agent een bezoek gebracht aan dhr Podevijn, ongeveer een maand voor zijn overlijden! Uit dit gesprek bleek dat hij niet alleen Bouchouche en Mendez zeer goed kende , maar ook slachtoffers en nabestaanden, die dan opnieuw ook vrienden van elkaar waren! Samen op circuit reden en nog veel meer! TOEVAL??? Er zijn veel linken ! Maar tot op heden geen bewijs!