81

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Charly wrote:

Mij lijkt dit absoluut GEEN anti-terrorisme-techniek (itt mening van Arsène Pint die het natuurlijk beter moet weten dan mij). Waarom niet? Omdat als een terrorist een gijzelaar heeft genomen en je die terrorist wil neerschieten, er een grote kans is dat je de gijzelaar raakt. Een H&K MP 5 eventueel sd is natuurlijk veel beter.

Ik ben blijkbaar niet de enige, want in de zaal van "De Debatclub" (zie video » YouTube vanaf 1:54:30) zat een SIE-lid dat die Bende van Nijvel-technieken ook nooit geleerd had. smile

82

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Hoe kwamen de manipulators van het dossier aan de FAUL?

Hypothese: de FAUL werd in een periode na de overval in Dinant bij een huiszoeking in beslag genomen door (wapengekke) BOB'ers kaderend in het onderzoek nopens de overval op Dekaise en door deze onderzoekers bijgehouden zonder vermelding in PV aan parket. De daders van de overval in Dinant zullen niet gereclameerd hebben en ze zaten ineens in een handige onderdanige positie.

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Dat zou inderdaad ook kunnen ergens wapens "in beslag genomen" en het bonnetje vergeten invullen. Een paar maand later, oei het zou toch niet waar zijn zeker, ... Ja het zou zo stoem en banaal kunnen zijn.

84

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Misschien kan er iemand het volgende bevestigen? Ik lees in één van de vorige posts dat de Faul ook bij de overval op Dekaise in '82 gebruikt zou zijn. Was die toen al zo bruut afgezaagd? Dat zou een wapenkenner als Dekaise zeker opgevallen zijn, want dat is voor een wapensmid een beetje heiligschennis. Of was hij toen nog voorzien van zijn lange loop?

85

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Uit de weinige foto's die ik gezien heb van de afgezaagde loop van de Faul kan ik bevestigen dat het niet professioneel werd uitgevoerd! Lijkt me meer het werk van een amateur dan van een wapenkenner!

86

Re: Jachtgeweer kaliber 10

geronimo wrote:
  • Het onderdeel dat hier bij het wapen ligt is inderdaad het voorste stuk van een tweeloop. Dat de zaagrand iets anders is doet mij vermoeden dat er 2 x werd gezaagd. Zal is proberen opzoeken hoe lang zo'n wapen dient te zijn.

Uit "De Bende, een documentaire":

De houten kolf moest nog bewerkt worden, maar Cattaï had de afwerking uitgesteld omdat hij ook wel wist dat dit model wapen, voorzien van een dubbele loop van tachtig centimeter, weinig verkocht wordt in ons land.

80 cm dus. Dit lijkt toch korter. Er ontbreekt toch een stuk?

87

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Minder goed alternatief voor een muismatje:

https://i.ibb.co/SyWNn9Y/fl-ne.jpg

Non semper ea sunt quae videntur

88

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Nog een foto, langs een iets andere kant:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/jachtg10.png

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

89

Re: Jachtgeweer kaliber 10

Opmerking: Een veertigtaal cal.10 patronen van het merk "Fiocchi" werden in de eerste zak van Ronquières teruggevonden.

Re: Jachtgeweer kaliber 10

En alleen maar één huls per RG. Door de politie verloren hulzen? Wie herlaadt hulzen van kaliber 12?