331

Re: Philippe De Staerke

Als je met een schop een diepe put wil graven in een oud beukenbos of eikenbos dat bijna niet gaat door de wortels. Het is zeker niet Hof ter Rijst. Het is links als je naar Halle rijdt. Let wel op voor de traktorsluis.

332

Re: Philippe De Staerke

Kenza: Ga naar de locatie met Google Maps, doe rechtsklik op de exacte locatie en kies "Wat is hier?" Dan krijg je het dichtstbijzijnde adres (indien mogelijk) maar altijd (nog belangrijker): de coördinaten.

Om misverstanden te vermijden kan je deze best hier plaatsen dan. smile

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Philippe De Staerke

Over de zoektocht naar de wapens van De Staerke in een bos in Pepingen bestaat een aparte topic. Misschien best daar verder de discussie voeren » Forum

Re: Philippe De Staerke

Hierbij het volledige verhaal van Jef de zigeuner aangaande de herkenning van Philippe De Staerke op de parking in Aalst. De documenten komen van HERVE van op tueries-forum » tueriesdubrabant.winnerbb.com

Re: Philippe De Staerke

Of de verklaringen correct zijn, laat ik in het midden. Er zijn wel enkele zaken die mij meteen opvallen:

  • DJR verklaard dat wapens (uit Aalst?) mogelijks via "Het Manneke" verkocht werden aan Philippe De Staerke om de overval uit te voeren. "Het Manneke" reed met Nederlanse nummerplaten rond en vertoefde voornamelijk in Nederland. (Dit zou de wagen met Nederlandse nummerplaat wel kunnen verklaren.)

  • Hij herkent meerdere malen Philippe De Staerke wanneer ze videomateriaal en foto's voor hem leggen.

  • In de gesloten zigeunerskring wordt Philippe De Staerke meermaals aangehaald als mogelijke uitvoerder (niet opdrachtgever).

  • De geruchten in de zigeunerswereld stemmen overeen met verklaringen van Yvette V.

  • De uitspraak: "Het was dom om een vrouw erbij te betrekken" spreekt gewoonweg boekdelen. Yvette V. werd er (indirect) bij betrokken door wapens te vervoeren, Philippe De Staerke te vervoeren naar bepaalde locaties en samen met Philippe De Staerke mogelijks een voorverkenning te doen in Aalst. Daarna verteld ze alles aan de politie. De link tussen haar verklaring en de uitspraak is wel redelijk sterk vind ik.

Dit is het voornaamste dat mij opviel. Ik ga het straks nog eens nalezen, maar ik wou dit toch al even delen. Iemand die hier anders over denkt?

336

Re: Philippe De Staerke

De Jonghe René en Moens Rosette waren dan waarschijnlijk de inzittenden van de donkerblauwe Renault 9 met kenteken DJS-806. (Men dacht heel vroeger dat deze van Dirk Nijs was.) De wagen is duidelijk meerdere malen beschoten en stond waarschijnlijk geparkeerd op de parking naast het Brico center.

Zie de posts van Boemerang » Forum

337

Re: Philippe De Staerke

Een opmerkelijk gegeven: In een dossierstuk van de Gerechtelijke Politie (GPP) van Aalst, opgesteld tamelijk kort na de feiten in Aalst, komt bovenstaande Jozef D.J. voor als potentiële verdachte.

Non semper ea sunt quae videntur

338

Re: Philippe De Staerke

Die getuige (afhankelijk van hoeveel Jef de zigeuner er zijn natuurlijk) komt in volgende document voor als:

tijdens het lezen van de tekst en het zien van de robotfoto's werd ons aandacht getrokken en de gelijkenis met De Jonghe, Jozef (Jef de zigeuner) Een foto te voeten uit zou interessant zijn om voor te leggen;

De gelijkenis moet met een robotfoto uit de periode 82/83 zijn.

http://i18.servimg.com/u/f18/13/16/12/47/borain10.jpg

De datum van bovenstaand document is 20 november 1985, dus van voor de verklaring in 1989.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

339

Re: Philippe De Staerke

Jef de zigeuner. Ziehier de grote internationale schimmige organisatie van u? tongue

340

Re: Philippe De Staerke

Claude Nitelet of zijn boer Julien De Staerke zijn daarin wel interessant, ook niet vergeten wat De Staerke in zijn verklaring schreef in '91. Er is een link tussen feiten uit de periode 82/83 en de omgeving van De Staerke waar Nitelet toch wel de opvallendste in is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.