21

Re: Dominique Salesse

Het onderzoek naar Salesse was catastrofaal, na 1 jaar onderzoeken en verhoren bleek hij een relatie te hebben met zijn tolk. Het hele onderzoek moest herdaan worden, men wist niet of deze tolk niet gelogen had over de info die zij gaf. Een heel jaar de vuilbak in! Dit is maar een voorbeeld van de kakofonie van het onderzoek.

22

Re: Dominique Salesse

HIPA, ik veronderstel dat ze jou nooit geconfronteerd hebben met Salesse, zoals ze zoveel zaken nooit gedaan hebben. Maar zou het niet kunnen dat hij het was die je kwam opzoeken in het ziekenhuis op een onbewaakt moment?

23

Re: Dominique Salesse

Moeilijk te zeggen, ik herinner mij een grote man. Ik had zoveel schrik op het ogenblik ... pure paniek. Het blijft gissen wie dit nu juist was, kan ook een journalist geweest zijn die tot op de kamer geraakte. Meestal maakten die zich wel kenbaar, dit was een man die kwam en terug verdween toen er voor de deur een verzorgingskar kwam voor mijn overbuur.

Re: Dominique Salesse

HIPA wrote:

Het onderzoek naar Salesse was catastrofaal, na 1 jaar onderzoeken en verhoren bleek hij een relatie te hebben met zijn tolk. Het hele onderzoek moest herdaan worden, men wist niet of deze tolk niet gelogen had over de info die zij gaf. Een heel jaar de vuilbak in! Dit is maar een voorbeeld van de kakofonie van het onderzoek.

Wel, Salesse heeft toch wel opmerkelijke kronkels, hij praat veel en zegt weinig, zoals Lekeu trouwens. Het is heel opmerkelijk dat hij in Doornik zat opgesloten tijdens de ontsnapping van de eeuw, de nacht van de moordpartij in Nijvel. Heel opmerkelijk ook dat hij in Grimbergen woont erna en in wagens doet maar geen Golf meer steelt en bewerkt. Het is nu toch wel heel straf dat Lekeu in verband met Temse genoemd wordt en in die periode blijkbaar contacten had in Grimbergen. En dat in de omgeving van De Staerke ook iets met vesten uit Temse van zien heeft en ook Lekeu. Plus dat De Staerke vlak na de moord op Montel het had over drughandel en politiek. Net het stuk waar Lekeu veel over moet weten maar nooit over gepraat heeft.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

25

Re: Dominique Salesse

Je merkt bij de Bende van Nijvel en daar rond wel een patroon, hé? Mensen, betrokken bij de Bende, moeten iets doen, anders komen ze verder in de problemen, zo maken ze het zich nóg moeilijker en kunnen ze geen enkele kant meer op. Een paar voorbeelden om aan te tonen wat ik bedoel.

  1. Bultot heeft waarschijnlijk iets met de Bende van Nijvel te maken, hoe precies, weet hij zelf ook niet. Er wordt een brandhaard in het Bois de la Houssières ontdekt met gegevens van hem. Politie zou kunnen denken dat dit speciaal gedaan is om hem erbij te betrekken, dus dat hij er niks mee te maken heeft, hij moet aan een UZI geraken, heeft een grootwarenhuis in het oog moeten houden, gaf practical shooting cursussen, ... Harde bewijzen van betrokkenheid zijn er niet. Maar Bultot weet hoe laat het is, roept vandaag dat ze hem eindelijk met rust moeten laten.

  2. De Staerke heeft waarschijnlijk iets met de Bende van Nijvel te maken, hoe precies, weet hij zelf ook niet. Hij wordt gesignaleerd in de Delhaize, er wordt voor hem een plaatje aangevraagd, moet op gang zijn in de avond ervoor en de dagen na Aalst. Er zijn geen harde bewijzen, maar hij weet hoe laat het is, roept dat ze hem met rust moeten laten.

  3. Salesse, stal misschien een auto, misschien reed hij er mee naar Aalst. Moet in dat geval ook iets met de Bende van Nijvel te maken hebben, maar hoe precies weet hij zelf ook niet, en er zijn uiteindelijk ook geen harde bewijzen tegen hem. Hij weet hoe laat het is, want hij maakt zich uit de voeten na Aalst en biecht alles op, omdat voor hem de grens bereikt werd. Vandaag roept hij ook dat ze hem met rust moeten laten.

Als David van de Steen niet geïnterviewd werd in de dagen na Aalst toen hij in het ziekenhuis lag, als er geen kranten toegeven dat ze iemand op pad gestuurd hebben, zou het inderdaad opnieuw om een verbrandingsoperatie kunnen gaan. Die persoon moest dan "iets" doen, uit schrik dat ze hem iets zouden aandoen, in de kamer van David, maar op die wijze verbrandde hij zich nog meer, waardoor als het later uitkwam, hij geen kant meer uit kon.

26

Re: Dominique Salesse

HIPA wrote:

Het onderzoek naar Salesse was catastrofaal, na 1 jaar onderzoeken en verhoren bleek hij een relatie te hebben met zijn tolk.

Op onderstaande foto zie je Leopold Van Esbroeck (links) en Dominique Salesse (rechts) voor het Hof van Beroep. De vrouw in het midden is hun tolk. Is dat de befaamde tolk waarmee Salesse een relatie had?

https://i62.servimg.com/u/f62/11/22/12/24/leopol10.jpg

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Dominique Salesse

Klopt het dat Salesse in jaren '90 of 2000 nog in de buurt van Frasnes-Lez-Anvaing heeft gewoond? Dichtbij Lessines ... en heeft ook link in ver verleden met Grimbergen zoals hierboven te lezen valt. Bekende van Pilarski?

Re: Dominique Salesse

https://nsm09.casimages.com/img/2018/12/17//18121709581814738716039636.jpg

Re: Dominique Salesse

Leg de eerste de beste foto van Salesse naast de Robotfoto 2010 en bingo.

Ik vermoed dat ze het wel wisten Charly! Opnieuw in het vizier, da's niet voor niks!

Re: Dominique Salesse

De racletteavond ging door bij een bevriend koppel dat zelf lid was van de bende De Staerke.