Re: Hoeilaart: 30 September

Depuis 25 ans, Bernard Sartillot vit avec 72 gros plombs pour la chasse au gibier dans la chair. Ces 72 chevrotines lui ont valu 15 % d'invalidité et une citation à l'ordre de la gendarmerie.

en

Profitant de l'arme vide (clic) du passager, j'en ai profité pour modifier ma position et c'est en regardant vers ma cible que j'ai remarqué un canon rond (chasse) en ma direction. Pressentant le tir, je me suis dégagé et ai été abattu.

Vreemd is toch dat Sartillot met hagel beschoten werd maar dat dit niet terug te vinden is in de ballistische schema's van de CWB. In de overzichten is er voor Hoeilaart sprake van een 9mm waarvan ook hulzen teruggevonden werden in de uitgebrande Santana en in het bos van La Houssière. Vermoedelijk hebben de daders in Hoeilaart dus met twee wapens geschoten:

  • de bewuste 9 mm (die waarschijnlijk het klikgeluid maakte) en waarmee een dader in Cooper-houding heeft geschoten;

  • en een jachtgeweer (mogelijks de Faul Centaure maar daar bestaat geen zekerheid over vermits Sartillot één loop heeft gezien of zich dat in elk geval nog herinnerde).

De vraag blijft waarom het jachtgeweer nergens vermeld staat in de overzichten van de CWB. Omdat de Faul geen huls uitwierp misschien? Maar dan zou dat toch in de opmerkingen moeten zijn opgenomen van de ballistische tabel.

12

Re: Hoeilaart: 30 September

Merovinger wrote:

Vreemd is toch dat Sartillot met hagel beschoten werd maar dat dit niet terug te vinden is in de ballistische schema's van de CWB. In de overzichten is er voor Hoeilaart sprake van een 9mm waarvan ook hulzen teruggevonden werden in de uitgebrande Santana en in het bos van La Houssière.

De FAUL heeft geen "kolom" op het wapenschema maar wordt wel vernoemd op het wapenschema als verband-met-Hoeilaart. Op het schema welke ik hier onlangs heb geplaatst (zie: schema) staat dit genoteerd in de laatste kolom (de "Observations" kolom) van de rij van het feit: "Canal Ronquières". Wat mij betreft staat het daar een beetje onhandig, ze hadden voor de FAUL een extra kolom moeten maken.

Non semper ea sunt quae videntur

13

Re: Hoeilaart: 30 September

FreCR, is het mogelijk een scherpere versie van je schema te posten ? Ook met een fotoprogramma slaag ik er niet in sommige gedeeltes leesbaar te maken.een beetje spijtig want je neemt tenminste de moeite om een zeer interessant stuk te posten.

Thx !

Re: Hoeilaart: 30 September

FreCR wrote:
Merovinger wrote:

Vreemd is toch dat Sartillot met hagel beschoten werd maar dat dit niet terug te vinden is in de ballistische schema's van de CWB. In de overzichten is er voor Hoeilaart sprake van een 9mm waarvan ook hulzen teruggevonden werden in de uitgebrande Santana en in het bos van La Houssière.

De FAUL heeft geen "kolom" op het wapenschema maar wordt wel vernoemd op het wapenschema als verband-met-Hoeilaart. Op het schema welke ik hier onlangs heb geplaatst (zie: schema) staat dit genoteerd in de laatste kolom (de "Observations" kolom) van de rij van het feit: "Canal Ronquières". Wat mij betreft staat het daar een beetje onhandig, ze hadden voor de FAUL een extra kolom moeten maken.

Ik had die opmerking wel gezien FreCR maar toch is het vreemd dat ze dat niet op de lijn van de feiten in Hoeilaart geplaatst hebben. Bovendien is - voor zover ik het goed kan lezen - de opmerking zelfs foutief want er staat op de lijn van Ronquières "Un fusil de chasse FAUL cal. 10 (volé HOEILAART)" i.p.v. tiré HOEILAART.

15

Re: Hoeilaart: 30 September

Merovinger wrote:

Ik had die opmerking wel gezien FreCR

Dat vermoeden had ik wel al big_smile

Merovinger wrote:

maar toch is het vreemd dat ze dat niet op de lijn van de feiten in Hoeilaart geplaatst hebben

Zeer vreemd, vooral omdat het er betrekking op heeft. Ik begrijp de logica niet dat ze het daar niet (ook) bij geplaatst hebben want bij Waver, Dekaise, staat de FAUL wel in de opmerkingen (denk ik).

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Hoeilaart: 30 September

Merovinger wrote:

Vermoedelijk hebben de daders in Hoeilaart dus met twee wapens geschoten:

  • de bewuste 9 mm (die waarschijnlijk het klikgeluid maakte) en waarmee een dader in Cooper-houding heeft geschoten;

  • en een jachtgeweer (mogelijks de Faul Centaure maar daar bestaat geen zekerheid over vermits Sartillot één loop heeft gezien[ of zich dat in elk geval nog herinnerde).

De robotfoto van de dader met het jachtgeweer, gezien door Sartillot, is dan ook zo getekend. Op de robotfoto 15 is slechts één loop te zien. De Faul Centaure had een dubbele loop.

17

Re: Hoeilaart: 30 September

Ik heb hier ergens ooit iets gelezen van de villa aan de overijsesteenweg, op 200 m van schietpartij Hoeilaart, villa in eigendom van discutabel Brusselse advocaat. Dat kan ik bevestigen. Op een dag werd de villa omsingeld door leden van de politie. Men had bouhouche letterlijk in het vizier. Toen kwam er bevel vanuit Brussel : direct afbreken en terug naar Brussel. Mijn beste vriend was daarbij! Hij had altijd de foto’s van gangsters in zijn portefeuille .

Re: Hoeilaart: 30 September

Welkom, een idee waarom of waarvoor men Bouhouche op dat moment zocht? Heb jij dan een idee wie de schoonvader van Nitelet was?

19

Re: Hoeilaart: 30 September

Hij zei dat de politie actief zocht naar de Bende van Nijvel en ze wisten van de villa. Bouhouche en co circuleerden veel en graag in de druivenstreek, dat wisten velen. Wat Nitelet betreft zal ik mijn licht opsteken bij iemand die schuins tegenover de loods woonde.

20

Re: Hoeilaart: 30 September

finn wrote:

Hij zei dat de politie actief zocht naar de Bende van Nijvel en ze wisten van de villa.

Enig idee wanneer dat was? (Jaar? Maand?)

Non semper ea sunt quae videntur