Re: Nr. 22

Lijkt misschien wel beetje op Vandeuren. Is getuigenis van zijn familie geloofwaardig. Wie gaat verklaren, of durven verklaren dat zijn familie lid was van de Bende van Nijvel?

12 (edited by Koen 05-11-2009 22:20)

Re: Nr. 22

Heeft bepaalde trekken van 4-10-14-21, het betreft hier volgens omschrijving bij robotfoto niet noodzakelijk een dader, maar waarschijnlijk wel een bekende van minstens 1 van de daders, misschien broer, familielid, werknemer, andere relatie? Van 4-10-14-21?

13

Re: Nr. 22

Deze persoon zou ook betrokken zijn bij de overval/moord in het restaurant Les Trois Canards in Ohain.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

14

Re: Nr. 22

Volgens dit artikel van La Libre uit 2002, Le visage du chef des 'fous', zou deze robotfoto en de nummers 4, 10, 12, 14 en 15 allemaal dezelfde persoon zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Nr. 22

De getuigenis in La Libre van vandaag i.v.m. VW Golf zou normaal gezien gelinkt kunnen worden met deze robotfoto.

Als m'n Frans me niet in de steek laat zou de nieuwe 'oude getuige' te maken kunnen hebben met de gestolen Golf GTI bij Van Camp en de feiten van de weken nadien. Het is de Golf die gezien is bij de autokeuring in Lobbes, en men zou ook agressief geweest zijn tegen een garagist in Landelies. Zou de getuigenis die garagist of iemand van de autokeuring kunnen zijn (of iemand die net z'n auto liet keuren)?

Deze piste zou sinds 6 maanden opnieuw door de CWB onderzocht worden, en zou waarschijnlijk een "piste van predateurs" zijn.

Best nog even wachten met veronderstellingen maken, aangezien ik dingen verkeerd geïnterpreteerd kan hebben uit het Frans. Ik heb allesinds de indruk dat het nieuwe team zijn uiterste best doet ... Misschien weten we de komende dagen meer na de bijeenkomsten.

PS: Ik durf niet te beweren dat de getuige deze robotfoto herkende ... maar het heeft allesinds met de Golf van de periode te maken, en dus met de eerste reeks misdaden.

Re: Nr. 22

Na verder te lezen ... heb ik het eerst verkeerd begrepen.

Men ging met Borains uit van Prédateurs en dit is de reden waarom men deze getuigenis links heeft laten liggen. Hij kon niemand van de Borains identificeren. Men was zo zeker van Borains dat ze andere pistes geklasseerd hebben als feiten niet gelieerd aan de Bende.

Pas in 2002 heeft men zijn getuigenis een tweede maal onderzocht en heeft men deze robotfoto opgesteld. Dit is dus op basis van de woordenwisseling die de visser/getuige gehad heeft met de 2 mannen. Eén van de twee heeft de andere gekalmeerd om geen domme dingen te doen waarop ze met de auto weggevlucht zijn. Aangezien de visser van opleiding garagist was heeft hij heel wat details aan de wagen opgemerkt: achterbank gedemonteerd, wagen pas geverfd, man op achterbank was geblesseerd aan het been, ...

Volgens een tweede 'oude' getuige (Hennuyères) zou deze chauffeur (van autokeuring Lobbes) een politieman geweest zijn. Er is ook sprake van bekentenissen (maar dat moet ik nog herlezen) van iemand aan deze 2 getuige denk ik (?), hier spreekt men terug van "georganiseerde moorden".

Re: Nr. 22

De jongensachtige gelaatsuitdrukking van robotfoto nr. 22 doet mij denken aan de guitige blik van Lionel Ruth.

De grote Manitou ziet alles

Re: Nr. 22

Wat mij ook opvalt is het litteken/snijwonde onder de onderlip te zien op de robotfoto nr. 22 en dat Lionel Ruth op dezelfde plaats een pukkel heeft. Misschien gesneden bij het scheren?

De grote Manitou ziet alles

19

Re: Nr. 22

Niet Simpel wrote:

Wat mij ook opvalt is het litteken/snijwonde onder de onderlip te zien op de robotfoto nr. 22 en dat Lionel Ruth op dezelfde plaats een pukkel heeft. Misschien gesneden bij het scheren? 

Geboortejaar Lionel Ruth? Maar nu moet ik mijn nochtans heel open geest, toch wel zeer ver stretchen, dat zou wel heel erg 'reality beats fiction' zijn. Eerste indruk is dat je hier spoken ziet. En toch, was het de vrouw niet van Bougerol die vertelde dat het tussen Bougerol en Lionel Ruth direct handjeklap was? Los van de robotfoto, interessante vraag of die twee elkaar kennen van ergens...

Ben wrote:

Zich verplaatste met een man, groot van gestalte, die aan een been gewond leek.

Die aan een been gewond leek: lid van de club die zijn leden in het been schiet bij wijze van introductie? Ook Tinck dient een keer herbekeken in dat licht. Gereïntegreerde crimineel. Via welke organisatie?

En toch, en toch, die grijns van Lionel Ruth. Ook bij Gérald Damseaux heb ik de indruk dat hij ons in ons gezicht komt uitlachen. En waarom moet uitgesproken Ruth mee met Zucker op ondervraging van die kok in Zwitserland?

20

Re: Nr. 22

Op het Franstalig forum gaat men ervan uit dat hij Basri Bajrami is:

http://i15.servimg.com/u/f15/17/95/33/09/captur12.png

Enige gelijkenissen volgens mij:

  • vorm wenkbrauwen

  • vooral: inplanting haar (vooraan op hoofd de zogenaamde weersborstels

Neus is op robotfoto opvallend breed, maar een neus is iets dat zachtjes invalt naarmate je ouder wordt (vetcellen die verdwijnen). Oren blijven normaal gezien groeien.

542x388

http://img.zita.be/tmp/620/242/c/2983/201302050914-1_bajrami-perste-immohandelaar-af-in-spanje.jpg