21

Re: Christian Amory

Wat Amory allemaal om zeep geholpen heeft tijdens het onderzoek is ongelofelijk. Hij probeerde zich overal in te wringen ook al had het niets met hem te zien. Na Overijse/Eigenbrakel, heeft  men al een geintegreerde onderzoekscel Wavre/Nijvel opgericht. Amory kwam vanuit Bergen/Mons zich er in wringen. Bouhouche en Amory hebben volgens mij veel om zeep geholpen. En het was hen bijna gelukt om alles op de Borains te pinnen. Maar dat is op het laatste helaas (voor hen) fout gelopen.

22

Re: Christian Amory

Toen ik bewaking deed aan de Delhaize Overijse maakt hij zich bekend aan mij (toonde vluchtig een badge) als zijnde een lid van de Waverse BOB (BSR) met de melding als er problemen moesten zijn, dat hij in de winkel was. Ik herkende hem later op een foto.

23

Re: Christian Amory

Er wordt idd naar dat feit verwezen in het boek 'insane killers inc'. Ik dacht bij het lezen toen aan jou.

Re: Christian Amory

Merovinger wrote:

Christian Amory over de grondplannen van de warenhuizen:

"Il s'agit d'un travail qui m'a été demandé par l'Adjudant Chef CONDE chef de la BSR de Mons afin d'obtenir des plans en reduction des magasins Colruyt, Delhaize, chaussée du Roeulx en prévision des dispositions à prendre pour assurer la protection desdits magasins. Cette demande précède d'une quinzaine de jours l'installation de tireurs sur les toits des magasins en question."

Bron: PV 21266 | 13 februari 1988 | Cel Waals Brabant | Verhoor Christian Amory

Vijftien dagen voor de plaatsing van de sluipschutters, dan moet die vraag aan Amory rond 1 november 1985 gesteld zijn vermits de sluipschutters (officieel) vanaf 15 november 1985 ingezet werden.

25

Re: Christian Amory

Amory is nog steeds actief op Facebook en verkondigt daar nog steeds zijn degout voor de huidige politieke klasse alsook andere redelijk rechtse ideeën. Interessant in zijn Facebook-vrienden is "Bobette Beijer", wat een soort fake account is met 2 interessante foto's:

  • 3 geanonimiseerde rijkswachters voor een R4 rijkswacht voertuig.

  • Op de achtergrond een gekend kasteel in de buurt van Waver: Kasteel van de Oude Sart te Chaumont-Gistoux

Zie » www.facebook.com/bobette.beijer

26

Re: Christian Amory

Ik beschouw Amory als een van de belangrijkste daders.

Re: Christian Amory

Eén van die robotfoto's lijkt zo erg op Amory dat het haast karikaturaal is. Waar bijna alle andere verdachten een boevengezicht hebben, heeft Amory de looks van de dikke gezellige flik die geen vlieg kwaad zou doen.

28

Re: Christian Amory

Spectator Of Life wrote:

Eén van die robotfoto's lijkt zo erg op Amory dat het haast karikaturaal is.

Welke?

29

Re: Christian Amory

Robotfoto N° 20.

30

Re: Christian Amory

O, was dat niet die robotfoto die zo op Elnikoff leek? Amory nu dan...