41

Re: Apostolos Papadopoulos

Wvdhoute wrote:

In het boek van Bouten staat dat Bethy de Staerke en haar man Istvan Farkas dagen voor de verschillende feiten op verkenning gingen. De kans dat zij dus in die auto zaten is heel groot.

Neen dat is niet zo.

Re: Apostolos Papadopoulos

Wie was dan die vrouw?

43

Re: Apostolos Papadopoulos

Enkele dagen na de bloedige overval in Aalst krijgt ik (André Rogge, privé-detective en infiltrant in het criminele milieu) de volgende inlichtingen doorgespeeld: de 'Reus' is een Brusselse Griek (Apostolos Papadopoulos, en zijn beschrijving komt overeen met de getuigenissen van Braine-l'Alleud en Overijse) die momenteel voortvluchtig is, hij zit ondergedoken in Rijsel waar hij de avond voordien een prostituee vermoord heeft, elk weekend bezoekt hij zijn moeder die in Anderlecht woont, én hij heeft ook een onderduikadres aan boord van een aak (woonboot) op het kanaal, eveneens te Anderlecht...

Daniel Cirlande, een inspecteur van het team van Frans Reyniers, is ervan overtuigt dat hij op het juiste spoor zit, en heeft ook ontdekt dat de Griek 'een intimi is van een zekere De Staerke, die op zijn beurt een vriend is van Jean Renson'. Plots ziet Reyniers er geschokt uit, vraagt aan ons om op afstand te blijven, en zegt dat hij het GSO (Groep voor Schaduwing en Observatie) achter de moeder van Papadopoulos zal sturen. Maar dat weekend laat de Bende van Nijvel niets van zich horen. Maandagmorgen wil ik van Cirlande weten wat de schaduwoperatie heeft opgeleverd. Maar de inspecteur gedraagt zich vreemd, een houding die hij later steevast zal weigeren te verklaren. Hij vertelt dat de plannen plotseling gewijzigd werden en ze aan ander doelwit moesten observeren ...

Ook Reyniers geeft geen uitleg, en zegt enkel dat mijn informatie is doorgespeeld naar de overkoepelende cel. Daniel Cirlande waarschuwt me later nog voor Frans Reyniers en George Vandyke, maar weigert me maar iets te vertellen over de Bende van Nijvel en Papadopoulos ... Enkele maanden later, op 6 maart 1986,  wordt de Bende De Staerke door de onderzoekscel van Troch in Aalst opgerold, en ik ben ervan overtuigd dat mijn informatie hiervoor heeft gezorgd.

Pas in 1990 verneem ik echter, in Charleroi, dat geen van mijn inlichtingen doorgegeven is, noch aan de overkoepelende cel, noch aan onderzoeksrechter Troch, die vier maanden later tot dezelfde conclusie als ik was gekomen, en helemaal niet op de hoogte was van mijn ontdekkingen ... Terwijl ik in Charleroi verhoord wordt, moet Troch het dossier uit handen geven ... Misschien is het toeval dat de bloedige overvallen van de Bende van Nijvel ophielden zodra de namen van De Staerke en Papadopoulos vielen, misschien ook niet ...

Bron: Het riool van België, de waarheid achter de affaires | André Rogge

Re: Apostolos Papadopoulos

Ben wrote:

Hij is 1m94, heeft blond haar en mankt lichtjes met het linkerbeen.

Op pagina 4 van de Telegraaf van 24 maart 1986 staat geschreven dat hij met zijn rechterbeen trok.

45

Re: Apostolos Papadopoulos

the end wrote:

De herkenning van de fotograaf kan Salesse niet zijn want die zat toen in Doornik opgesloten in de gevangenis.

Misschien net daarom de hevige reactie? Want de foto's hadden kunnen bewijzen dat hij die dag NIET zat opgesloten. En uitgerekend de gevangenis van Doornik, waar, toevallig toevallig, dezelfde nacht van Colruyt Nijvel, massaal wordt uitgebroken, onder de neus van de rijkswacht, die die nacht de cipiers verving, en die pas uren later in actie schiet, na een golf van autodiefstallen in de buurt. Sinds die nacht vind ik 'zat in de gevangenis van Doornik' niet echt een sterk alibi.

46

Re: Apostolos Papadopoulos

Zou Apostolos papadopoulos een geboortevlek een wonde of een afgedekte tattoo in de nek gehad hebben?

47

Re: Apostolos Papadopoulos

Uit Hilde Geens :

Stereo werd uitgeleverd aan Frankrijk omdat hij in de nacht van 3 op 4 mei 1985 in Rijsel een peetvader van de onderwereld had in elkaar geslagen. Samen met twee kompanen, voormalige bodyguards van franse politici.

Vragen hierbij : wanneer uitgeleverd ? Hoe te rijmen met vermoorde prostituee versie en met Wilsele versie ? En wat mij vooral interesseert : wie waren die voormalige bodyguards ? Connectie met Ott ?

48

Re: Apostolos Papadopoulos

Hilde wees me er op dat van Papadopoulos geen foto’s te vinden zijn. Inderdaad, ik vind geen terug, vreemd. Enkel in het dossier.

Re: Apostolos Papadopoulos

Op het forum vind ik wel een foto van hem terug (mocht dit kloppen) » Forum

50

Re: Apostolos Papadopoulos

Ja, dat is 'm.